Vi som försökt med första barnet ca 1 år
Hedblomster: Hur går det för er? När tror du ni kan börja nya behandlingen hos landstiget? Var det Carl von linne ni valde?
Hedblomster: Hur går det för er? När tror du ni kan börja nya behandlingen hos landstiget? Var det Carl von linne ni valde?
Fan det låter hemskt! Stackars dig :(. Hoppad du överlever på jobbet. Känns som att man skulle behöva semester i 3 år framöver när man håller på med den här skiten... har ni pratat något om framtiden? Eller tar ni det bara lugnt nu framöver? Känns upp o ner. Har varit lite off från hela grejen då vi inte försökt nu på länge. Men jag vill börja behandling igen. Känns jävligt läskigt samtidigt kanske lika bra att köra på ... enligt app borde nästa mens komma 26 juli så det missar vi. Efter det kommer den typ 22 aug. Så kanske börjar då. Funderar på att INTE berätta för jobbet denna gång. Känns typ retligt då chefen typ tror att vi gjort slut hehe. Funderar på att dra lögner och sjukskriva mig för äggplocket...
Vilken pärs det låter som att du har :'( Jag har också ett sånt jobb där man ibland är den enda och det är skitjobbigt och stressigt när det händer såna här saker. Det är lätt för andra att säga att man har rätt att sjukanmäla sig, det har man ju också, men jag förstår inte hur jobbet skulle lösa det... Man kan ju sjukanmäla sig under semester också så att man åtminstone får spara sina semesterdagar men jag vet inte hur man gör tyvärr. Tänker på dig. Om du behöver stöd kan du bara skriva här, försöker titta in då och då!
Vi ska börja på akademiska i Uppsala, via Västerås. För att börja så tidigt som möjligt kan jag få mens tidigast 12e augusti men mina appar gissar att jag får mens 10e eller 11e augusti så... I så fall blir det september. Jag är inte så sugen på att dra igång igen men det är lika bra att köra på och inte förlora mer tid. Men jag tycker faktiskt sommaruppehållet är ganska skönt... Dessutom, om hösten blir likadan som våren med massa frysta embryon som ska återföras i naturlig cykel, så brukar jag ofta få ägglossning så att återföring skulle bli en söndag och jag tror bara akademiska gör det på vardagar samt lördagar så kommer försvinna massa månader på det säkert. Men jag har precis börjat rida igen och vill egentligen helst göra det nu... Så trött på att allt i livet är på paus.
Nu har blödningarna äntligen tagit slut. Sista riktiga blödningdagen var i lördags. Har tagit graviditetstester med några dagars mellanrum och strecket blir långsamt svagare.
Testade imorse också och det fanns där, inte starkt men absolut synligt. Tog också ett ägglossningstest som var väldigt starkt, så jag antar att ägglossningen kommer trots att jag har hcg kvar i kroppen. Känns bra ändå, att jag återhämtar mig rätt snabbt. Borde bli ÄL i helgen!
Vi hade faktiskt sex igår för första gången på två månader. Inte blivit av med behandling, ruvardagar, graviditet och sen missfall. Gick bra och fick inte ont efter som jag var rädd för :)
Läkarna råder en ju till att inte försöka bli gravid direkt efter missfall, men chansen att vi skulle lyckas är ju så minimal så vi kör på ändå. Länge sen vi gjorde naturligt försök nu efter en vår med färskförsök och frysåterföringar. Imorgon ska jag samla kraft och ringa till mvc för att avboka tiden för inskrivning och ultraljud.. känns skitjobbigt.
Aa jag förstår. När beräknas nästa mens i augusti? Vet någon på ditt jobb om allt ni gått igenom nu på senaste? Jag känner mig tyvärr negativ. Mer negativ nu än förra gången... varför skulle det funka nu plötsligt, med exakt samma upplägg som förra gången... känns bara som jag vill få det överstökat typ :/
Tack <3 Får man inga barn kan man glädja sig åt att tjäna mer pengar iaf lol...
Fick ringa och tjata på rpc idag.... Ska ju vara med i en studie men ska i så fall hinna göra en scratch 5 till 9 dagar innan nästa mens (har äl nu så den kommer om 14 dagar) men jag får ingen kontakt med läkaren. Barnmorskorna i telefon säger att de ska lämna meddelanden men läkaren ringer inte upp. Jag vill göra en fet i nästa cykel oavsett om vi gjort scratch men vore väl bra om vi hann göra den...
Nuuu ringde läkaren efter att jag fått tjata lite! Tid för scratch om en vecka. Sen borde jag ju bli prioriterad för återföring i så fall.
Jaa, tidigare studier visar visserligen ingen större vinst men jag är villig att prova det mesta! Man får ta en Alvedon innan haha......... Är lite rädd!!
Nån av er "gamlingar" från denna tråd som funderat på hur ni ska göra om ivf inte går? Vi går ju mot sjätte insättningen och jag känner att jag inte har lust att GÖRA ALLT. Man ska liksom äta på vissa sätt, inte använda nagellack, göra akupunktur, hålla livmodern och fötterna varma, få någon läkare att ge en intralipid, fragmin och kortison. Sen ska man åka utomlands, Ryssland, mer mediciner, äggdonation. Massor av pengar, absolut noll garantier. Vi har iofs gratisförsök kvar, det är bara orken och lusten som tryter.
Lyfte på locket till adoption här hemma, för vi är inte gifta och skulle behöva göra det i förebyggande syfte isf (romantiskt lol men vi bryr oss inte om äktenskap i övrigt)... Men sambon var inte intresserad av adoption. Får väl se om det sjunker in. Men vi måste ju ha hunnit vara gifta ett tag om det blir aktuellt...