Jag känner alltid att ingen bryr sig
Hej, tänkte först berätta lite hurudan jag är, ifall det har någon inverkan i kommande text. Jag är en lite blyg, snäll tjej. Jag har svårt för att säga nej eller att svika folk. Jag tackar ofta ja till allt fastän jag ibland inte egentligen orkar. Kan inte svika någon alltså. Jag ska ofta vara folk till lags. Men vem bryr sig om mig då? Det är min fråga.
Jag känner oftare och oftare att ingen egentligen bryr sig. Jag har en bra familj med bra uppväxt, så inget sånt. Men nuförtiden känner jag att jag har ingen talan i något. Det spelar ingen roll vart jag befinner mig. Vänner, familjen, jobbet...
Ibland när jag vill inputta något i en diskussion eller berätta något som jag vill säga så känner jag mig dum innan jag ens sagt något, eller att ingen kommer ändå bry sig i det jag ska säga.
Nuförtiden hänger ju de flesta på whatsapp och där är jag med i några gruppchatter. I såna situationer känner jag också att ingen bryr sig i det jag skriver. Ibland ser jag också tecken på att ingen bryr sig.
Ett exempel: Någon i en chatt vill boka en träff med hela gänget, en person ger ett datum som förslag. Alla skriver att det passar. Någonstans därimellan skriver jag att det inte passar för mig då jag jobbar just den kvällen. Ingen säger något, folk bara fortsätter skriva att det passar en efter en.
Jag förstår att det inte alltid kan passa alla, men det var det första datumet som blivit sagt. Kan man inte ens testa ett annat datum som förslag? Eller kanske SVARA något, oj det var synd, eller vadsomhelst! Jag vet iallafall att jag hade sagt ?okej då kanske vi inte ska ta det den kvällen då?. Men... det är väl jag som är för snäll då...
Samma sak då någon i min familj försöker boka något, t.ex. en överraskningsfest till någon. Känns som att jag inte ens behöver säga vad jag tycker för varför skulle de ändra på något för att JAG har en åsikt. Dom bestämmer allt ändå, jag får hänga på bara...
Jag är totalt överkörd :( Vad ska jag ta mig till?? Detta gör mig så ledsen. :(