• fhkb

BF September 2018

Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.

• Svar på tråden BF September 2018
  • emhu
    Magnusw32 skrev 2018-10-03 06:46:49 följande:

Bf+8. Otroligt segt att vänta. Idag ska jag pröva att bara vara stilla,men jag tycker det är sååå tråkigt:)

Jag vet hur du har det! BF+13 idag och inte minsta tillstymmelse till molvärk eller något annat. Ingen slempropp har kommit heller. Så jag ställer in mig på igångsättning som är bokad imorgon. Trodde aldrig att detta skulle ske. Min mamma och min syster har aldrig gått över med några av sina barn.
  • Otit
    emhu skrev 2018-10-03 08:29:46 följande:

Jag vet hur du har det! BF+13 idag och inte minsta tillstymmelse till molvärk eller något annat. Ingen slempropp har kommit heller. Så jag ställer in mig på igångsättning som är bokad imorgon. Trodde aldrig att detta skulle ske. Min mamma och min syster har aldrig gått över med några av sina barn.

Vad trist :( hur känns det inför igångsättningen då? Är det ditt första barn? Jag är på bf + 6 idag. Min dotter kom på morgonen på bf +6. Så har hela tiden varit inställd på att den här bebisen skulle komma innan eller runt samma dag som dottern. Hade lite molvärk inatt och imorse men det är borta nu. Blir så frustrerad.
  • emhu
    Otit skrev 2018-10-03 12:03:34 följande:

Vad trist :( hur känns det inför igångsättningen då? Är det ditt första barn? Jag är på bf + 6 idag. Min dotter kom på morgonen på bf +6. Så har hela tiden varit inställd på att den här bebisen skulle komma innan eller runt samma dag som dottern. Hade lite molvärk inatt och imorse men det är borta nu. Blir så frustrerad.

Jag vill verkligen inte bli igångsatt så det känns jättejobbigt faktiskt. Men jag får väl försöka förlika mig med tanken här under dagen och försöka att inte stressa upp mig så mycket. Hoppas din bebbe vill titta ut snart!
  • Otit
    emhu skrev 2018-10-03 13:03:24 följande:

Jag vill verkligen inte bli igångsatt så det känns jättejobbigt faktiskt. Men jag får väl försöka förlika mig med tanken här under dagen och försöka att inte stressa upp mig så mycket. Hoppas din bebbe vill titta ut snart!

Nä jag kan förstå det. Och när man har visionen om att det ska starta av sig själv så är det svårt att tänka på igångsättning. Men vem vet, det kanske startar inatt? :) håller alla tummar att allt går jättebra för dig!
  • Magnusw32

Alltså,jag har haft molvärk i flera veckor till och från. Trodde det skulle sätta igång förra måndagen för jag hade regelbundna värkar i 4 timmar men sen helt plötsligt så lade det bara av. Så besviken. Ångrar nästan att jag inte åkte in så de kunde hjälpt mig på traven lite. Fast förmodligen hade de väl skickat hem mig igen.

Just nu känns det bara som att det aldrig kommer ske att det kommer naturligt så jag är inställd på igångsättättning. Eftersom jag blev snittad första gången med min dotter pga säte så hade jag verkligen velat ha hela det här förloppet med att värkar startar och den spänningen med allt va det innebär:)

När bokade du in igångsättningen? Blir det automatiskt på bf+14 om man inte fött innan dess?

quote=79106748][quote-nick]emhu skrev 2018-10-03 08:29:46 följande:[/quote-nick]Jag vet hur du har det! BF+13 idag och inte minsta tillstymmelse till molvärk eller något annat. Ingen slempropp har kommit heller. Så jag ställer in mig på igångsättning som är bokad imorgon. Trodde aldrig att detta skulle ske. Min mamma och min syster har aldrig gått över med några av sina barn.[/quote]

• emhu
    Magnusw32 skrev 2018-10-03 18:56:07 följande:

Alltså,jag har haft molvärk i flera veckor till och från. Trodde det skulle sätta igång förra måndagen för jag hade regelbundna värkar i 4 timmar men sen helt plötsligt så lade det bara av. Så besviken. Ångrar nästan att jag inte åkte in så de kunde hjälpt mig på traven lite. Fast förmodligen hade de väl skickat hem mig igen.

Just nu känns det bara som att det aldrig kommer ske att det kommer naturligt så jag är inställd på igångsättättning. Eftersom jag blev snittad första gången med min dotter pga säte så hade jag verkligen velat ha hela det här förloppet med att värkar startar och den spänningen med allt va det innebär:)

När bokade du in igångsättningen? Blir det automatiskt på bf+14 om man inte fött innan dess?

quote=79106748][quote-nick]emhu skrev 2018-10-03 08:29:46 följande:[/quote-nick]Jag vet hur du har det! BF+13 idag och inte minsta tillstymmelse till molvärk eller något annat. Ingen slempropp har kommit heller. Så jag ställer in mig på igångsättning som är bokad imorgon. Trodde aldrig att detta skulle ske. Min mamma och min syster har aldrig gått över med några av sina barn.

[/quote]

Åh så typiskt att det stannade av för dig förra veckan! Jag har ju inte kännt någonting hittills så jag har lixom inte fått upp hoppet någon gång.

Jag var på kontroll i vecka 41+0 på förlossningen. Då kollade dom storleken på bebisen samt fostervatten mängden. Allt såg normalt ut så igång sättning bokades till 42+0, alltså imorrn :)
  • Magnusw32
    emhu skrev 2018-10-03 19:37:25 följande:

[/quote]

Åh så typiskt att det stannade av för dig förra veckan! Jag har ju inte kännt någonting hittills så jag har lixom inte fått upp hoppet någon gång.

Jag var på kontroll i vecka 41+0 på förlossningen. Då kollade dom storleken på bebisen samt fostervatten mängden. Allt såg normalt ut så igång sättning bokades till 42+0, alltså imorrn :)

Men gud va spännande ändå. Tänk att du kanske får träffa ditt barn imorgon!!:)

Hoppas verkligen att allt går vägen för dig o bebis*håller mina tummar*.

Ska till min bm imorgon så ska tjata lite på henne,jag längtar ihjäl mig efter vem som därinne!:)
  • Nostalgity

Ni som fått barn... Det här med vikten. Hur har det gått för er?

Jag hade en inskrivningsvikt hos bm på 79kg, idag... 9 dagar efter förlossningen väger jag 81kg. Dock väger jag ca 73kg i normaltillstånd, inskrivningsvikten var så mycket pga mycket ätande för att lindra illamåendet. Så jag har 8kg kvar att gå ner. Jag var normalbyggd och tränad innan. Målet är långt kvar känns de som!

Storebror 12/10 -08 Lillasyster 06/10 -12
  • Otit
    Nostalgity skrev 2018-10-03 20:20:12 följande:

Ni som fått barn... Det här med vikten. Hur har det gått för er?

Jag hade en inskrivningsvikt hos bm på 79kg, idag... 9 dagar efter förlossningen väger jag 81kg. Dock väger jag ca 73kg i normaltillstånd, inskrivningsvikten var så mycket pga mycket ätande för att lindra illamåendet. Så jag har 8kg kvar att gå ner. Jag var normalbyggd och tränad innan. Målet är långt kvar känns de som!

Men ta det lugnt! Du är nyförlöst. Med första barnet vägde jag samma som innan graviditeten på efterkontrollen hos bm. Alltså typ åtta veckor efter förlossningen.
  • Maria 269

[quote=79108430][quote-nick]Nostalgity skrev 2018-10-03 20:20:12 följande:[/quote-nick]Ni som fått barn... Det här med vikten. Hur har det gått för er?

[/

Vikten har jag inte jätte koll på...typ 4kg kvar till ?min normala vikt? ca 2v efter förlossning. Har däremot mått väldigt bra och återhämtade mig snabbt så körde första gympasset igår...så skönt! Ska tilläggas att jag tränar relativt regelbundet hela grav. Promenerar också...bebis sover bäst ute k vagnen.

Svar på tråden BF September 2018