Vi som försökt med första barnet ca 1 år
Usch vilken väntan! Hoppas allt får bli bra för er och att ni får ha en fin helg ändå.. Tisdag kommer snart!
Usch vilken väntan! Hoppas allt får bli bra för er och att ni får ha en fin helg ändå.. Tisdag kommer snart!
Har alltid en cykel på ca 28 dagar. O har därför planerat med kliniken att jag kommer kunna starta ivf i början på augusti. Men nu kom mensen idag!! På dag 23!! Aldrig hänt. Detta förstör allt. Nu måste ja vänta ytterligare senare i aug för att börja :(. Jävla otur.
Verkligen!!! Jag blir så jävla trött. Är SÅ jävla trött på allt just nu. Alla har barn överallt. Ser bebisar, magar, mammor överallt. Jag blir snart galen. Har inte känt mig genuint lycklig på 2 år. Detta tar kol på mig. Vet inte hur jag ska hantera det här mer. Jag tänker på dig. Hur är allt nu? Något nytt? <3
Jag håller med. Jag ska försöka avfölja på instagram och inte bläddra bland bilder där det kan dyka upp. Vänner är så mycket svårare men man får bara göra det som känns bäst för en själv. Träffade 3 vänner i veckan varav två har småbarn. Visade sig att den ena nu är gravid igen. Jag sitter där och verkar uppspelt o glad men jag vill egentligen bara spy rakt ut. Alltså varför ska det här drabba dig!!? Förstår att du googlat ihjäl dig - man gör ju det om allt!! Visst ska du på undersökning igen på tisdag? Förstår att du känner dig typ fången i din egen kropp just nu. Håll ut till tisdag :(.
Nu har våran kortvariga lycka tagit slut.
På ultraljudet hos kliniken idag hittade läkaren inget foster. Sedan vul i fredags har hinnsäcken växt men ingenting finns där i. Hon var brutalt säker på sin sak. Det är ett MA, där embryot dött men kroppen fortsatt producera hormoner och trott att det fortfarande funnits ett foster kvar.
Vi vet inte riktigt hur vi ska ta oss igenom det här. Allt jag vill är att få ut det här värdelösa jag har i mig. Det måste BORT. På torsdag ska vi till kvinnokliniken igen. Dom får hjälpa oss vidare. Sen får vi försöka kämpa oss upp igen.
Helvete vad tråkigt att höra. Vet inte vad jag ska säga. Det är så jävla orättvist allting. Har du semester nu eller måste du jobba mitt i allt? Skickar dig massa kramar även fast man känner sig så ensam i allt :(...
Så ledsen att du behöver gå igenom detta efter allt <3 Du ska veta att jag sörjer med dig och önskar att ni ska få det bättre snart. Det är ingen tröst såklart, men kanske kan det vara lite skönt någonstans att många bryr sig om dig.
Fy fan fy fan fy fan. Vet att det inte finns något jag kan säga som hjälper eller tröstar. Är så obotligt ledsen för din skull. Fy fan vad jävla orättvist!!
Jag tog emot samtalsstödet som de erbjöd på KK vid mitt MF - tyckte det var bra att få spy ut all min galla och orättvisa till någon helt oberoende, men det är verkligen bara min upplevelse såklart. Tänker på er!
Nu har vi gjort tredje och sista ultraljudet. Läkaren på kvinnokliniken känns totalt inkompetent, först hittade han inte hinnsäcken utan sa att den måste tillbakabildats (på två dagar?!) men sen letade han noggrannare och hittade den, på precis samma ställe som sist. Den hade växt sen i tisdags men var fortfarande tom. En läkare till var med och tittade men hon sa inte så mycket. Den första läkaren sa också att jag hade en cysta men enligt ivf läkaren som jag litar mer på är det en gulekropp.
Jag frågade om dom var 100% säkra på att det aldrig kommer finnas något foster, och det sa dom att dom var. Så nu har tre läkare sagt samma sak. Så jag ger upp.
Imorgonbitti ska vi tillbaka och genomföra aborten. Vet inte om ni minns men när jag gjorde hysteroskopi för ett år sen så fick jag cytotec, som jag reagerade så jävla dåligt på. Låg i en hög på badrumsgolvet och kräktes av smärta tills min man kom hem och körde mig till akuten.
Nu ska jag ta samma tabletter igen. Min man stod på sig och krävde att jag ska få vara på kliniken hela dagen samt att jag ska få morfin innan jag tar tabletterna.
Jag är så jävla rädd. Den smärtan liknar inget jag någonsin upplevt. Det kändes som att någon försökte slita ut min livmoder med klorna. Mår dåligt bara jag tänker på det.
Försökte säga att jag ville göra en skrapning men eftersom min livmoder är hjärtformad vill dom inte göra det eftersom risken är stor att dom råkar skada den.
Kan inte fatta att vi måste gå igenom det här. Efter all jävla misär och alla försök så slutar det såhär. Vet inte när vi kommer vara redo igen. Om vi blir det. Kan inte föreställa mig att behöva gå igenom samma sak en gång till.
Det blev ett långt inlägg men jag ville uppdatera er om läget. Så glad för att ni finns och stöttar genom allt <3
Hoppas allt gick okej för dig <3 vad bra att din man var där och kunde fighta för morfin. Man är inte så bra på att säga till vad man själv behöver jämt. Kan inte ens föreställa mig vilken hemsk upplevelse detta är :( tänker på dig och hoppas att du läker.
Tänker på dig :( <3
Förstår att du vill bli av med det där strecket. Det blir väl en jobbig påminnelse av det man hade :(. Har du ont något nu? Jag hade högt; 4,3. Men är rädd att det är falskt haha. Mätte dag 9 o man ska tydligen mäta dag 3. Medans vissa säger att det inte spelar någon roll. Skitsamma tror ändå inte det är vårat problem.. har du semester nu?