• hallonnpaj

BIM Februari

Alla dessa månadstrådar är så bra då man får följa de som har bim i närheten av en själv! 

Slutade med ppiller i december och hade "pillermensen" då, och nu har jag nyligen avslutat min vanliga mens. Väldigt tacksam över att jag kom igång med mensen direkt då jag läst om att det kan ta länge.. Nu går jag in för mitt andra försök med, om appen stämmer,  ägglossning 21/1 och bim 4/2. 

Hoppa gärna in! :) 

• Svar på tråden BIM Februari
  • Frips
    hallonnpaj skrev 2018-01-25 16:03:06 följande:
    Ojoj, nä man kan nog inte riktigt förstå hur det känns med missfall om man inte råkat ut för det själv..

Men du låter ju verkligen gravid! Kroppen bör inte kunna luras så mycket tänker jag.. då gör den som sagt ett sjukt bra jobb ;)

Hur gammal är du? Är det ert första barn?
    Ja jag vet inte, kroppen var duktig på att luras i januari så jag vet inte, men hoppas hoppas att det betyder något att ha så mycket skumma symtom :D Idag är mina flytningar enbart vita och känns emellanåt nästan som att mensen ska komma, men när jag torkar mig är det inte orimliga mängder. Skumt alltså!

Jag är 28 år, du? Nej jag har en dotter på 3 1/2 år. Har du några barn sedan innan? :)
  • Frips
    Jefare1 skrev 2018-01-25 21:47:27 följande:

Hej

Hoppar in jag med. Fick ett ma i november i v 9. Har nu avvaktan 2 cykler efter råd från läkare. Men nu är det dags! Äl den 2/2 och BIM runt 18-19/2.

beklagar ma, jag fick ett också i november och skulle dagen efter gå in i v 10. Hur mår du nu? Lycka till denna cykel :D
  • Regnkappa
    kiwibear skrev 2018-01-26 11:13:45 följande:

Kattsymptomet är fantastiskt! Har alltid haft katt innan, men nu har jag inte det. Inte konstigt att jag inte kan räkna ut om det tagit sig eller inte då! 

Har själv insett att det eventuellt kanske kan vara så att jag har "viss problematik" gällande testkonsumtion. 

"Det borde rimligtvis inte kunna ge utslag såhär tidigt MEN GE MIG PINNEN SÅ ATT JAG KAN KISSA PÅ DEN!" *heavy breathing* - Jag.

BIM-6 och är testoskuld för den här månaden. Är stolt över mig själv. Det är en daglig kamp. Borde bära någon form av token i fickan som jag kan krama i handen och påminna mig själv om att vara stark när frestelsen knackar mig på axeln. 

Amen.

Mycket duktigt att hålla dig till BIM -6!

Vi borde få en present varje dag som vi inte testar! Jag är på äl+/-0 och man vet ju aldrig, det finns säkert någon här på familjeliv som svär att de plussade i samma sekund som spermien nådde ägget.
  • Bean95

Har BIM 4/2 men tror att jag kan ha fått mens idag. Hade molvärk när jag vaknade och var blod då jag torkade mig efter toabesöket :( hade mf i oktober och under den graviditeten hade jag en nidblödning. Det är dock mycket mer blod nu än då så därför misstänker jag mens. På NC-appen står det att jag hade äl den 21/1 men jag hade molvärk redan den 15/1. Ska använda äl-stickor nästa månad för att se när jag egentligen har äl. Hoppas det går vägen för er andra!

• Frips
    Bean95 skrev 2018-01-26 13:03:36 följande:

Har BIM 4/2 men tror att jag kan ha fått mens idag. Hade molvärk när jag vaknade och var blod då jag torkade mig efter toabesöket :( hade mf i oktober och under den graviditeten hade jag en nidblödning. Det är dock mycket mer blod nu än då så därför misstänker jag mens. På NC-appen står det att jag hade äl den 21/1 men jag hade molvärk redan den 15/1. Ska använda äl-stickor nästa månad för att se när jag egentligen har äl. Hoppas det går vägen för er andra!

Beklagar ditt mf! Men hur ser blödnings ut nu då? Är den röd som mens eller mer åt det bruna hållet? Innan jag plussade i höstas hade jag, vad jag tror var en nidblödning, som var ganska riklig i två dagar, men däremot mer åt det bruna hållet. När jag väntade min dotter för ett par år sedan hade jag nidblödning också, men då yttepytteliten blödning, så det kan ju skilja sig en del i mängd och utseende vad jag förstått och även upplevt. Hoppas det inte är kört än, annars är det ju klokt att börja med äl-stickor nästa månad :) all lycka till dig!
  • Josse8632

Idag kom tant röd! Så jag hoppar in i denna tråd med beräknad ÄL 13/2 och BIM 22/2

• Bean95
    Frips skrev 2018-01-26 13:28:07 följande:

Beklagar ditt mf! Men hur ser blödnings ut nu då? Är den röd som mens eller mer åt det bruna hållet? Innan jag plussade i höstas hade jag, vad jag tror var en nidblödning, som var ganska riklig i två dagar, men däremot mer åt det bruna hållet. När jag väntade min dotter för ett par år sedan hade jag nidblödning också, men då yttepytteliten blödning, så det kan ju skilja sig en del i mängd och utseende vad jag förstått och även upplevt. Hoppas det inte är kört än, annars är det ju klokt att börja med äl-stickor nästa månad :) all lycka till dig!

Det är ljusrött så som jag brukar få innan mens och har fortfarande svag molvärk i magen men får väl vänta och se om det blir något mer! Kan ju alltid hoppas att det är en riklig nidblödning, men tror tyvärr att det är mens :/ Tack för att du delar med dig av egna erfarenheter! Är så svårt att tolka alla symptom och vågar inte lita på symptom heller då jag blivit skenis varje månad då jag längtar för mycket ;)
  • Neptun
    Regnbågsmorsan skrev 2018-01-26 06:36:37 följande:

Äl idag, så ska dra till Danmark. Håll tummarna att det går vägen denna gången.

Åh va spännande! Lycka till!!!
  • Jefare1
    Frips skrev 2018-01-26 11:20:47 följande:

beklagar ma, jag fick ett också i november och skulle dagen efter gå in i v 10. Hur mår du nu? Lycka till denna cykel :D

Tack detsamma, beklagar ditt ma.

Jag mår gabska bra nu har varit väldigt öppen med det vilket har funkat bra för mig. Känner mig lugn inför framtiden med att det säkert kommer gå bra. Hade en jättebra läkare som skapade lugn.

Hur mår du efter allt? Är det första barnet för er?
Svar på tråden BIM Februari