• LLW

Vi som försökt med första barnet ca 1 år

LillaLuna skrev 2019-03-14 09:34:47 följande:

Tack för tipset om bedövningsplåster! För fy, stoppsprutan var värre :/ ska definitivt köpa idag efter jobbet!

Nej, vad tråkigt! Men förstår dig verkligen: jag hade också kört på ändå själv. Och när det inte är första återföringen så kanske det känns mer okej eftersom man vet vad som väntar?

Gör det! Har testat både Embla och Tapin och båda funkar lika bra! Brukar låta dom sitta på ca 1 1/2 till 2 timmar så känns ingenting efter det :)

Ja nu känns det lugnare, och det är viktigare för mig att få köra denna cykel än att han ska vara med på återföringen. Förhoppningsvis kan han men det är på håret!
  • LLW
    Jooosen skrev 2019-03-14 09:41:40 följande:

Kör på ändå! Med fryst gick allt ändå så snabbt så man kan vara själv där utan problem! Men tråkigt såklart. Men jag skulle liksom du inte låta chansen passera! Vi harbödjat träffats igen jag o mitt ex (sjukt att säga ex). Börjar bli sugen på ivf igen. Men vet att det dröjer Om vi blir tillsammans. Men vi har sagt att vi ändå inte ska vänta för länge. Men ännu en sommar kommer ju passera... kram! Hur många i frysen har ni fresten?

Jaa jag hoppas han kan men blir det att det krockar med hans utbildning så kör jag själv :) vi har tre blastocyster i frysen, så hoppas någon av dom klarar upptiningen! Man vet ju aldrig!

Åh vad fint att höra att ni träffas igen! Har ni haft något snack om varför det blev som det blev? Känns det som att ni förstår varandra mer nu?
  • LLW

Jag är så jävla ledsen just nu. Misslyckande nr 27 är ett faktum och jag känner mig så jävla värdelös och missbildad. Varför kan jag inte bli gravid? Varför måste vi plågas månad efter månad medan alla andra blir gravida utan att ens försöka? Jag orkar inte mer. Jag önskar att vi aldrig börjat försöka skaffa barn. Jag önskar att jag aldrig behövt veta hur ont det gör att vara ofrivilligt barnlös år efter år. Jag hatar min kropp och har börjat ta ut det på den genom att slå mig i magen så hårt jag kan om och om igen. Sjukt beteende jag vet men jag är så arg och så besviken och vill bara att den fysiska smärtan ska dölja den psykiska. Min man är bortrest och jag är själv med alla dom här vidriga känslorna. Allt känns så jävla hopplöst. Jag önskar så mycket att jag bara kunde sluta vilja ha barn. Hellre frivilligt barnlös än att stå ut med det här helvetet varje minut varje dag.

• LLW

Tack tjejer för er pepp på mitt superdeppiga inlägg högre upp. Ibland blir det bara för mycket för att hålla det inom sig, det är så skönt att man alltid kan skriva av sig här och veta att ni förstår precis hur man känner <3

Ringde rmc idag och meddelade att mensen kommit. Ska börja ta ÄL-tester på måndag och sen är det dags för FET! Så om ca 2 veckor blir det. Såg att ni är ett par till som gör återföring i dagarna, så spännande!

Stort grattis till XaHHa, så underbart att ni är i mål!

• LLW
    LillaLuna skrev 2019-03-21 07:40:36 följande:

Ja, hoppas verkligen!!

Det har gått både och helt ärligt; sprutorna gick överlag ganska bra - gjorde ont de första dagarna, men vande mig sen + lite bedövningssalva. Men äggplocket igår var nog bland det värsta jag varit med om - det gjorde så ont på slutet att jag grät. Nu, 24h senare har äntligen det värsta lagt sig,men är hemma från jobbet idag med... Fick dock 23 (!!!) ägg, så jag väntar otåligt på att de ska ringa och berätta hur det gick sen.

Hur känns det för dig nu? Hur många har du kvar i frysen?

Fy vad tråkigt att det gjorde så ont, det är hemskt vilken smärta man får stå ut med :( men 23 ägg är ju ett jättebra resultat! Vi har fått 9 som mest. Håller tummarna nu för att så många som möjligt blir befruktade!! Skriv gärna sen och berätta!
  • LLW
    LillaLuna skrev 2019-03-21 23:10:14 följande:

Åh, tack för allt stöd! Vad glad jag blir att läsa! Är nu livrädd att jag blivit överstimulerad eftersom min mage är så uppsvälld, men om ni också kände obehag i upp till en vecka efter plocket känner jag mig lite lugnare :p

Det blev 15 som blev befruktade och nu måste jag bara vänta till måndag och hoppas på att alla, eller nästan alla, överlever så länge...!

Åh, vad skönt ändå att ni har några försök kvar i så fall! Håller tummarna att (minst!) ett ägg är guldägg, så du ens slipper fundera på kostnaden!

Efter mitt senaste då vi fick ut 9 ägg var jag sååå öm och svullen. Läkaren kunde se på återföringen 3 dagar senare att mina äggblåsor såg ut som om de aldrig blivit tömda, dom var så förstorade fortfarande. Det gick över någon vecka efter plocket. Fick vara lite försiktig när jag börjde mig ner annars gjorde det ont. Hoppas ditt också lägger sig och att ni får tillbaka ett riktigt bra embryo!
  • LLW
    Hedblomster skrev 2019-03-25 06:44:41 följande:

FET igår och allt gick bra. Hoppas så mycket!

Åh vad skönt att allt gick bra! Fick du droppet?? När är testdag? Ska du ta lutinus? Haha många frågor, sorry men är så nervös inför mitt!
  • LLW
    LillaLuna skrev 2019-03-25 12:14:01 följande:

Man borde väl vara van vid besvikelser vid det här laget, men det här är en helt ny sort... Det blev ingen ET då läkaren bedömde att mina äggstockar var alldeles för vätskefyllda och jag inte tillräckligt återställd. Så... Bara tillbaka till väntan, som vanligt. Efter en till besvikelse, som vanligt.

Enda plusset jag kan se: ingen lutinus på några veckor iaf.

Nej fan vad tråkigt :( usch vilken jobbig sits. All denna väntan! Fy! Hoppas mensen kommer fort nu så du får göra FET så fort som möjligt!! När får ni veta hur många ni fått till frysen?
  • LLW
    LillaLuna skrev 2019-03-25 21:24:18 följande:

Nej, exakt! Min läkare sa lite svävande att förr var det en markant skillnad, men att nuförtiden så är det inte riktigt så längre. Vill bara ha klara besked haha, pallar inte mer osäkerhetJa, blä, som att snubbla på målsnöret....

Idag ringde embryologen och sa att 7 st gick till frysen, men att hon ville odla på någon mer en dag till och skulle ge exakt siffra imorgon. Hur som helst så känns ju det bra iallafall...!

Det är ju jättebra! Minst 7 stycken till frysen alltså? Wow vilket resultat!! Jag var överlycklig för våra 3, haha. Förstår att väntan nu blir tuff men sån trygghet att ha alla dom i frysen! Har du kunnat smälta det lite nu att det blev uppskjutet?
  • LLW
    Hedblomster skrev 2019-03-27 15:08:11 följande:

Nu är jag på ruvardag 3 med en 5 dagars och det borde motsvara typ äl+8... Vill inte testa innan bim egentligen för jag vill kunna hoppas ett tag till, men tog två olika ägglossningstest imorse för det fanns hemma och ni vet ju att man hört att de ska ge utslag vid graviditet osv haha lol jaja jag gjorde det iaf för många får utslag på dom. Ni vet hur det är, man blir knäpp av detta... De var givetvis heeeelt blanka så nu är jag deppig och tror inte på detta längre men försöker verkligen vara positiv...

Strunta helt i dom testen! Dels är det ju vääääldigt tidigt och dels är det ju faktiskt som du skriver ägglossningstest och inte graviditetstest :) glöm bort dom och försök hålla kvar i hoppet nu!

Jag fick utslag på ÄL-testet nu på morgonen, har ringt kliniken för att boka in återföring. Vilken dag efter ÄL fick du göra din? Vi har också blastocyster i frysen, men har hört lite olika att man ibland för tillbaka på dag 5 eller 6?
Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år