• hallonnpaj

BIM Februari

Alla dessa månadstrådar är så bra då man får följa de som har bim i närheten av en själv! 

Slutade med ppiller i december och hade "pillermensen" då, och nu har jag nyligen avslutat min vanliga mens. Väldigt tacksam över att jag kom igång med mensen direkt då jag läst om att det kan ta länge.. Nu går jag in för mitt andra försök med, om appen stämmer,  ägglossning 21/1 och bim 4/2. 

Hoppa gärna in! :) 

• Svar på tråden BIM Februari
  • Gabriela11
    Frips skrev 2018-01-25 13:55:52 följande:

Tjohoo bara att anfalla mannen ikväll ;D

Haha :)) Tack! Borjar bli stressad nu igen! Förra månaden kunde jag knappt sova alltså! Hade massa symtomer, men det blev inget. Tror att jag hade ett tidigt missfall. Kämpar på vidare :)
  • Nellis93
    Gabriela11 skrev 2018-01-25 13:42:17 följande:

Hej igen!! Ser ut som jag har ÄL idag!! Wohoo !! Kände det på jobbet idag! Nu håller vi tummarna! Lycka till allihopa! Puss :*

Jippie! mys på! <3
  • Lucifer91

Använt testlagerts ÄL stickor, ska denna gången prova clear blues istället. Någon som har erfarenhet av dessa? Är de så att när man ser smileyn så är de ägglossning inom 24h eller hur funkar de blir inte klok på det haha. SNÄLLA HJÄLP MIG!!!

• Gabriela11
    Lucifer91 skrev 2018-01-25 14:19:31 följande:

Använt testlagerts ÄL stickor, ska denna gången prova clear blues istället. Någon som har erfarenhet av dessa? Är de så att när man ser smileyn så är de ägglossning inom 24h eller hur funkar de blir inte klok på det haha. SNÄLLA HJÄLP MIG!!!

Clear Blue använder jag! Bifogar bild. Den gjörde jag idag :)

• epoxi
    Entriss skrev 2018-01-25 11:39:37 följande:

Jag tar premalex för min PMS. 

Frågade barnmorskan när jag tog ut spiralen om det kunde påverka min förmåga att bli gravid och hon sa nej. 

Har ändå bestämt mig för att inte ta dem varje dag mellan ägglossning och mens, utan endast de dagar som jag är på outhärdligt deppigt humör. 

Nä har inte heller hittat något som pekar på att det skulle påverka men känner som du att man försöker hålla det på lägsta möjliga.

Skippade det helt förra cykeln, inte så lyckat det heller haha.
  • kiwibear
    Entriss skrev 2018-01-25 08:49:42 följande:

Hahaha, word!

Alltså herregud vad man analyserar precis allting. 

Har bestämt att samla alla mina "symptom" på min bli gravid-blogg, så om det inte blir nåt denna månaden kan jag tillbaka och kolla vad som är vad :P

Herregud. Bara det att jag har en bli gravid-grupp är anledning nog för stödgrupp :S 

Att samla alla symptom sådär är ju jättesmidigt. Då kan man se tillbaka på det sen och himla med ögonen åt sig själv över ALLA grejer samtidigt! 

Jag typ klappar mig på magen och "pratar allvar" med mina äggstockar. Såatte. 

• Entriss
    epoxi skrev 2018-01-25 14:52:35 följande:

Nä har inte heller hittat något som pekar på att det skulle påverka men känner som du att man försöker hålla det på lägsta möjliga.

Skippade det helt förra cykeln, inte så lyckat det heller haha.

Hahaha, jag vet hur det är och jag förstår precis! En måste ju kunna leva på som vanligt också eftersom det inte går att säga hur lång tid det tar:)

Har löst det med att vara extra medveten och lyhörd om när jag är snäsig och be om ursäkt till mannen så fort jag gett honom utskällning eller annat han inte förtjänat. När jag känner att det hamnar utanför min kontroll tar jag en tablett- dem ger ju faktiskt effekt inom ett par timmar:)
  • hallonnpaj
    Frips skrev 2018-01-25 13:55:15 följande:
    Tack snälla, det var så mycket tuffare än jag kunnat föreställa mig. Skulle gå in i vecka 10 dagen efter så jag hade nästan börjat tänka att det var "säkert" då. Ja det känns som att jag inte vill att månaderna ska gå bara för att jag inte har koll på när jag har äl och inte :) Körde aldrig med äl-test vid förra graviditeten eller när jag väntade min dotter, så det här är helt nytt för mig :). 

Ja det känns typ som en hård liten boll där inne, eller kanske inte runt som en boll men som att någon lagt något hårt där inne. Det svider i min svank och strålar ner mot skinkorna. Ja nu hoppas vi verkligen att det betyder något bra :D!!!! Satt på ett lunchmöte nyss också och mina bröst kändes alldeles varma, vårtgårdarna sved det om och känslan var liiiite som att jag ville amma (?)... Om jag är skengravid så är min kropp ruggigt bra på att lusar och jävas med mig!

Ja det har du rätt i :D Den här helgen är fullsmockad med grejer så när måndag kommer lär jag säkert känna en liten gnutta av att helgen gick för fort, men också se fram emot de kommande dagarna efter det... ;D
    Ojoj, nä man kan nog inte riktigt förstå hur det känns med missfall om man inte råkat ut för det själv..

Men du låter ju verkligen gravid! Kroppen bör inte kunna luras så mycket tänker jag.. då gör den som sagt ett sjukt bra jobb ;)

Hur gammal är du? Är det ert första barn?
  • Lebbmusen

Åh men va fantastiskt med denna tråd!

Jag är själv en överanalyserande testjunkie som är på BIM -7, så imorgon kommer jag börja testa för jag kan ju inte hålla mig haha

Senaste graviditeterna har jag plussat på BIM-5 alla gånger.

Men om inte jag har en förvirrad kropp så känner jag mig sååå gravid!

Som förra gångerna är det en molvärk konstant sen en vecka efter ÄL. Inte samma aptit och humöret är som graviditeten med sonen.

Snälla snälla snälla!! Hoppaaaas!!!

• Neptun
    kiwibear skrev 2018-01-25 08:28:51 följande:

Tycker det är så roligt på något sätt. Här inne är vi symptom-freaks samlade. Känner efter och analyserar minsta lilla förändring (äkta eller placebo) ut i minsta cell. Vi går inte miste om någonting och vi drar paralleller mellan allt.

Men tiden när man INTE försöker bli gravid så kan man fasen inte för sitt liv förstå varför man t.ex har ont i huvudet en dag. "Jag har väl druckit? Eller? Äh typ, ingen aning." 

Här sitter jag på jobbet med min molvärk och känner efter med 120% fokus på när det drar och spänner. Får ingenting gjort och vet redan nu att jag inte kommer få det under dagen heller eftersom att mitt huvud är någon helt annanstans. 

Nästan så att man skulle behöva någon form av stödgrupp :'') 

"Stopp! Vad var det där? Var det en känning!? Nej... det var en fis. Ok." 

Hahahha exakt så!!! Man känner varenda luftbubbla i kroppen och all fokus är riktat inåt!!!
Svar på tråden BIM Februari