• LLW

Vi som försökt med första barnet ca 1 år

Jooosen skrev 2019-01-30 09:50:59 följande:

Vad roligt att läsa!! Så mycket som du kämpat för att komma såhär långt!! Hur känner du dig nu? Hur går det med lutinus, ska du ta tre ggr per dag?

Tack <3 känns galet att ens ruva! Trodde inte vi skulle komma hit så oavsett hur det går denna gång så har vi överkommit ett hinder.

Nu har jag ont i magen typ hela tiden, på olika sätt. Läkaren sa att hon kunde se på ultraljudet att mina äggblåsor fortfarande såg ut som att de inte blivit tömda, så dom är riktigt stora fortfarande. Inte konstigt att det ömmar. Tar lutinus tre ggr/dag ja, det går lätt att komma ihåg än så länge :) försöker hålla mig så positiv som möjligt och tar bara promenader och äter hälsosamt. Känns bra att göra det man ?kan? även om det kanske inte har någon inverkan i slutändan.

Hur har du det? Pratar du och din sambo något nu när ni bor isär eller försöker ni låta bli? Tänker på dig!
  • LLW
    Långväntanefterdig skrev 2019-01-30 11:28:26 följande:

Va härligt att du är ruvare nu! Håller alla tunnar och tår för att det är din tur nu. Sitter och läser era rader och det känns som om det var igår jag själv var mitt uppe i allt detta. Minns äggplocket och insättningen som om det var igår, och nu ligger min älskade dotter jämte mig och sussar sött. Jag önskar er alla så innerligt den lyckan och känslan det är att få bli mamma. Och jag tror att ni kommer dit en dag! Håller alla tummar som finns för er.

Lycka till med ruvningen, och plussa nu på testdagen! Det är din tur!!!!

Så himla underbart det låter! Tänk att ni nått hela vägen i mål <3

Tack så jättemycket! :)
  • LLW
    Jooosen skrev 2019-01-30 12:05:13 följande:

Aj! Så var det för mig oxå. Var tom inne på en extra kontroll efter 7 dagar för att ja va så öm. Hoppas det lägger sig snart för dig! Ja lutinus tkr inte ja heller var så farligt. Jobbigt ibland när det kändes som man pissade på sig dock :P... hmmm ja du. Är lite i kris tror jag. Vi ska prata ikväll faktiskt. Men det känns som jag fortf inte vet ett skit. Kanske känns det annorlunda när vi faktiskt pratar o ses... nu har man nästan glömt bort varandra. Tänker på dig med! Uppdatera gärna hur allt går :) O ja, lever man så, så kan man inte göra mer som du säger

Haha ja den där känslan av att kissa på sig är fan inte rolig! Idag har jag inte lika ont i magen iallafall så det går åt rätt håll!

Hoppas det går bra ikväll och att ni kanske kan börja närma er en lösning, om det är den vägen ni vill gå.
  • LLW
    Långväntanefterdig skrev 2019-02-14 13:19:26 följande:

Håller tummarna för dig imorgon, att du äntligen får ditt plus ! Kram

Tack, men tyvärr tog allt slut i tisdags när mensen kom en vecka för sent. Så vi får ladda om inför nästa. Fick tre stycken blastocyster till frysen, så det har mildrat den värsta smärtan lite. Det jobbigaste när mensen kommer så pass sent är ju att man hinner få upp hoppet rätt mycket och sen kraschlandar hårt. Vi måste nu vänta tills slutet på mars/början på april innan vi får göra FET. Känns som en evighet tills dess..

Hoppas allt är bra med dig och er lilla <3
  • LLW

Känner igen det ni skriver om att få avsmak för hela grejen med ivf. Innan vi började kunde jag inte förstå varför andra inte bara körde på med försök efter försök, men nu har jag själv börjat känna att en paus kanske inte är det värsta som kan hända. Fy fan för att börja med sprutorna igen och att göra fler äggplock. Fy fan för ruvardagarna.

Vi har tre i frysen som väntar. Kör väl igång med dom när vi kan men en paus i sommar sen när/om vi misslyckas kanske är bra.

Är det någon av er som gjort misslyckat färskförsök med lutinus och som cykeln efter haft problem med ägglossningen? Min borde ha varit typ i måndags men jag får knappt utslag på testerna, bara svaga streck fem dagar i rad. Vill ju att den ska komma så jag får ett hum om när nästa mens kommer och då när vi kan göra FET.

• LLW
    Hedblomster skrev 2019-03-08 20:16:36 följande:

Fick ta bort min hund idag... Och min katt i november. Vill kräkas av tanken på att aldrig få träffa någon av dem igen. Vet att jag längtade efter barn en gång men minns inte hur det känns nu.

Åh fy tusan vad tråkigt. Kan inte ens föreställa mig hur tufft det måste varit <3 beklagar verkligen, hundar är en sån stor del av familjen och livet. Skickar styrkekram till dig <3
  • LLW
    LillaLuna skrev 2019-03-11 07:36:58 följande:

Fick börja med sprutorna i lördags för IVF och... Jag är mest ledsen? Ledsen över att jag misslyckades på egen hand. Ledsen att det gått så lång tid och det inte finns några garantier. Samtidigt känner jag mig så otacksam och gnällig som tycker sprutorna är skitjobbiga att ta, som tycker det är jobbigt att behöva berätta på jobbet varför jag ska vara borta ganska mycket de närmaste två veckorna och förmodligen mer. Jobbar en timme från min klinik, så en kvarts UL innebär ca 3h borta från jobbet pga tågtiderna.... Känner jag bara gräver ner mig, och vad jag trodde skulle hjälpa bara ger ännu mer att tänka på och ha ångest över...

Blir det bättre? Ja, om jag blir gravid och får behålla antar jag. Men det känns så oerhört långt borta.

Har känt precis som du under mina två behandlingar. Misslyckad och ledsen för att det gått såhär långt. Sån jävla sorg för att jag var tvungen att hamna här. Varför kunde jag inte fått vara en av dom ?normala? människorna som blev gravida naturligt och aldrig behövde lära mig om ivf och allt vad det innebär?

Försökt mota bort de tankarna med att vara jävligt tacksam för den hjälp vi får här i Sverige. Det är inte många andra länder där de hjälper till lika mycket som här. Så ska jag nu vara barnlös är det ju ett bra land att vara det i typ.

Men det är just det där med att inte veta om man gör allt och tar alla sprutor förgäves som är tuffast. Att aldrig veta vad man kommer få för utgång. Men när allt kommer omkring så kommer vi ju fortsätta tills vi når målet. Hur jävla vidriga sprutorna och äggplock och allt runt om än är, så tar vi oss igenom det för att priset är så mycket större än smärtan på vägen dit. Jag tänker vara en av dom som lyckas. Så är det bara.

Hoppas att du finner lite styrka och kan släppa en del av sorgen, den är så tung att bära på <3
  • LLW

Fick nyss veta att min bästa vän är gravid igen. Så nu är mina tre allra bästa vänner gravida samt att mannens bästa vän ska ha barn. Orkar för i helvete inte. Känner mig omringad. Så jävla trött på alla gravidbesked, känns som ett slag i ansiktet varje gång. Har försökt distansera mig till hela barnlösheten på sistone men det går ju inte när det ploppar upp nya graviditeter hela tiden... så jävla less.

• LLW
    LillaLuna skrev 2019-03-12 16:46:10 följande:

Ja, sorgen är fan så jäkla tung? Du sätter verkligen ord på mina känslor. Misslyckande och sorg utan någon garanti. Fy fan...

Usch och blä för ovälkomna graviditetsbesked!! Har fortfarande inte träffat min sambos bästa vän och hans gravida flickvän då jag är så missunnsam till deras lycka. När de blir föräldrar så har de knappt ens känt till varandra i 1,5 år. Men visst, kul för dem osv osv

Det är okej att inte vara glad! Det är okej att inte heller vilja träffa dem!

Japp, två av dessa vänner hade inte ens varit tillsammans med sina killar i ett halvår när de blev med barn. Och den ena väntar nu sitt andra, ett knappt år efter att de fick sitt första. Hur fan kan vissa människor bli gravida så jävla lätt medan vi andra försöker och försöker utan att det ens hittats några fel på oss? Det är så jävla irriterande och sjukt. Hur går det med sprutorna? Har du börjat med stoppsprutan än?
  • LLW
    LillaLuna skrev 2019-03-12 20:28:20 följande:

Hur är det rättvist? Jag förstår inte... Och jag kan inte släppa tanken på att något är fel egentligen, men de har bara inte hittat det än :/

Sprutorna går... okej? Jag tycker det gör lite ont och är obehagligt, särskilt första i lördags! Fy satan vad den sved!! Så ser inte fram emot imorgon då jag börjar med stoppsprutan med. Men man kanske vänjer sig? Hur som helst så är vi fan riktiga hjältar som fixar detta! Hur många andra tar frivilligt typ 20 sprutor i två veckor??

Har kroppen kommit igång igen efter förra insättningen? Eller väntar du fortfarande på mens/besked?

Ja fy det är så jobbigt :( både mentalt och fysiskt. Om du tycker sprutorna gör ont kan jag varmt rekommendera bedövningsplåster man köper på apoteket. Känns ingenting med dom! Stoppsprutan tycker jag var värre än menopur/gonal så då var plåstren guld.

Japp det är igång igen! Denna cykel efter ruvartiden blev ett par dagar längre än vanlig men nu kommer ÄNTLIGEN mensen på torsdag. Sen är det bara vänta in ägglossningen. Som det ser ut nu verkar det dock som att jag måste göra återföringen själv.. mannen är bortrest på kurs just den veckan :/ det är ju inte idealt men jag tänker verkligen inte vänta så det är bara köra!
Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år