• Charlizee

Vi som önskar ett syskon 2018

Hej!! Tänkte starta en tråd för oss som försöker skaffa syskon! Vi försöker skaffa en trea, har försökt 9 månader utan resultat. Skulle vara kul att följas åt om det är fler här inne som önskar ett syskon <3

• Svar på tråden Vi som önskar ett syskon 2018
  • Milian03
    Eloons skrev 2018-04-02 21:57:12 följande:

Ingen graviditet och trötthet till max ledde till att jag bestämde mig för att gå till läkaren för att ta lite blodprover för att se hur det står till. Har tydligen hypotyreos så denna resa mot syskon får vi se hur det går...

Vad är hypertyreos?
  • Eloons
    Milian03 skrev 2018-04-02 21:59:01 följande:

Vad är hypertyreos?

Min sköldkörtel går på sparlåga, den producerar inte tillräckligt med hormon. Det leder till trötthet, viktuppgång, infertilitet osv. Det går att medicineras men det är tydligen svårt att hitta en bra balans. Hoppas på att balansen hittas snabbt så vi får chansen till syskon.
  • Entriss
    joannaq skrev 2018-04-03 12:51:56 följande:

9e gången gilt :))
    Åh så härligt!! Grattis, då blir det en liten decemberbebis :) <3
  • Baraentilligen
    joannaq skrev 2018-04-03 12:51:56 följande:

9e gången gilt :))

Grattis!

Mera ljusröda flytningar här. Känner mig ute redan, tyvärr... Sjätte försöket till näst då :/
  • joannaq
    Entriss skrev 2018-04-03 14:02:51 följande:

Åh så härligt!! Grattis, då blir det en liten decemberbebis :) <3

Tack :)) Ja det blir det då om dem inte kommer tidigare som första sonen gjorde :))
    Baraentilligen skrev 2018-04-03 15:12:48 följande:

Grattis!

Mera ljusröda flytningar här. Känner mig ute redan, tyvärr... Sjätte försöket till näst då :/

Tack :) Ge inte upp det kommer!!
  • Tumvante
    Entriss skrev 2018-04-02 18:12:59 följande:

Grattis till nya plus i tråden! Så underbart !!

Själv gick jag enl NC in i vecka 9 i lördags, så 8+2 idag. Förra tisdagen var jag på VUL och fick se ett litet hjärta picka så fint, läkaren daterade då till 6+6, så några dagar back från hur NC räknar utifrån ÄL. 

Ska på VUL imorgon igen hos min gynekolog, ska bli spännande att se vad hon daterar till;) 

Vet att det är sjukt onödigt med flera VUL men har blivit erbjuden från två olika håll så, ja va tusan det är väl bara att köra? :)

Hur går det för er andra gravida och ogravida? 

kram

Så långt med vecka 9!

Själv är det lång väntan till jag kan testa. Testar nog på ÄL+11 nästa tisdag... letar symptom. Kanske lite ömma bröst... kanske
  • Baraentilligen

Jag tror att jag testade positivt idag på äl+10! Strecket syns mycket bättre på riktigt. Testet är rfsu 25miu. Vågar inte tro på det ännu ;)

• LovisaM
    Baraentilligen skrev 2018-04-05 07:13:42 följande:

Jag tror att jag testade positivt idag på äl+10! Strecket syns mycket bättre på riktigt. Testet är rfsu 25miu. Vågar inte tro på det ännu ;)

Det ser ut att vara ett plus
  • Maline91
    Baraentilligen skrev 2018-04-05 07:13:42 följande:

Ja det ser ju positivt ut! Grattis!
Svar på tråden Vi som önskar ett syskon 2018