Inlägg från: Veronica Mathilda |Visa alla inlägg
  • Veronica Mathilda

BF September 2018

Hej!
    Kanske lite sent att hoppa in i tråden nu men här är en till som väntar smått i sept Glad
    Jag väntar mitt andra barn och har bf 18/9.
    Jag har en dotter också som är 9,5 år nu.
    Detta barnet blir makens första så det är extra speciellt. Vi har inte tagit reda på könet specifikt men har bett om bilder från ultraljud på specifikt könet så vi kan gissa själva och vi tror ganska säkert att vi väntar en pojk Solig
    Vi har redan hyfsat bestämt namn på bebisen. Blir det en tjej så blir det Alicia. Blir det en pojk så blir det antingen Melwin eller Nikolaj.

Hade varit kul om det fanns fler här på denna tråden i Hallands län. Runt Halmstad/Falkenberg. Jag har lika långt till båda städerna (bor i en mindre håla 4 mil från städerna). Hade varit kul att kanske träffa några att ta fika eller barnvagnspromenad med Glad

• Veronica Mathilda
    JLES skrev 2018-08-21 12:52:52 följande:
    Kul med ännu en hallänning! Jag bor dock lite längre upp än så! Mittemellan Varberg och Kungsbacka. :)
    Tack!
    Ja, det verkar va en del i Halland som ska ha nu i sept tror jag
    Jag har en svåger som bor i centrala Varberg. Så händer att man är åt det hållet med ibland
    Jag bor i Hyltebruk, ligger ca 4,5 mil utanför Halmstad, mot Småland
  • Veronica Mathilda

Jag mins inte om jag hade nån kudde till mitt första barn (10 år sen) men jag har faktiskt köpt en babykudde från Jysk som skulle va speciellt för bebis och dessutom allergi/kvallster och värmereglerad.

Blir lite osäker nu på om jag ska använda den eller inte när ni skriver så här..

Jag har inte köpt nån till vagnen men samma sak måste väl gälla i den? Jag ska alltså köra utan med bara täcke/filt?

Blir inte madrassen i vagn och säng för hård? Man hör ju så mycket om att deras bakhuvuden kan bli platta. Det skulle min kudde också förhindra tydligen.

• Veronica Mathilda

Den 21/9 kom min son till världen. 3 dagar efter bf.

Det blev till slut ett akut kejsarsnitt då mina värkar inte var tillräckligt aktiva och bebis inte kom ner tillräckligt i bäckenet.

Men allt gick bra till slut och vi åkte hem 1,5 dygn senare. Idag är Melwin 10 dagar gammal och jag tänkte se hur kroppen reagerar på en liten barnvagnsprommenad snart ????

• Veronica Mathilda
    Sabinac skrev 2018-10-21 08:42:24 följande:

Jag har som små ljusbruna flytningar någon gång om dagen, har trosskydd i trosorna.

Vi använde inte kondom.

Jag vet inte hur det är för andra men jag tror inte du behöver oroa dig för att vara slapp. Efter alla mina 3 graviditeter har jag varit väldigt tajt direkt. Denna gång har jag varit väldigt dålig på att göra knipövningar också. Men jag är så tacksam och imponerad över hur kroppen fungerar! Hur kroppen går tillbaka i form och att allt fungerar.

Men jag funderar på preventivmedel.. min sambo är helt säker nu på att han inte vill ha fler barn. (Jag kan tänka mig men känner mig nöjd) Men vad ska man ha för skydd? Jag har nog svårt att komma ihåg p-piller, pstav provade jag förut och det gav mig daglig blödning i 6 månader innan jag gav upp. vad rekommenderar ni? Spiral?

Mitt tips är NuvaRing eller P-ring som det kallas.

Det hade jag innan jag bestämde mig för att bli gravid och jag kommer även fortsätta med det nu.

Sök på NuvaRing eller P-ring på nätet eller 1177 så får du info. Jag tycker det är super! Det finns en app som påminner dig om när du ska sätta ut och in nya. Det ska inte kännas att ha sex med den i men du kan också välja att ta ut den under tiden och ändå va skyddad i upp till 3 timmar.

Min blödning är väldigt kort när jag använder detta. Max 3 dagar.

Det finns dock 2 negativa saker. Brösten kan bli rätt ömma precis innan du ska ta ut en gammal. Och priset är också negativt.. 350 kr för 3 ringar. Dock har du 1 ring i 3 veckor.
  • Veronica Mathilda
    emhu skrev 2018-10-22 19:37:35 följande:

Jag hade nuvaring i 9 månader och hade jättesvårt att bli våt med den och hört flera som haft samma problem.

Jag har faktiskt haft svårt för det med. Och lusten över lag. Så det har alltså med ringen att göra?
Svar på tråden BF September 2018