• Anonym (Less)

Han lovade dem sova över

I morgon ska vi ha makens släkt här.. Jag ska fixa allt vad gäller middag osv.. De brukar åka hyfsat tidigt för att vara nyår.. Runt tio, med tanke på att både vi och de har små barn som aldrig orkar till tolvslaget och de vill inte sätta sig på tåget mitt i natten..

Nu fick jag veta att han erbjudit dem att sova över utan att prata med mig och jag känner för att åka iväg själv och lämna honom med allt.. Vill absolut inte ha dem sovandes här..

Suck..

• Svar på tråden Han lovade dem sova över
  • Anonym (Less)
    Anonym (???) skrev 2017-12-31 20:52:14 följande:

Nästa jul och nyår har ni kanske separerat så då behöver du bara ha barnen varannan högtid och han får lösa sängplatserna själv. Försök att vara positiv. :)

Varför ska vi separera?

Det här är tredje gången sen julafton de är här och äter oss ur huset. Vi firar med dem varje år, aldrig med min familj för han tycker det är för långt att åka.
  • Anonym (Elin)
    Anonym (???) skrev 2017-12-31 18:13:42 följande:
    Men vad är det med människor? Varför är man så självupptagen och missunnar? Varför skulle man inte låna ut sin bekväma säng till svärföräldrarna som har problem med kroppen? Jag blir ledsen när jag läser här.

Det är vanligt att känna att sovrummet är ens intimt personliga sfär. Jag har svärföräldrar och svägerska som förväntar sig både det ena och det andra och glatt kör över mig om jag inte säger ifrån, men "master bedroom" anser de vara helig mark. Är man hemma hos dem är dörren dit stängd och de skulle inte drömma om att ens fråga om de får låna vår dubbelsäng.
  • hurtänktedunu
    Anonym (Less) skrev 2017-12-31 20:49:23 följande:
    Och jag ska behöva ha ont och sova dåligt för något jag inte ens blivit tillfrågad om?

Jag vill inte ha dem sovandes här, jag börjar redan bli galen på att ha dem här.
    Så du menar att du inte kan sova bredvid något utav barnen? Lite skillnad att lägga svärföräldrarna på en tunn madrass eller på soffan mot att du sover med barnen.
    Ibland eller väldigt ofta tycker inte folk om sina svärföräldrar osv men vet du vad. Det är din mans familj och uppenbarligen vill han ha dom där så vem ger dig mandat?
    I en relation ställer man upp för varandra och tänker utanför sin egen lilla box och ser till andras känslor.
  • Anonym (Less)
    hurtänktedunu skrev 2017-12-31 21:00:52 följande:

Så du menar att du inte kan sova bredvid något utav barnen? Lite skillnad att lägga svärföräldrarna på en tunn madrass eller på soffan mot att du sover med barnen.

Ibland eller väldigt ofta tycker inte folk om sina svärföräldrar osv men vet du vad. Det är din mans familj och uppenbarligen vill han ha dom där så vem ger dig mandat?

I en relation ställer man upp för varandra och tänker utanför sin egen lilla box och ser till andras känslor.

Och vem ger honom mandat att köra över mig?

Nej jag kan inte sova i deras sängar, det är alldeles för tunna madrasser för min rygg.

Och jag tycker jättebra om hans familj, men vill ändå inte ha dem sovandes här. De är högljudda och har ingen känsla för personligt utrymme. Sen sover de länge på morgonen och anser att barnen ska vara tysta tills de vaknat.
  • Anonym ((..))

8 personer låter mycket. Varför kan dem inte bo på hotellet? Har dem inte råd eller vad?

• Anonym ((..))
    Anonym (Less) skrev 2017-12-31 21:04:42 följande:
    Och vem ger honom mandat att köra över mig?

Nej jag kan inte sova i deras sängar, det är alldeles för tunna madrasser för min rygg.

Och jag tycker jättebra om hans familj, men vill ändå inte ha dem sovandes här. De är högljudda och har ingen känsla för personligt utrymme. Sen sover de länge på morgonen och anser att barnen ska vara tysta tills de vaknat.
    1 av 365 dagar.... det kan väl du hålla ut eller
  • Anonym (Less)
    Anonym ((..)) skrev 2017-12-31 21:07:31 följande:

1 av 365 dagar.... det kan väl du hålla ut eller

Nej.

Vi har fortfarande inte sovplatser till alla, så jag vet inte hur han tänkt lösa det.
  • Fiona M

Har svärföräldrarna en halvtimme att köra hem och inga småbarn så förstår jag inte ens varför de ska sova kvar.

• Anonym (Less)
    Fiona M skrev 2017-12-31 21:08:55 följande:

Har svärföräldrarna en halvtimme att köra hem och inga småbarn så förstår jag inte ens varför de ska sova kvar.

Det är hans syskon med man och barn också.

Ingen av dem har bil, de tar tåget.
  • Anonym ((..))
    Anonym (GS) skrev 2017-12-31 19:58:19 följande:

Jag tycker inte att det handlar om självupptagenhet, det handlar om att man bör vara överens om en sådan här sak, speciellt som det verkar vara TS som ska fixa allting, maken har tydligen bara bjudit in alla att sova över utan att ha sett till att de är överens. 

Jag hade också tyckt att det var jobbigt, det är inte lite jobb det innebär att först fixa nyårsfest och sedan se till att ordna sovplats och frukost åt så många. Att dessutom bli utkastad ur sin säng för att någon annan ska sova där, oavsett anledning, hade varit droppen som fått bägaren att rinna över för mig (om den inte gjort det redan). 

Låter som en utländsk familj
Svar på tråden Han lovade dem sova över