Jag känner alltid att ingen bryr sig
Människor är flockdjur, den rollen du har i gruppen blir viktig för gruppens dynamik, därför har ingen intentioner att ändra på din roll så du syns lika mycket som andra.
I grupper blir gruppen starkare genom att utesluta andra, du är den som stärker gruppen genom att man utesluter dig. Du reagerar inte på det, då stigmatiseras detta och blir grupp- överenskommelsen. Att du själv vet att det är såhär men ändå inte gör något för att kliva ur den rollen gör att andra tror du accepterat det och gör att din självbild fäster sig vid att du "är" den personen.
Jag säger det klassiska, om du ska klaga, försök göra något åt situationen först.
Att du ignorerar gruppen stärker också gruppen genom att du utesluter dig själv så det löser ingenting.
Mitt förslag är att du tänker att du ska skådespela en utåtriktad drivande person som kräver att bli sedd och hörd, och hur hade den tjejen sett ut? Byt stil. Hur hade den tjejen sminkat sig? Hur hade den tjejen rört sig? Hur hade den tjejen pratat? Bygg den karaktär du önskar vara. Tillslut blir du henne - fast det är du, dig själv.