• josgos

BIM JANUARI 2018

Jag verkar inte få några positiva ÄL-test... har testat sedan cd 9 (julafton) och till idag. Uppfattade en höjning fre den 29 dec, men aldrig att strecket blev starkare än kontrollstrecket. Andra månaden i rad jag upplever att det är så, och har så pass vaga symptom (molvärk, lite ömma bröst och olika flytningar varannan dag hit och dit) att jag faktiskt inte vet när ÄL var, om jag nu fick någon. Eller har den inte varit? Kan det vara att stickor inte funkar på mig?

Bild visar ons, tors, fre, lör, mån (söndag var identisk med lördag, glömde fota). Vad tror ni, var ÄL i fredags?

• josgos
    LunaLo skrev 2018-01-01 19:40:32 följande:

Hej på er! Vad jag är glad av att få skriva här till er efter att ha läst alla inlägg, min sambo har nyss sagt ja till att försöka få en liten, vi båda är 26 och har inga barn sedan tidigare. Jag har längtat som en tok i flera år och nu får jag äntligen grotta ner mig i mitt favoritämne å hålla tummarna.

Ska bli roligt att följas åt! Jag har använt natural cycles i snart 3 år som preventivmedel och är rätt så säker på att jag har äl på fredag 5/1 :) nu kör vi!

Välkommen! Då har du ju bra koll på cykeln så förhoppningsvis får du snart ett plus!
  • josgos
    Elsaida skrev 2018-01-01 23:08:09 följande:

Jag har aldrig fått starkare än test än så, tror absolut på en stegring och att äl kan ha skett där.

Vilka tider är testen tagna på?

Okej, intressant, då var det nog i fredags. Borde jag lägga in det som positivt test i appen då kanske, så den räknar rätt?

De är tagna på eftermiddagen, nån gång mellan 13 och 17.
  • josgos
    Elsaida skrev 2018-01-02 04:53:11 följande:

Då kan jag tänka mig att du har kört nu stegring och att din topp säkert var på kväll/natt mellan fredag och lördag :)

Om de fortsätter sjunka så är de säkert så :)

Ja gör de och testa några dagar till för säkerhets skull.

Hade du symtom på äl då oxå?

Jag testar lite till, tack!! Är rätt ny på detta, typ andra månaden vi försöker med första barnet.

Det var just det, jag har lite molvärk till och från men inget superstarkt symptom som jag haft tidigare, tex extremt ömma bröst eller mycket flytningar. Skulle vara att jag varit ännu kåtare haha! Och det är ju ett rimligt symptom om man ska ha bebisverkstad.
  • josgos
    Elsaida skrev 2018-01-01 23:06:04 följande:

Hej hej alla!

Tror jag kan ha råkat bli gravid här hemma så nu sitter vi här och väntar in ev bim, som jag inte ens vet när de är exakt då mensen ej är tillbaka sedan dottern föddes i sep.

Fick positivt på äl test så har kört med kondom men den sprack :-/

Så odsen är låga men man vet aldrig.

Spännande, och så tidigt inpå. När är BIM tror du?
  • josgos
    maria1992 skrev 2018-01-02 07:57:08 följande:

Hmm.. Spännande att du lägger upp identiska test som jag har denna månaden. Hade även detsamma förrförra månaden. Fattar inte heller detta. Som du skriver, har man haft ägglossning eller inte? 

Kolla mina test. Är söndag, måndag, tisdag... 

Jag tycker måndag och tisdag ser väldigt lika ut på dina, du kanske inte haft din topp än? Min var ju eventuellt nån dag senare än beräknat. Testa på eftermiddagen idag, det ska ju bli starkare än morgonen sägs det. :)
  • josgos
    hallonnpaj skrev 2018-01-02 08:12:51 följande:

Hej igen. Skrivit tidigare i denna tråd. 

Bim imorgon tror jag.Testade mig natten till den 31a med cb digital och fick "inte gravid" (Bim-3). Hoppas att det berodde på att jag testade för tidigt och att det inte var morgonurin och att det kan ge positivt snart ändå. Känns inte som mensen är påväg... tänk vilken bra start på 2018 det skulle vara.. :)

Håller tummarna för dig, inte säkert att det syns än!
  • josgos
    Elina22 skrev 2018-01-02 11:21:46 följande:

Åh okej nu blev jag lättad! Tack snälla tjejer och önskar er alla stort lycka till <3 fortsätter följa er ändå för o se hur de går :)

Stort grattis!!
  • josgos
    Lottch3n skrev 2018-01-02 10:59:37 följande:

Välkommen hit :)

Har också bim 12/1 enligt app, hade äl 28/12 :) Känns som en evighet, haha.

Samma BIM som er!
  • josgos
    kiwibear skrev 2018-01-02 16:20:33 följande:

Jag skulle inte heller köpa hem några test. Sååå... de ligger i skåpet nu. Jag vet inte vad som gick fel. 

Kul med en 12/1-klubb!

Jag har ett gäng tester hemma och tänkte testa två dagar innan BIM. Har inte testat innan BIM någon gång förut men ångrar nu att jag inte gjorde det i november. Misstänker nämligen att jag hade ett tidigt missfall som jag trodde var mens. Hade jättemånga symptom då, inte lika mkt nu men lite molvärk.

Känner ni nåt?
Svar på tråden BIM JANUARI 2018