• josgos

BIM JANUARI 2018

Hej!

Hoppar in från decembertråden ????

Detta är 3e försöket med första barnet. Jag är 29, sambon 40.

ÄL den 28 dec och BIM 12 jan enligt appen.

Appen jag använder heter Life. Den har tagit bort min senaste ÄL ur kalendern, som borde varit kring den 4 dec, men ÄL från början på november är kvar. Någon som begriper detta mer än jag och har en förklaring?

Dessutom hade jag alla symtom som fanns efter ÄL i november (stickningar, trängningar när jag kissade och helt sjukt ömma bröstvårtor, tunga bröst, svullen mm) men fick ju sedan "mens" den 19 nov. Nu börjar jag undra om jag inte hade ett tidigt missfall, men kommer ju aldrig få veta eftersom jag inte tog något gravtest.

Jag förstår alla er som fått plus innan BIM och sedan tidiga missfall, som ångrar att ni testade för då hade ni sluppit besvikelsen, men tänk såhär istället, att ni vet ju att kroppen fungerar och vilka tecken ni ska ha koll på nästa gång! Om det kan kännas som nån pepp ????

• josgos
    maria1992 skrev 2017-12-21 15:12:45 följande:

Spännande!! 

Då har vi äl rätt nära varandra. Jag tror min är på nyår!  

Min sambo är 30 och jag 23. 

Jag har både natural cycles och Life. 

Life stämmer inte riktigt på mig.. Vet inte riktigt varför men det känns som natural cycles är mycket bättre. Den har stämt exakt VARJE månad. Lite coolt  

Ibland har jag också haft det, men vad jag har förstått som uteblir ägglossning någon gång om året, kanske det? 

Ja, jag håller med! Jag blev sjukt depp efter mitt missfall men... Nu vet jag att det går vilket gör mig ännu mer taggad!

Hej!

Ja vad spännande att följas åt, det blir ju en rolig jul- och nyårshelg hihi!

Ja jag har också förstått att den kan utebli men hur kan appen i så fall veta det? Jag tempar inte så den har ingen sådan data. Haha jag fattar ingenting! Men häftigt hur NC lär en så mycket om cykeln.

Menmen, vi har ju precis börjat försöka så jag känner ingen stress än, tänkte köra med ÄL-stickor nu i mellandagarna. Och ligga oss igenom ledigheten!
  • josgos
    hallonnpaj skrev 2017-12-22 23:42:46 följande:

shit vad mina vårtgårdar blivit större. aldrig haft så. även molvärk i mage och ländrygg. spännande... kommer inte vela testa förrän typ bim.. 

Spännande!!

Ska bli kul att följa alla symptom, fortsätt gärna rapportera. Du had säkert skrivit det men vilket försök är ni på?
  • josgos
    MammaTillAdrian skrev 2017-12-22 08:42:49 följande:

Jag hoppar gärna in här hos er också. Var med i tråden "Väntan på graviditet". Vi fick positiva gravtester (6st) på BIM-4, BIM-3 och BIM-2.) men på BIM-1 började jag störtblöda och fick ont i magen. Var in till gynakuten igår och fick konstaterat missfall. Hon tyckte de såg ut som att allt hade kommit ut och vi fick ok att börja försöka igen nästa ÄL. Detta blir vårt fjärde försök.

Beklagar missfallet :(

Men då har du ÄL vid nyår ungefär? Sa de något om vad som gör det ok eller inte ok att försöka direkt igen? Kämpa på!
  • josgos
    hallonnpaj skrev 2017-12-24 00:42:29 följande:

Vi är faktiskt på första försök efter att ha avslutat med ppiller. så förväntar mig inte så mycket. Dock weird att känna och SE dessa symtom. men kan ju vara pga att jag slutat med piller eller något. vet inte.. återkommer :) hur går det för dig?

Spännande! Min teori är att symptomen kan bero på pillerstoppet, absolut. Jag trodde jag hade blivit gravid direkt när jag slutade med dem men troligen inte. Men hade verkligen ALLA tecken. Sist jag var utan piller var jag 15 år, då sprutade väl hormonerna åt alla håll så jag visste knappt hur det "ska" vara.

Hur länge hade du ätit piller innan?

Vi är på tredje försöket med första barnet, försöker just nu med ägglossningstest som inte visar nåt riktigt än.
  • josgos
    Lottch3n skrev 2017-12-25 16:38:39 följande:

Vad tror ni? Första bilden är från denna cykeln och sista från förra innan missfallet. Äl borde snart infinna sig om stegringen fortsätter såhär va?

Ser ju ut som du borde få ett starkt utslag den 27:e om det blir samma stegring som sist? Så bara att ligga i tänker jag hehe!
  • josgos
    Lottch3n skrev 2017-12-26 10:59:03 följande:

Ja jag trodde också det men idag var det svagare igen :/ bifogar bild.

Men vi kör på ändå, hehe ;)

Hmm... Har ju sett att en del som skrivit i trådarna säger att de aldrig fått utslag på testlagret men med andra test. Eller kan detta vara en tillfällig dipp för att du druckit mkt vatten eller liknande? Håller själv på med stickorna nu men tycker alla är typ lika svaga och jag bör ha ÄL den 28. Händer liksom inget.
  • josgos
    Lottch3n skrev 2017-12-26 17:32:34 följande:

Jag körde med graviditetskollens egna äl-test innan och dom fick jag aldrig utslag på. Men dessa har funkat bra förra cykeln, hoppas det ändras imorgon :)

Ja jag bör ju också ha äl 28-30.. När testar du? Alltså när på dygnet? :)

Ja du får säkert ett starkare imorgon!

Konstigt det där, testerna borde ju funka på samma sätt oberoende av märke. Jag har testat morgnar, har känts svårare att få till det eftermiddagar (jag vet, det står att man helst inte ska det men jag har tänkt att jag borde ändå kunna se en stegring då om det alltid är morgnar jag gör). Men jag kanske tänker fel?

Gjorde just ett test på eftermiddagen och det var lika svagt det. Bifogar bild, översta tagen igår morse, sedan i morse, sist idag på eftermiddagen.

d
  • josgos
    Lindsey77 skrev 2017-12-26 22:15:03 följande:

Nej, jag tror inte testerna funkar samma oberoende av märke. Har nämligen testat med samma urin från en mugg. Testlagrets samt graviditetskollens ÄL stickor ger mycket svagare streck, än från en ÄL stav från graviditetskollen när jag är i närheten av ÄL. Jag kan se en tydligare ökning med ÄL stav. Med stickor kan jag inte se någon ökning, de verkar inte funka på mig!

Jag ser aldrig någon stegring på morgonen, då är strecket nästan alltid svagt oavsett ÄL tider eller inte. Blir starkare sent på em/tidig kväll.

Tack för svar! Då får vi se om jag testar helt i onödan med dessa - då får jag chansa/ligga vilt och hoppas på det bästa. Tempar inte. Allt jag vet är att jag känner svag värk i magen ibland nu, och lite ökade flytningar.
Svar på tråden BIM JANUARI 2018