• josgos

BIM JANUARI 2018

Fia123 skrev 2017-12-27 10:31:24 följande:

Hej!

Jag hoppar in här...

Hade ÄL 16/12 och borde ha BIM mellan 30/12-1/1.

Detta är väl egentligen vårt första riktiga försök och vi har till 100% lyckats pricka in ÄL, då jag känner av den väldigt tydligt.

Blev gravid i maj detta år, helt oplanerat, men det slutade tyvärr i ett MA i augusti (var då i v.11+4) och gynläkaren trodde att fostret dött i v.7-8.

Det blev ett långdraget missfall och psykiskt påfrestande, två omgångar Cytotec och därefter en skrapning i oktober eftersom kroppen inte lyckats stöta ut allt. Även fast det inte var planerat så var det ändå så efterlängtat och nu vill vi inget annat än att det ska ta sig igen. Jag är 33 och har inga barn sen tidigare, så känner att det är dags nu.

Har ännu inte tagit ngt gravtest, försöker vänta, men känner symptom som stickningar/molvärk i magen, spänningar i brösten, lätt illamående kvällstid och något trög mage. Kan ju såklart vara tecken på BIM också...

Vågar inte hoppas för mycket, men vill ju så gärna! Så är väl bara att vänta några dagar till...

Välkommen! Usch vad du fått gå igenom, låter ju inte roligt alls. Men hoppas på ett plus nu istället!
  • josgos
    Sanssan skrev 2017-12-27 10:55:43 följande:

Hej tjejer!

Jag är rätt ny här i Familjeliv, jag följde också decembertråden då jag hade så mycket gravidsymtom,jag var helt säkert på att jag var gravid och samma dag som jag testade och fick positivt så började jag blöda..Nu var inte det planerat, men det fick oss att vilja skaffa barn direkt fast vi hade tänkt vänta längre..så den här månaden är vårt första riktiga försök. Jag hade ägglossning 18/12 så Bim 2-3/1. Kul att följa er resa med! Lycka till

Tråkigt med missfallet :( Verkar ju tyvärr väldigt vanligt att folk plussar innan BIM och sen får tidigt missfall. Börjar undra hur många som varit gravida utan att ens veta om det. Välkommen och lycka till den här månaden istället!
  • josgos
    Lottch3n skrev 2017-12-27 12:34:00 följande:

Jag såg nu att jag tagit fel på dag, haha. Trodde jag var på cd17 men var bara på cd13 idag. Så äl borde ske om två dagar som tidigare med, eller som tidigast.

Dom digitala funkade inte på mig alls. Fick blinkande gubbe i 9 dagar i rad, men fullt utslag på Stickan en av dessa dagar. Tänk vad olika det kan vara.

Håller tummarna för dig! :)

Där ser man, då är det bara att vänta någon dag till då! När borde BIM bli då för dig? Vi ligger ju väldigt lika till, min BIM bör vara 12 jan eller nån dag efter.
  • josgos
    Adalgisa skrev 2017-12-28 11:07:41 följande:

Vad roligt att vi är så många på samma dag! Har ni barn sedan innan? Hur många gånger har ni försökt?

Detta är min och min sambos andra försök, inga barn sedan tidigare. 29 år, boende i Stockholm! :)

Också 29 (sambon 40) och bor i Stockholm. :)
  • josgos
    Lottch3n skrev 2017-12-28 21:58:13 följande:

Ingen?

Jag går på känsla. Mina ÄL-test visar ju inget starkt alls, och du och jag har samma ÄL och BIM, 28/12 och 12/1 eller hur? Så vi fick till det idag och tar en sväng imorgon också. Tycker absolut ni ska göra det också ikväll om möjligt.
  • josgos
    mindran skrev 2017-12-28 23:18:57 följande:

Helt klart känsla före test och appar! Test har inte funkat för mig alls, medan tex temp, flytningar och känsla har funkat klockrent. Myser ni både idag och i morgon borde det räcka fint :)

Precis, molvärk eller andra symptom kan ju inte ha fel, men appen känner ju inte dig, egentligen ;)
  • josgos
    Charlizee skrev 2017-12-29 09:14:27 följande:

Idag sjönk tempen rejält, så nu får mensen komma!!

Min man tycker jag ska ta en paus från FL att det stressar mig mer, kanske är sant? Hur tänker ni?

Om du känner dig stressad vet nog du bäst. Men personligen tycker jag att jag lär mig en del av alla här inne, så det ger mig något snarare än stressar :) vissa plussar snabbt, vissa inte. Vissa vill testa mycket, andra väntar. Det är ju olika, men gemensamt för oss här inne är väl att man kan peppa och dra lärdom av varandra tänker jag :)
  • josgos
    Lottch3n skrev 2017-12-30 08:51:24 följande:

Konstig fråga kanske.. men är det någon här som upplevt smärta i tjejmagen under sex i samband med äl?

O ja. Livmodertappen är kanske mer känslig?
  • josgos
    Johanna88m skrev 2017-12-30 10:06:11 följande:

Hej allihop.

Jag och min man väntade vår dotter som skulle fötts nu i februari men hon togs ifrån oss till himmelriket i slutet på oktober, har nu en änglardotter som heter Saga<3

Vi ska från och med i januari försöka bli gravida igen och få ett syskon till Saga, efter det värsta vi någonsin behövt gå igenom och fortfarande går igenom...

håller tummarna allt vad jag kan, grät floder för en vecka sedan då jag fick min mens trots att vi inte hade bestämt oss för att satsa igen, men nu är vi enade om att försöka igen. Hoppas på 2018 bebis<3

Så ledsamt att läsa. Men välkommen och hoppas på ett lyckligt slut på ny graviditet!
  • josgos
    YasmineK skrev 2018-01-01 07:44:57 följande:

Lite bättre bild kanske, så himla svårt med ljuset men det är starkare i verkligheten ???? stort lycka till ni andra <3

Stort grattis! Vilken härlig nyårskaramell!
Svar på tråden BIM JANUARI 2018