• Anonym (Less)

Han lovade dem sova över

I morgon ska vi ha makens släkt här.. Jag ska fixa allt vad gäller middag osv.. De brukar åka hyfsat tidigt för att vara nyår.. Runt tio, med tanke på att både vi och de har små barn som aldrig orkar till tolvslaget och de vill inte sätta sig på tåget mitt i natten..

Nu fick jag veta att han erbjudit dem att sova över utan att prata med mig och jag känner för att åka iväg själv och lämna honom med allt.. Vill absolut inte ha dem sovandes här..

Suck..

• Svar på tråden Han lovade dem sova över
  • Anonym (???)
    TriC skrev 2017-12-31 17:52:07 följande:

Att låna ut sin egna säng är ungefär lika intimt som att låna ut sin tandborste. Skulle jag aldrig göra!!

Men vad är det med människor? Varför är man så självupptagen och missunnar? Varför skulle man inte låna ut sin bekväma säng till svärföräldrarna som har problem med kroppen? Jag blir ledsen när jag läser här.
  • Anonym (GS)
    Anonym (???) skrev 2017-12-31 18:13:42 följande:
    Men vad är det med människor? Varför är man så självupptagen och missunnar? Varför skulle man inte låna ut sin bekväma säng till svärföräldrarna som har problem med kroppen? Jag blir ledsen när jag läser här.

Jag tycker inte att det handlar om självupptagenhet, det handlar om att man bör vara överens om en sådan här sak, speciellt som det verkar vara TS som ska fixa allting, maken har tydligen bara bjudit in alla att sova över utan att ha sett till att de är överens. 

Jag hade också tyckt att det var jobbigt, det är inte lite jobb det innebär att först fixa nyårsfest och sedan se till att ordna sovplats och frukost åt så många. Att dessutom bli utkastad ur sin säng för att någon annan ska sova där, oavsett anledning, hade varit droppen som fått bägaren att rinna över för mig (om den inte gjort det redan). 

• Anonym (Less)
    Anonym (???) skrev 2017-12-31 18:13:42 följande:

Och VART ska jag sova?
  • Anonym (???)
    Anonym (Less) skrev 2017-12-31 20:02:06 följande:

Och VART ska jag sova?

Låna en av barnens sängar. Låt dem sova skavfötters. Gör det till ett äventyr. Försök att bidra med lite glädje och försök att lösa eventuella problem istället för att vara bitter. Du mår bättre av att se möjligheter istället för att bara se problem i sånt som du ändå inte kan förändra just nu. Kram till dig Ts!
  • hurtänktedunu

Det enda problemet jag ser här är bara att din man inte sagt något. Man kör ju en dialog. Men självklart erbjuder man plats. Håller på det med att finns det hjärterum så finns det stjärterum.
    Självklart skulle jag erbjuda min säng om dom har problem med kroppen. jag erbjuder alltid våra gäster vår säng så lägger vi oss inne hos barnen eller så trycker vi in barnen i vår säng med oss så får gästerna barnens rum. Men helt ärligt verkar du bara se dig själv och era behov. Du SKA sova i din säng och barnen SKA sova i sina sängar.
    Tur du inte är min familj.

• nevermind
    Anonym (Less) skrev 2017-12-31 10:16:08 följande:

Alltså wow.. Hans föräldrar har problem med ryggen så han har tydligen erbjudit dem att sova i VÅR säng.

Hade jag haft råd hade jag övervägt att ta in på hotell ärligt talat.

Säg nej bara.
  • nevermind
    Anonym (Less) skrev 2017-12-30 16:34:16 följande:

Jag vet inte ens hur de ska få plats, det är 8 personer vi måste fixa sovplatser till. Vi bor i en fyra och våra barn ska sova i sina sängar och så är det med det. Vi har en tresitssoffa och två madrasser att erbjuda. Fattar inte alls hur det här ska gå till.

Ni måste inte fixa, han måste fixa.
  • Anonym (Less)
    hurtänktedunu skrev 2017-12-31 20:12:23 följande:

Det enda problemet jag ser här är bara att din man inte sagt något. Man kör ju en dialog. Men självklart erbjuder man plats. Håller på det med att finns det hjärterum så finns det stjärterum.

Självklart skulle jag erbjuda min säng om dom har problem med kroppen. jag erbjuder alltid våra gäster vår säng så lägger vi oss inne hos barnen eller så trycker vi in barnen i vår säng med oss så får gästerna barnens rum. Men helt ärligt verkar du bara se dig själv och era behov. Du SKA sova i din säng och barnen SKA sova i sina sängar.

Tur du inte är min familj.

Och jag ska behöva ha ont och sova dåligt för något jag inte ens blivit tillfrågad om?

Jag vill inte ha dem sovandes här, jag börjar redan bli galen på att ha dem här.
  • Anonym (???)
    Anonym (Less) skrev 2017-12-31 20:49:23 följande:

Och jag ska behöva ha ont och sova dåligt för något jag inte ens blivit tillfrågad om?

Jag vill inte ha dem sovandes här, jag börjar redan bli galen på att ha dem här.

Nästa jul och nyår har ni kanske separerat så då behöver du bara ha barnen varannan högtid och han får lösa sängplatserna själv. Försök att vara positiv. :)
  • Anonym (Less)

Jag är allt annat än missunnsam, men jag tycker faktiskt inte att jag och barnen ska behöva bli lidande för hans tilltag.

Det var inte mina svärföräldrar som bad om vår säng, det var min man som erbjöd den när de sa att de inte kan sova över för de inte kan sova på madrass.

Svar på tråden Han lovade dem sova över