• hallonnpaj

BIM Februari

Alla dessa månadstrådar är så bra då man får följa de som har bim i närheten av en själv! 

Slutade med ppiller i december och hade "pillermensen" då, och nu har jag nyligen avslutat min vanliga mens. Väldigt tacksam över att jag kom igång med mensen direkt då jag läst om att det kan ta länge.. Nu går jag in för mitt andra försök med, om appen stämmer,  ägglossning 21/1 och bim 4/2. 

Hoppa gärna in! :) 

• Svar på tråden BIM Februari
  • Frips
    hallonnpaj skrev 2018-01-24 19:15:40 följande:
    Jag har noll koll på temp och äl-test då jag inte kört något sådant. men tar det sig inte denna månad ska jag kanske sätta igång med det :)

Ja man borde fota så man har koll på hur de brukar se ut vid äl så man kan jämföra, haha. jag har ingen värk i brösten än, men hoppas det kommer som ett tydligt tecken också. 

Jag känner också långt ned i magen, känns som att något håller på att hända där? jag är också på äl+3 eller äl+4 idag. känns som en evighet till man kan testa.. :)
    Märkligt jag svarade på detta förut men det måste ha försvunnit :S. Jag har tidigare inte haft en susning om temp eller äl-test, men tänkte efter mitt MA nu i november att jag vill få koll så fort som möjligt för att öka chanserna för att det ska bli något igen :) Det är helt otroligt vad litet jag vetat om min kropp under alla år jag ätit p-piller och inte försökt skaffa barn. 

Haha ja det skulle man ju göra, men känns så sjukt att gå runt med bilder på sina bröst i mobilen, om någon skulle se bilderna... 

Ja samma här!! Det känns som att min lovmoder (?) är typ hård, som att något där inne har förändrats från hur min kropp känts innan, så svårt att försklara. men det känns verkligen som att något ligger där inne. Jag är fullt medveten om att det inte kan vara något möjligt embryo eller foster eller så, men som att min livmoder eller något förändrats. 

Ja det är en halv evighet tills BIM känns det som. Med min dotter plussade jag starkt på BIM-1 och likaså graviditeten i höstas, så kaaaanske att det går att testa på fre/lör nästa vecka... 
  • epoxi

Någon här som tar SSRI preparat för PMS/PMDS? Jag har funderat på om det skulle påverka ens fertilitet, exempelvis att ett befruktat ägg inte fäster.

Man vill ju göra allt för att optimera processen men är inte så sugen på att hoppa över att ta tabletterna om det är i onödan.

• hallonnpaj
    Frips skrev 2018-01-25 10:43:17 följande:
    Märkligt jag svarade på detta förut men det måste ha försvunnit :S. Jag har tidigare inte haft en susning om temp eller äl-test, men tänkte efter mitt MA nu i november att jag vill få koll så fort som möjligt för att öka chanserna för att det ska bli något igen :) Det är helt otroligt vad litet jag vetat om min kropp under alla år jag ätit p-piller och inte försökt skaffa barn. 

Haha ja det skulle man ju göra, men känns så sjukt att gå runt med bilder på sina bröst i mobilen, om någon skulle se bilderna... 

Ja samma här!! Det känns som att min lovmoder (?) är typ hård, som att något där inne har förändrats från hur min kropp känts innan, så svårt att försklara. men det känns verkligen som att något ligger där inne. Jag är fullt medveten om att det inte kan vara något möjligt embryo eller foster eller så, men som att min livmoder eller något förändrats. 

Ja det är en halv evighet tills BIM känns det som. Med min dotter plussade jag starkt på BIM-1 och likaså graviditeten i höstas, så kaaaanske att det går att testa på fre/lör nästa vecka... 
    Beklagar missfallet. Då förstår jag att du vill ha koll :) Är ju smidigt sätt att få veta att man har ägglossning osv också. 

Förstår. Är du öm också när du trycker på livmodern? det är jag.. har känts som mensvärk i ryggen hela morgonen också. hoppas hoppas. 

haha verkligen. men man får försöka tänka på allt annat man gör på dagarna så går nog tiden fortare. helgen brukar ju alltid gå fort så denna gång kanske det är bra ;)
  • Entriss
    epoxi skrev 2018-01-25 11:03:39 följande:

Någon här som tar SSRI preparat för PMS/PMDS? Jag har funderat på om det skulle påverka ens fertilitet, exempelvis att ett befruktat ägg inte fäster.

Man vill ju göra allt för att optimera processen men är inte så sugen på att hoppa över att ta tabletterna om det är i onödan.

Jag tar premalex för min PMS. 

Frågade barnmorskan när jag tog ut spiralen om det kunde påverka min förmåga att bli gravid och hon sa nej. 
    Har ändå bestämt mig för att inte ta dem varje dag mellan ägglossning och mens, utan endast de dagar som jag är på outhärdligt deppigt humör. 

• lyckligast80

Hej,

Idag var jag och lämnade blodprov, på söndag ska jag börja med Letrozole och på måndag är det dags för spolning. Nu jäklar hoppas vi på att det blir fritt fram i gångarna så dem som ynglen kan ta sig fram! (Om det nu är det som är problemet) Vi får se! : )

• Gabriela11
    Nellis93 skrev 2018-01-23 18:45:49 följande:

Beklagar missfsllet <3 lycka till nu i februari :D

Tack, detsamma till dig ! ??
  • Gabriela11
    Nellis93 skrev 2018-01-23 18:45:49 följande:

Beklagar missfsllet <3 lycka till nu i februari :D

Tack, detsamma till dig ! ??
  • Gabriela11

Hej igen!! Ser ut som jag har ÄL idag!! Wohoo !! Kände det på jobbet idag! Nu håller vi tummarna! Lycka till allihopa! Puss :*

• Frips
    hallonnpaj skrev 2018-01-25 11:26:15 följande:
    Beklagar missfallet. Då förstår jag att du vill ha koll :) Är ju smidigt sätt att få veta att man har ägglossning osv också. 

Förstår. Är du öm också när du trycker på livmodern? det är jag.. har känts som mensvärk i ryggen hela morgonen också. hoppas hoppas. 

haha verkligen. men man får försöka tänka på allt annat man gör på dagarna så går nog tiden fortare. helgen brukar ju alltid gå fort så denna gång kanske det är bra ;)
    Tack snälla, det var så mycket tuffare än jag kunnat föreställa mig. Skulle gå in i vecka 10 dagen efter så jag hade nästan börjat tänka att det var "säkert" då. Ja det känns som att jag inte vill att månaderna ska gå bara för att jag inte har koll på när jag har äl och inte :) Körde aldrig med äl-test vid förra graviditeten eller när jag väntade min dotter, så det här är helt nytt för mig :). 

Ja det känns typ som en hård liten boll där inne, eller kanske inte runt som en boll men som att någon lagt något hårt där inne. Det svider i min svank och strålar ner mot skinkorna. Ja nu hoppas vi verkligen att det betyder något bra :D!!!! Satt på ett lunchmöte nyss också och mina bröst kändes alldeles varma, vårtgårdarna sved det om och känslan var liiiite som att jag ville amma (?)... Om jag är skengravid så är min kropp ruggigt bra på att lusar och jävas med mig!

Ja det har du rätt i :D Den här helgen är fullsmockad med grejer så när måndag kommer lär jag säkert känna en liten gnutta av att helgen gick för fort, men också se fram emot de kommande dagarna efter det... ;D
  • Frips
    Gabriela11 skrev 2018-01-25 13:42:17 följande:

Hej igen!! Ser ut som jag har ÄL idag!! Wohoo !! Kände det på jobbet idag! Nu håller vi tummarna! Lycka till allihopa! Puss :*

Tjohoo bara att anfalla mannen ikväll ;D
Svar på tråden BIM Februari