• josgos

BIM JANUARI 2018

maria1992 skrev 2018-01-02 09:10:04 följande:

Nej, kanske inte men under de dagarna jag inte är fertil enligt appen så har jag endast 1 streck. Dvs. resten av cykeln visar de ena strecket endast. Därför de är skumt. Testat nu varje dag i drygt 1 vecka och klart de blir lite starkare men inte helt. Får testa i em också... 

Hur går de för dig? Tagit nytt idag?

Tog ett nytt på eftermiddagen, det är svagare än gårdagens. Så verkar som ÄL var i fredags. I så fall har vi prickat väldigt rätt så hoppas!

Hur går det för dig idag?
  • josgos
    Lottch3n skrev 2018-01-02 19:19:03 följande:

Mina tester gick åt förra månaden.. Testade positivt tidigt 15/12, timmarna senare började jag blöda lite på jobbet, fortsatte även lite 16/12 och helt borta 17/12. Sen tog jag ett nytt digitalt 19/12 och fick då konstaterat att det var ett tidigt missfall och jag hade nog hellre inte vetat :( Mådde väldigt dåligt över detta i flera dagar..

Det jag känner denna gången är molvärk och kände lite hugg i tjej magen igår.

Ja usch jag förstår verkligen att det inte var roligt alls. Följde dig i decembertråden också. Det är väl olika om man i efterhand hade velat veta eller inte. Men hoppas att ditt molande och huggande resulterar i ett plus som får stanna denna gång <3
  • josgos
    maria1992 skrev 2018-01-02 21:35:07 följande:

Jag tog ett test precis och det var svagare än i morse...

dock har ju inte mitt varit helt positivt så vet inte men stegring har ju skett... hmm.. har du känningar?

Hmmm svårt det där...

Bara lite molande ibland och nåt mini-hugg nyss men inte mer än så.
  • josgos
    maria1992 skrev 2018-01-02 21:35:07 följande:

Jag tog ett test precis och det var svagare än i morse...

dock har ju inte mitt varit helt positivt så vet inte men stegring har ju skett... hmm.. har du känningar?

Hmmm svårt det där...

Bara lite molande ibland och nåt mini-hugg nyss men inte mer än så.
    Elsaida skrev 2018-01-02 20:48:53 följande:

Min preliminära bim är 12:e, här en fruktansvärd molvärk som är i gjejmagen och bak i ryggslutet.

Metallsmak i munnen, illamående och Ömma stora bröst är mina symtom just nu.

Spännande! Då får vi hoppas att denna galna värk är för en god sak!

Låter som de symptom jag hade i november, vilket gör att jag misstänker ett tidigt MF då.

Den här gången känner jag ju mest svag molvärk, men det gjorde jag även litegrann till och från innan och vid mens, vid ÄL, osv. Typ hela tiden haha! Är det såhär det är att vara kvinna, utan p-piller? :D
  • josgos
    Lottch3n skrev 2018-01-03 10:49:19 följande:

Ja men precis, det är ju så man får tänka <3

Jag har inte heller fått fullt utslag på testen denna månaden, men kände dock av äl den 28/12. Har bim 12/1 enligt appar och mina beräkningar.

Så är på äl +6 idag och mår precis som förra månaden vid denna tiden :/ men försöker att inte tänka för mycket <3

Tycker det verkar så häftigt med er som kan känna er kropp så väl! Kan man till och med känna när ägget fäster? Erfarenhet av hur det känns? Det borde ju bli i dagarna i så fall för oss med BIM 12/1.
  • josgos
    Lottch3n skrev 2018-01-03 09:18:17 följande:

Även om jag kände på mig att något var fel då testen inte blev starkare så kändes det fruktansvärt när man väl fick det bekräftat :(

Jo men så är det ju testade man så önskar man att man inte testade och vice versa.

Jag har liksom som dov mensvärk mer eller mindre konstant nu :/ är inte det tidigt?

Känner du nått?

Tack fina du! <3 Håller tummarna för dig också ska du veta <3

Minns inte i detalj: är december första gången du blivit gravid? Ja det är så jag också har nu: dov mensvärk/molvärk. Som jag då hoppas inte är nån mensvärk. :) Ja det känns lite för tidigt att få mensvärk 9 dagar innan mens så jag vill tro att det är något betydligt roligare! Tack! <3
  • josgos
    SofiaS95 skrev 2018-01-03 12:56:51 följande:

Mensen kom idag...riktigt jobbigt denna gång eftersom jag trodde det hade lyckats. Gyn sa att allt såg perfekt ut för mig och att det gäller bara att pricka in ägglossning, vilket vi gjort nu 4 gånger. Händer det ofta att mannen har problem med sina simmare? Vet att vi inte kämpat länge än men känns redan hopplöst

Åhnej, vad trist! :(

Jag har ingen koll på hur vanligt det är med problemsimmare. Men är du född 95? Isåfall har du ju verkligen åldern på din sida.
  • josgos
    Sosarora skrev 2018-01-03 12:49:01 följande:

Hej hej!

Här kommer jag. Hade ägglossning för en vecka sen efter missfall i vecka 6-7 i början av december. Var även gravid i april o fick missfall i maj 2017. Har PCOS, vi har försökt i ca 4 år och är i kö för ivf vilket borde bli kallade till i mars. Men skulle vara skönt att slippa IVF. Detta året har jag blivit gravid med hjälp av Letrozol fast denna ägglossningen som jag nu väntar BiM på kom av sig själv, helt naturligt ?? Inga barn sen tidigare.

BiM 12 januari

Välkommen!

Beklagar missfallen. Hoppas ni slipper ivf och att du får ett bra besked den 12 jan. Vi är fler här inne som har just det datumet så nu peppar vi varann!
  • josgos
    hallonnpaj skrev 2018-01-03 11:43:29 följande:

tog ett test idag på BIM som visade negativt.. mensen lär väl komma snart då..

Hoppas den inte gör det! Testa igen om typ 2 dagar :)
  • josgos
    kiwibear skrev 2018-01-03 14:22:56 följande:

Alltså det här med att man aldrig går på toaletten utan att stirra på pappret och analysera sina flytningar. Gick på toa nyss och möttes av ljusrosa flytning utan klumpar eller något och min första tanke var typ: "men shit, kan man bildgoogla det här?!" 

ÄL +5 så får hoppas på att den rosa lilla flaggan betyder att ägget gått i mål och inget annat. 

Jag behöver en hobby. Eller fem. Vad som helst som får mig att bli lite mindre manisk. Jösses.

Haha, gillar din humor!

Men jag tycker den här hobbyn är bra, vad kan vara mer intressant än att VERKLIGEN lära känna sin kropp? ;)
Svar på tråden BIM JANUARI 2018