• Jooosen

Vi som försökt med första barnet ca 1 år

Lenaia skrev 2018-08-09 10:04:05 följande:

Wow!!! Så du fick reda på att ni kan dra igång så snabbt? Vi har förstabehandlingsmötet den 27e augusti. Men har precis haft mens då så jag räknar med att det tar nästan en månad till innan vi är igång.

Dem sa bara till oss att på det mötet ska vi prata igenom vilken behandlingsmetod vi ska göra....

Sjukt rädd för allt som komma ska men även förväntansfull..

Ja hon sa att man brukar börja snabbt efter första mötet. Har mens en vecka efter typ så vore ju drömmen att börja då!! Vart ska ni göra det nånstans? Jaaa så himla nervigt!!
    Ofrivilligt barnlös. Väntar på kallelse för första ivf-försöket
  • Jooosen
    Långväntanefterdig skrev 2018-08-09 10:35:49 följande:

Hej tjejer !

Ultraljudet visade ett hjärta som slog <3

Allting såg bra ut och barnet var 3 cm . Allt i sin ordning.

V 9+6 med bf 7 mars. Helt galet. Är så överväldigad och lycklig nu. Det är först nu jag fattar det- jag ska bli mamma!!!!

Härligt!!! Fyfan va avis man blir :p
  • Jooosen
    Lenaia skrev 2018-08-09 16:05:12 följande:

Grymme!!

Vi ska göra det på Nordic IVF i Göteborg. Ni?

Okej! Sophiahemmet Stockholm. Hade de hittat ?felet? hos er eller inte? Ja nästa gång blir 16e för oss suck
  • Jooosen
    Långväntanefterdig skrev 2018-08-09 16:10:05 följande:

Du är snart där också! <3

Aa hoppas !
  • Jooosen
    Lenaia skrev 2018-08-09 19:56:03 följande:

Nope inget direkt konstaterat fel här. Lite lågt amh värde på mig (2,7) men det är fortfarande inom det normala. För er??

Nej okej samma här. Inget hittat. Vid spolningen så såg dom dock att min slemhinna var ovanligt tunn fast äl skulle äga rum om 2-3 dagar. Så kan ju vara det som är problemet. Men inget de sagt till mig utan jag gissar. Plus att många symptom för endometrios stämmer på mig.
  • Jooosen
    LLW skrev 2018-08-11 17:02:37 följande:

Pratade höstschema med chefen på mitt andra jobb idag, och tänkte att jag nämner ivf:en nu för det kändes rätt att göra det.

Då visar det sig att min KOLLEGA som varit så himla gullig och stöttande redan berättat för chefen att vi ska göra ivf. Alltså. Blev helt ställd. Hur FAN kan man ens komma på tanken att berätta något så privat om en annan person för dennes chef? Så jävla dåligt.

Usch så frustrerad jag blev. Kommer självklart ta upp det här med henne och framförallt ALDRIG MER berätta något för henne.

Angående chefen så visade det sig att båda hans syskon gjort ivf så han var väl införstådd med vad det innebär. Skönt!

Omg!!!! Fyfan va dåligt. När man anförtror sig till folk så gör dom så!! Har oxå berätta för 1-2 kollegor men skulle bli vansinnig om dom gick till chefen o sa. Man ska inte behöva göra en chansning bara för att man vill berätta. Skönt att din chef förstår läget iaf. O skönt att du tagit dig tid att berätta :)
  • Jooosen

Slutade snusa i lördags. Nu jävlar. Håller jag mig så kommer jag vara snusfri 5 veckor innan första ivf mötet. Skulle kännas så jävla skönt. Nån annan med samm last? Eller rökning

• Jooosen
    LillaLuna skrev 2018-08-15 17:12:49 följande:

Usch förlåt hörni, ser när jag läste om att jag låter ännu mer bitter än jag försöker låtsas jag inte är. CD21 och redan mens, så så gick det med denna cykel....

Nu vill ja inte låta jobbigt positiv men brukat du få mens så tidigt? Det kan inte vara nidblödning? Eller är det precis som vanlig mens? Läste ditt tidigare inlägg. Förstår vad du menar. O folk som äntligen lyckas så känns d som man typ ändå inte skulle vara någon av dom ..
  • Jooosen

Positivt ältest idag. Dag 16. Senare än vanligt. Inbillar mig att min slemhinna kanske är lite tjockare då. Önsketänkande. Blir sex en gång denna äl. Sen orkar ja nog inte hålla på innan vår tid 18/9!! Försöker ni varje månad trots att man knappt orkar?

• Jooosen

Härligt grattis till plus!! Jag fick positivt på äl test och massa äl flytningar i lördags. Dock ingen smärta som jag alltid får... tror ni den uteblev trots allt?? Omöjligt för er att svara på, men känner mig desperat :( tappen var även öppen några dagar. Fattar noll

Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år