• Charlizee

Vi som önskar ett syskon 2018

Hej!! Tänkte starta en tråd för oss som försöker skaffa syskon! Vi försöker skaffa en trea, har försökt 9 månader utan resultat. Skulle vara kul att följas åt om det är fler här inne som önskar ett syskon <3

• Svar på tråden Vi som önskar ett syskon 2018
  • Likeitreal
    Entriss skrev 2018-05-17 15:12:43 följande:

hehe, 

det är lugnt:) 

Ja, va lustigt! Är vi lika gamla också? Jag fyller 30 nästa gång :)

Har du varit på RUL ? Jag va där i måndags och väntar en son den 10 november. Sambon har även fått känna första buffarna från lille Louie :) sån härlig känsla..

Nä jag blir 27 den 26 november i år. Men kul ändå:)

Grattis till alla andras fantastiska plus och jag håller tummarna för alla er andra kära ni..

Denna graviditet har varit en stor nervositet men nu fick vi svart på vitt att lille Louie mår jättebra i magen och allt såg prima ut.. äntligen kan jag njuta ordentligt.
  • Likeitreal
    Entriss skrev 2018-06-19 14:39:42 följande:

Hej alla blivande mammor, såväl gravida som icke-gravida.

Igår var vi på RUL och jag är nog fortfarande i chock.

Jag kände på mig i början men Kunde aldrig tro att magkänslan hade så rätt.

Men tydligen är det så att vi denna gång väntar en dotter. 

Jag har varit helt bombsäker på att vi bara kommer få söner, men inte denna gång och barnmorskan verkade väldigt säker på sin sak.

Jag är inte en av dem kvinnorna som känner en stark längtan efter en dotter, och jag är en sån som tycker att barn är barn och människor är människor oavsett kön.

Men jag har också växt upp som tjej själv och känner mig så orolig för hur jag ska lära henne skydda sig mot alla svin som finns och alla äckliga samhällsnormer.

Bara jag som känner oro? Någon annan med dotter eller som väntar en som känt/tänkt samma?  

Stort grattis till lilla tjejen ! Här väntas en son :)

Tro mig jag har en 6 årig dotter och har känt samma oro, och gör såklart fortfarande. Jag har dock valt att ta åren och ?dess problem? när dom kommer istället för att gå och oroa sig allt för mycket nu:)

Kram på dig !
  • Entriss
    Likeitreal skrev 2018-06-24 20:49:59 följande:

Har du varit på RUL ? Jag va där i måndags och väntar en son den 10 november. Sambon har även fått känna första buffarna från lille Louie :) sån härlig känsla..

Nä jag blir 27 den 26 november i år. Men kul ändå:)

Grattis till alla andras fantastiska plus och jag håller tummarna för alla er andra kära ni..

Denna graviditet har varit en stor nervositet men nu fick vi svart på vitt att lille Louie mår jättebra i magen och allt såg prima ut.. äntligen kan jag njuta ordentligt.

Ja, vi var också i måndags och väntar en dotter, BF är 12/11 enligt KUB-testet för några veckor sen och det flyttade dem inte på. Känns fortfarande knappt verkligt att vi ska ha barn igen, även om magen är ett faktum och jag känner små rörelser och sparkar varje dag:)
  • Tumvante
    Entriss skrev 2018-06-19 14:39:42 följande:

Hej alla blivande mammor, såväl gravida som icke-gravida.

Igår var vi på RUL och jag är nog fortfarande i chock.

Jag kände på mig i början men Kunde aldrig tro att magkänslan hade så rätt.

Men tydligen är det så att vi denna gång väntar en dotter. 

Jag har varit helt bombsäker på att vi bara kommer få söner, men inte denna gång och barnmorskan verkade väldigt säker på sin sak.

Jag är inte en av dem kvinnorna som känner en stark längtan efter en dotter, och jag är en sån som tycker att barn är barn och människor är människor oavsett kön.

Men jag har också växt upp som tjej själv och känner mig så orolig för hur jag ska lära henne skydda sig mot alla svin som finns och alla äckliga samhällsnormer.

Bara jag som känner oro? Någon annan med dotter eller som väntar en som känt/tänkt samma?  

Jag oroar mig lite då och då, men får lära henne att hon ska ha bra omdöme. När våra barn är stora kommer det finnas självkörande bilar... om inte lovar jag att hämta henne var än hon är när somhelst på dygnet.

Jag har än så länge klarat mig bra som kvinna trots fylla i unga år, men har alltid haft vaksamma vänner på de fester jag varit, och med mig på krogen.

Men kanske vet man inte själv hur nära man varit. I staden jag bor i har det varit våldtäkter på gator mitt i stan på natten. Så det där med att undvika parken funkar inte helt. En tjej i Malmö blev överfallen när hon cyklade på natten av en man som hoppade ut ur en buske... och våldtog :(

Låt oss tro att världen blivit bättre tills dess. Och den makt vi har ligger nog i hur vi arbetar på deras omdöme och håller koll på umgänge.
  • Jmw

Hej! Gammal tråd kanske. Men har försökt skaffa barn ca 10 månader. :( Vi har ett barn sedan tidigare som funkade på första försöket. Detta är så jobbigt att gå igenom. Undrar om det finns någon mer i samma sits så man kanske kan prata lite ?

Mvh Jennie

• Eloons
    Jmw skrev 2018-09-06 10:59:57 följande:

Hej! Gammal tråd kanske. Men har försökt skaffa barn ca 10 månader. :( Vi har ett barn sedan tidigare som funkade på första försöket. Detta är så jobbigt att gå igenom. Undrar om det finns någon mer i samma sits så man kanske kan prata lite ?

Mvh Jennie

Hej!

Jag tänkte bara säga att jag var i precis samma sits, ingenting hände och jag mådde bara sämre och sämre, var trött, nedstämd osv. Visade sig att jag hade fel på min sköldkörtel, hypotyreos, och pga det så vart jag inte gravid. Jag fick medicin och nu är jag gravid i vecka 11 äntligen. Har du kollat dina värden något?
  • Jmw

Tack för ditt svar. Okej, har nyss tagit blodprov där dem kollar just sköldkörtel och lite annat. Ska få svar om några veckor. Vad härligt för dig ! Måste kännas underbart. Märkte du något mer än att du blev trött och nedstämd ?

• Eloons
    Jmw skrev 2018-09-06 20:27:47 följande:

Tack för ditt svar. Okej, har nyss tagit blodprov där dem kollar just sköldkörtel och lite annat. Ska få svar om några veckor. Vad härligt för dig ! Måste kännas underbart. Märkte du något mer än att du blev trött och nedstämd ?

Jag gick inte ner i vikt, inte upp för den delen heller men det stod verkligen helt still trots bra mat och träning vilket var superfrustrerande då jag ville gå ner i vikt inför en ny graviditet. Humörsvängningar... oengagerad, omotiverad, lättirriterad. Allt negativt praktiskt taget hoppas att proverna visar något! Tänk på att trots en lätt förhöjning så behöva medicin. Jag hade ett TSH-värde på 5,4 först och sen runt 4.6, tror referensen är max runt 3... men för att bli gravid är det optimala under 2!
  • Likeitreal

Hej alla underbara tjejer !

Hur är det med er :)?

Mycket plus sen jag hoppade in i tråden. Idag är det exakt 2 månader kvar tills lillebror ska kika ut ! Längtar så!

Vill träffa den vilden där inne :)

Jobbar 3 veckor till sen blir det att vänta med spänning. Har vi några 2019 bebisar till och med:)?

• Eloons
    Likeitreal skrev 2018-09-10 20:21:21 följande:

Hej alla underbara tjejer !

Hur är det med er :)?

Mycket plus sen jag hoppade in i tråden. Idag är det exakt 2 månader kvar tills lillebror ska kika ut ! Längtar så!

Vill träffa den vilden där inne :)

Jobbar 3 veckor till sen blir det att vänta med spänning. Har vi några 2019 bebisar till och med:)?

Här blir det april 2019 om allt går som det ska
Svar på tråden Vi som önskar ett syskon 2018