• Anonym (Less)

Han lovade dem sova över

I morgon ska vi ha makens släkt här.. Jag ska fixa allt vad gäller middag osv.. De brukar åka hyfsat tidigt för att vara nyår.. Runt tio, med tanke på att både vi och de har små barn som aldrig orkar till tolvslaget och de vill inte sätta sig på tåget mitt i natten..

Nu fick jag veta att han erbjudit dem att sova över utan att prata med mig och jag känner för att åka iväg själv och lämna honom med allt.. Vill absolut inte ha dem sovandes här..

Suck..

• Svar på tråden Han lovade dem sova över
  • Anonym ((..))
    Anonym (Less) skrev 2017-12-31 21:10:39 följande:
    Det är hans syskon med man och barn också.

Ingen av dem har bil, de tar tåget.
    TS lägger mer tid på att svara på forumet än att umgås med sin mans familj och släkt. Lär nog inte vara ett bra förhållande de har
  • Anonym (Less)
    Anonym ((..)) skrev 2017-12-31 21:15:32 följande:

TS lägger mer tid på att svara på forumet än att umgås med sin mans familj och släkt. Lär nog inte vara ett bra förhållande de har

Knappast, jag har svarat på några meddelanden lite då och då. Nu kollar de på en film på franska, utan text, då gick jag undan eftersom jag ändå inte förstår vad den handlar om.
  • Fiona M
    Anonym (Less) skrev 2017-12-31 21:10:39 följande:

Det är hans syskon med man och barn också.

Ingen av dem har bil, de tar tåget.

De hade, fram till idag, tänkt åka hem, men har nu tackat ja? Trots att de vet hur ni bor?
  • Anonym (Less)
    Fiona M skrev 2017-12-31 21:25:46 följande:

De hade, fram till idag, tänkt åka hem, men har nu tackat ja? Trots att de vet hur ni bor?

Fram till igår.. Ja de tänker sova här.. Jag överväger att gå och lägga mig snart, jag är helt slut och förstår ändå inte ett ord av filmen de valt.
  • Anonym (Peter)
    Anonym (Less) skrev 2017-12-31 21:29:13 följande:

Fram till igår.. Ja de tänker sova här.. Jag överväger att gå och lägga mig snart, jag är helt slut och förstår ändå inte ett ord av filmen de valt.

Var sover du då?
  • Anonym (Less)
    Anonym (Peter) skrev 2017-12-31 21:33:25 följande:

Var sover du då?

Jag tänker lägga mig i min säng, resten är hans problem.
  • hurtänktedunu
    Anonym (Less) skrev 2017-12-31 21:04:42 följande:
    Och vem ger honom mandat att köra över mig?

Nej jag kan inte sova i deras sängar, det är alldeles för tunna madrasser för min rygg.

Och jag tycker jättebra om hans familj, men vill ändå inte ha dem sovandes här. De är högljudda och har ingen känsla för personligt utrymme. Sen sover de länge på morgonen och anser att barnen ska vara tysta tills de vaknat.
    håller helt med där. Han skulle haft en dialog med dig självklart men nu är det som det är. varför göra det till en större sak än vad det är?
    Det är liksom 1(!) natt. varför göra det så stort. i morgon är det över. vad de gäller att barnen ska vara tysta hade jag upplyst dom om att barnen bor där och dom får bete sig som vanlig och vill dom ha sovmorgon och tyst får dom sova hemma. Där är jag helt på din sida.
  • Fiona M
    Anonym (Less) skrev 2017-12-31 21:37:30 följande:

Jag tänker lägga mig i min säng, resten är hans problem.

Bra!
  • Anonym ((..))
    hurtänktedunu skrev 2017-12-31 21:48:29 följande:
    håller helt med där. Han skulle haft en dialog med dig självklart men nu är det som det är. varför göra det till en större sak än vad det är?
    Det är liksom 1(!) natt. varför göra det så stort. i morgon är det över. vad de gäller att barnen ska vara tysta hade jag upplyst dom om att barnen bor där och dom får bete sig som vanlig och vill dom ha sovmorgon och tyst får dom sova hemma. Där är jag helt på din sida.
    Men vilka ansåg att det ska vara tyst när dem sover. TS mans syskon har ju egna barn, så då kan dem inte begära att barnen ska vara tysta. Vill dem ha det tyst så borde dem ta sig in till hotellet. 
  • Anonym (???)
    Anonym (Less) skrev 2017-12-31 20:54:17 följande:

Varför ska vi separera?

Det här är tredje gången sen julafton de är här och äter oss ur huset. Vi firar med dem varje år, aldrig med min familj för han tycker det är för långt att åka.

Jag skrev bara kanske. Du verkar inte vara lycklig av att de finns i era liv.
Svar på tråden Han lovade dem sova över