BF September 2018
Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.
Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.
Jag har som små ljusbruna flytningar någon gång om dagen, har trosskydd i trosorna.
Vi använde inte kondom.
Jag vet inte hur det är för andra men jag tror inte du behöver oroa dig för att vara slapp. Efter alla mina 3 graviditeter har jag varit väldigt tajt direkt. Denna gång har jag varit väldigt dålig på att göra knipövningar också. Men jag är så tacksam och imponerad över hur kroppen fungerar! Hur kroppen går tillbaka i form och att allt fungerar.
Men jag funderar på preventivmedel.. min sambo är helt säker nu på att han inte vill ha fler barn. (Jag kan tänka mig men känner mig nöjd) Men vad ska man ha för skydd? Jag har nog svårt att komma ihåg p-piller, pstav provade jag förut och det gav mig daglig blödning i 6 månader innan jag gav upp. vad rekommenderar ni? Spiral?
När jag är väldigt strikt brukar jag äta ett kokt ägg, en halv avokado och några skinkrullar. Till det dricker jag en kopp te med kokosolja i. Veckor som jag inte är lika strikt brukar jag äta grekisk yoghurt (den fetaste jag kan hitta) utblandad med lite vispgrädde och en egen frö- och nötblandning som jag gör av valnötter, paranötter, pistagenötter, solrosfrön, pumpakärnor och linfrön.
Okej. Förstår dig men samtidigt är det ingen stress i siffrorna på vågen. Det har bara gått 5 veckor. Om du äter bra mat och vardagsmotion så kommer nog kilona försvinna i lagom takt. Allt är ju inviduellt.
säger de inte 9 månader upp i vikt och 9 månader för att komma tillbaka i vikt igen?
Jo du har rätt det är bara att jag inte kommer i mina vanliga kläder och gravidklädernar för stora. Jag vill helst inte slösa pengar på nya kläder. Barnen fyller år här i nov och december. Å i december ha vi dop för vår lilla och i nvember har kusinen dop. Mycket utgifter (samt alla vinterkläder som ska köpas).
Spiral har jag dålig erfarenhet av. Blödde och hade molvärk i mpnader. Samt att jag inte kunde få orgasm när jag hade den. Så fort jag tog ut den så gick det igen! Min bm sa att det inte var troligt att det var för spiralen men jag är hundra!
Jag har massor med kilon kvar! 12 kg!! Någon som har ett bra kostschema för en som helammar och väger 72kg (153cm lång) och som vill gå ner hälsosamt.
Jag har som små ljusbruna flytningar någon gång om dagen, har trosskydd i trosorna.
Vi använde inte kondom.
Jag vet inte hur det är för andra men jag tror inte du behöver oroa dig för att vara slapp. Efter alla mina 3 graviditeter har jag varit väldigt tajt direkt. Denna gång har jag varit väldigt dålig på att göra knipövningar också. Men jag är så tacksam och imponerad över hur kroppen fungerar! Hur kroppen går tillbaka i form och att allt fungerar.
Men jag funderar på preventivmedel.. min sambo är helt säker nu på att han inte vill ha fler barn. (Jag kan tänka mig men känner mig nöjd) Men vad ska man ha för skydd? Jag har nog svårt att komma ihåg p-piller, pstav provade jag förut och det gav mig daglig blödning i 6 månader innan jag gav upp. vad rekommenderar ni? Spiral?
Mitt tips är NuvaRing eller P-ring som det kallas.
Det hade jag innan jag bestämde mig för att bli gravid och jag kommer även fortsätta med det nu.
Sök på NuvaRing eller P-ring på nätet eller 1177 så får du info. Jag tycker det är super! Det finns en app som påminner dig om när du ska sätta ut och in nya. Det ska inte kännas att ha sex med den i men du kan också välja att ta ut den under tiden och ändå va skyddad i upp till 3 timmar.
Min blödning är väldigt kort när jag använder detta. Max 3 dagar.
Det finns dock 2 negativa saker. Brösten kan bli rätt ömma precis innan du ska ta ut en gammal. Och priset är också negativt.. 350 kr för 3 ringar. Dock har du 1 ring i 3 veckor.
Mitt tips är NuvaRing eller P-ring som det kallas.
Det hade jag innan jag bestämde mig för att bli gravid och jag kommer även fortsätta med det nu.
Sök på NuvaRing eller P-ring på nätet eller 1177 så får du info. Jag tycker det är super! Det finns en app som påminner dig om när du ska sätta ut och in nya. Det ska inte kännas att ha sex med den i men du kan också välja att ta ut den under tiden och ändå va skyddad i upp till 3 timmar.
Min blödning är väldigt kort när jag använder detta. Max 3 dagar.
Det finns dock 2 negativa saker. Brösten kan bli rätt ömma precis innan du ska ta ut en gammal. Och priset är också negativt.. 350 kr för 3 ringar. Dock har du 1 ring i 3 veckor.
Jag hade nuvaring i 9 månader och hade jättesvårt att bli våt med den och hört flera som haft samma problem.