Hedblomster skrev 2019-05-11 19:36:37 följande:
Jag började avfölja gravida bekanta för ett tag sen... Kan väl inte göra samma med nära vänner men liksom nån gammal klasskompis från gymnasiet tycker jag gott jag kan slippa se! Min sambo tycker det är knäppt. Jag känner mig också avundsjuk på kenza trots att jag vet att dom kämpat... Och på de som gör ivf men lyckas på första tex. Och på de som aldrig fått en graviditet tagen ifrån sig. Fast jag förstår också om folk skulle känna sig avundsjuka på mig för att jag åtminstone fått se positiva test två ggr även om det var utomkvedshavandeskap och kemiskt graviditet... Jag är är ändå tacksam att jag fått se det. Det ger lite hopp.
Usch, jag har en skitdålig helg verkligen. Känns inte som jag har nån som förstår mig IRL som jag kan prata med. Har mått så himla dåligt i några veckor och hade behövt göra något, vad som helst bara komma ut ur lägenheten. Men hade ingen att göra något med. Min sambo är jättebakis och jag stör mig som fan på det. Så just nu sitter jag ensam på en bänk vid ån och lyssnar på musik.
Jag funderar typ på att ta bort min instagram så jag slipper se alla graviduppdateringar överallt.. men det är samtidigt som nått jävla beroende att gå in och titta, sen mår man skit efteråt.
Förstår precis vad du menar om att ha någon att prata med IRL. Mina fyra närmsta vänner är alla gravida eller har precis fött barn, så jag känner inte alls att jag vill prata med dom om detta. Den enda som ens skulle komma i närheten av att kanske förstå är min halvsyster som också fick försöka ett tag innan hon fick sina barn. Men där hemma är det kaos och man kan inte direkt ha ett lugnt samtal med två småbarn som springer runt.
Fy fan för den här ensamheten. Det gör ju ingenting lättare. Hoppas du fick lite ro i själen efter att suttit där ett tag, ibland behöver man bara komma ut i naturen och andas och framförallt hålla sig borta från instagram och gravidbloggar..
Har BIM om två dagar. Känner ingenting tror jag förutom ett par hugg i magen igår och idag men det kan vara precis vad som helst. Ingen spotting som jag brukar ha flera dagar innan, men det kan alltid variera så det behöver inte betyda något. Ska bara överleva tills måndag sen börja försöka bearbeta allt detta.