• Entriss

BIM Februari

Hejsan!

Hoppar in här efter att ha gett upp hoppet om BIM i Januari. 

plussade 11 december och fick missfall med första blödningen 21/12. Har fortfarande bruna flytningar två veckor efter själva missfallet när allt kom ut, så nu har jag tappat hoppet om att hinna få både ägglossning och BIM i januari som sagt. 

Har börjat tempa med NC i samband med missfallet, så jag ska försöka lokalisera ägglossningen på det sättet tänkte jag. Någon annan som tempar? 

• Entriss
    Neptun skrev 2018-01-11 15:20:41 följande:
    Åh beklagar :( håller tummarna för feb!!! Har med precis börjat tempa:) använder flo appen och skriver in! Vad använder du?
    Köpte natural cycles på apoteket, men det var egentligen mest för att få termometern :) Får se hur det funkar! Tycker ändå det gick förvånansvärt lätt att få in rutinen med att tempa på morgonen :) 

Jag skriver in mig i BIM listan när jag vet att jag haft ägglossning ;) 
  • Entriss

Tjoho!!! Jag hade rätt feeling för några dagar sen, för idag bekräftade NC-appen att jag haft ägglossning:D

Alltså, orimligt glad att den här kommit nu knappt en månad efter missfallet i dec!

Tänker att jag kan räkna 14 dagar framåt från igår då, och BIM borde således bli 2/2, eller vad tror ni?

Sätter upp mig i BIM-listan nu iaf så får vi se????

BIM-lista:

1/2 Lsr, Charliegris, Lebbmusen, MammaKA,MortillElla

2/2 Entriss

3/2 Rebeccccs

4/2 hallonnpaj, DaniellaCall, Jeex, Josiesh, Bean95 

5/2 epoxi, Regnkappa, Neptun, Erna90

6/2 Liten2018 

7/2 Eal92 

10/2 Alexia91 

11/2 Gabriela11, Tiiffany, Alma

12/2 LunaLo 

13/2- maria1992 

16/2 Billieblue 

17/2 Pasgetti, Nardil

20/2 Norrlandsbruden

• Entriss
    Regnbågsmorsan skrev 2018-01-22 11:56:47 följande:
    Jo det var ju planerat så. Men mailade kliniken bild på testat så de bad mig be gynekologen kolla hur det står till med ägglosningen. Så inte helt kört än. I em vet jag. Men man blir så frustrerad över all konstant väntan på precis varje moment i det här. Och speciellt när man måste tajma så jäkla väl då man bara har en chans per cykel. Hade varit liiiiiiite större chans om man kunde ?roat? sig hemma några dagar innan och efter ägglossning. Även om det inte heller naturligtvis alltid gör det lättare. Men med insemination och ivf:er blir ju allt så statiskt och planerat och gör kroppen annorlunda mot vad den borde så får man vänta en månad tills nästa försök går att göra. Och jag som alltid tyckt jag haft bra tålamod. :)
    Åh, förstår att det blir en väldigt speciell situation med all administrativ planering och sen PLUS det vanliga väntandet som alla som längtar barn behöver stå ut med.. Hoppas du/ni får goda besked i eftermiddag:)
  • Entriss
    hallonnpaj skrev 2018-01-24 16:16:33 följande:

Idag har jag också känt svagt hela dagen. Och kände även i ryggen imorse. Jag har också väldigt vita flytningar. kom rätt mycket flytningar idag också.. undrar också hur det varit för folk när dom varit gravida, om någon känner igen sig :)

Också fått en vit "seg" flytning idag. Hade det efter ÄL i i november/december också då jag blev gravid!:D tyvärr kan jag inte minnas om jag haft samma tidigare cykler eller inte....
  • Entriss
    hallonnpaj skrev 2018-01-24 20:29:23 följande:
    jasså, bara hålla tummarna då! får man fråga vad du menar med "seg" vit flytning? :)
    hmm.. Svårt att förklara.. Inte klumpig, men mjölkvit och trögflytande liksom:) 
    Luktar inget! 

Närmare BIM sen  och även efter hade jag fortfarande vita flytningar men dem ägnade karaktär och blev mer som gelé-iga så det nästan blir som en klump.
  • Entriss
    kiwibear skrev 2018-01-25 08:28:51 följande:

Tycker det är så roligt på något sätt. Här inne är vi symptom-freaks samlade. Känner efter och analyserar minsta lilla förändring (äkta eller placebo) ut i minsta cell. Vi går inte miste om någonting och vi drar paralleller mellan allt.

Men tiden när man INTE försöker bli gravid så kan man fasen inte för sitt liv förstå varför man t.ex har ont i huvudet en dag. "Jag har väl druckit? Eller? Äh typ, ingen aning." 

Här sitter jag på jobbet med min molvärk och känner efter med 120% fokus på när det drar och spänner. Får ingenting gjort och vet redan nu att jag inte kommer få det under dagen heller eftersom att mitt huvud är någon helt annanstans. 

Nästan så att man skulle behöva någon form av stödgrupp :'') 

"Stopp! Vad var det där? Var det en känning!? Nej... det var en fis. Ok." 

Hahaha, word!

Alltså herregud vad man analyserar precis allting. 

Har bestämt att samla alla mina "symptom" på min bli gravid-blogg, så om det inte blir nåt denna månaden kan jag tillbaka och kolla vad som är vad :P

Herregud. Bara det att jag har en bli gravid-grupp är anledning nog för stödgrupp :S 

• Entriss
    epoxi skrev 2018-01-25 11:03:39 följande:

Någon här som tar SSRI preparat för PMS/PMDS? Jag har funderat på om det skulle påverka ens fertilitet, exempelvis att ett befruktat ägg inte fäster.

Man vill ju göra allt för att optimera processen men är inte så sugen på att hoppa över att ta tabletterna om det är i onödan.

Jag tar premalex för min PMS. 

Frågade barnmorskan när jag tog ut spiralen om det kunde påverka min förmåga att bli gravid och hon sa nej. 
    Har ändå bestämt mig för att inte ta dem varje dag mellan ägglossning och mens, utan endast de dagar som jag är på outhärdligt deppigt humör. 

• Entriss
    epoxi skrev 2018-01-25 14:52:35 följande:

Nä har inte heller hittat något som pekar på att det skulle påverka men känner som du att man försöker hålla det på lägsta möjliga.

Skippade det helt förra cykeln, inte så lyckat det heller haha.

Hahaha, jag vet hur det är och jag förstår precis! En måste ju kunna leva på som vanligt också eftersom det inte går att säga hur lång tid det tar:)

Har löst det med att vara extra medveten och lyhörd om när jag är snäsig och be om ursäkt till mannen så fort jag gett honom utskällning eller annat han inte förtjänat. När jag känner att det hamnar utanför min kontroll tar jag en tablett- dem ger ju faktiskt effekt inom ett par timmar:)
  • Entriss

Tänk hur jäkla frustrerande det ska vara att vänta! Har två barn sen tidigare och försöker vara rationell, det kommer när det kommer osv, har ju redan två fantastiska troll här hemma. Men icke!! Imorgon är det en vecka kvar till BIM och jag dööör typ väntdöden...

I skrivande stund får jag huggont i min högra äggstock. Är det ett tecken? Hahaha...

Svar på tråden BIM Februari