• josgos

BIM JANUARI 2018

qismet skrev 2018-01-08 16:05:27 följande:

Kunde inte låta bli att testa igen... OMG!

Men jaaa, grattis!

Du har säkert skrivit det men vilken dag är BIM?
  • josgos
    lillmysan skrev 2018-01-08 15:58:03 följande:

Här är en bild..somsagt fjantigt svagt

Tycker nog det är nåt där! Hoppas på starkare snart!
  • josgos
    josgos skrev 2018-01-08 17:31:00 följande:

Men jaaa, grattis!

Du har säkert skrivit det men vilken dag är BIM?

Såg nu att du skrev den 11. Jag har BIM den 12 (som så

Många andra här). Så spännande!
  • josgos
    Fialooop skrev 2018-01-09 07:20:38 följande:

Jag plussade i lördags. Bim +2-4 typ. Inte helt regelbunden cykel. Hade som mensvärk i några dagar innan plus. Men svagare. Och som kom och gick. Kunde kännas som mensen skulle komma ena stunden och sen inget en stund senare. Annars så vaknade jag nog på natten ca 3 nätter i rad innan plus och behövde kissa på natten. Det har jag inte behövt göra särskilt regelbundet sedan min dotter föddes -16. I övrigt inga symtom alls. Har små små episoder med molvärk nu. Men knappt något. Mår som vanligt :)

Ååhh grattis!

Jag har BIM 12/1. Molvärken kommer och går här också, idag lite ömma bröstvårtor. Trött, svullen, nedstämd, gasig. Men ändå ett lugn i kroppen. Så spännande. Tänkte ta ett test imorgon bitti, annars på BIM om det inte visar nåt.
  • josgos
    boggielo skrev 2018-01-09 11:35:48 följande:

Sambon kom hem med ett test från apoteket :D

Åh vad fint av honom och stort grattis!
  • josgos
    Fialooop skrev 2018-01-09 12:04:58 följande:

Tack!! Jag hade också ömma bröstvårtor kom jag på nu

Det har jag fortfarande. Jag trodde det berodde på att min dotter alltid ska dra i dem när hon sover. Haha. Sitter i sedan amning. Men så var inte fallet insåg jag när jag pussat. Ömma bröstvårtor hade jag inte alls förra gången. Nog ändå mer symtom nu. Men väldigt få fortfarande. Man får vara glad så länge det är på det hållet :) Håller tummarna för dig. Första barnet?

Haha!

Ja jätteskönt att inte ha en massa symptom, det är väl bara innan man plussat som det är roligt, att få känna efter lite :)

Ja här hemma finns inga som drar i brösten när man sover, utan det är första som förhoppningsvis är där inne just nu :)
  • josgos
    Rhubarb skrev 2018-01-09 18:13:28 följande:

Mm, jag fick veta av en annan användare att ägglossning kan utebli ett par gånger om året utan att vara onormalt, hade ingen aning om detta innan då jag alltid haft mens inom någorlunda regelbundna intervall :)

Skönt att höra att jag inte är ensam om fenomenet, men borde inte mensen dykt upp nu ändå? Hade mens den 20/9, nästa 24/10 och sista 25/11, alla varade i ca 5 dagar. Känner inte av någon värk alls mer än lite ryckningar/sug någon enstaka gång om dagen.. inga spänningar eller ömma bröst. Inget illamående.

Borde jag vänta till nästa beräknade mens och uppsöka gyn om den ännu inte kommit?

Som jag förstår det kan man ha en "mens" varje månad även om ÄL uteblivit någon gång. Eller har jag fel?
  • josgos

Godmorgon!!

Vaknade som ett barn på julafton redo att ta testet. Väntade fem minuter, tog med sambon till badrummet, voilà!!

<3

• josgos
    Sosarora skrev 2018-01-10 09:28:37 följande:

Grattis!!!! <3

Hade du BiM idag

BIM den 12:e så väldigt tidigt fortfarande <3
  • josgos
    Lottch3n skrev 2018-01-10 09:33:25 följande:

Men åh!!! Grattis!! :)<3

Visst hade du bim 12/1?? :)

Tack!! Det är en helt annorlunda känsla i hela kroppen! Japp, jag är en av 12:orna så det är tidigt :)
Svar på tråden BIM JANUARI 2018