Sambo dog, livet har tappat glädjen
Min älskade sambo dog helt oväntat, ingen vet var som har hänt. Hon bara vaknade inte mer. Det har gått några veckor sen hon lämnade alla sina kompisar och familj, det har gått upp och mer för mig, och idag är det första natten jag inte kan sova.
Jag försöker gå vidare med livet, fokusera på rutinen och hålla mig upptagen med roliga grejer. Det känns som att det går att hålla rutinen, men samtidigt känns det bara tomt när jag kommer hem och hon inte är där för att pussa mig och snacka om hur varandras dag har varit.
Även om vi hade varit tillsammans korttid och känt varandra bara i några år så känns det som att vi passade ihop väldigt bra, att det var ödet som hade fört oss samman. För första gången i mitt liv hade jag känt mig att jag kunde ha ett förhållande där man kunde kommunicera och prata med varandra utan att bråka, vi förstod varandra och kom alltid överens på ett hälsosamt sätt. Jag kände mig väldigt lycklig att ha henne i mitt live och att kunna dela mitt liv med henne.
Nu har alla planer vi hade fram till januari försvunnit. Massa roliga grejer som skulle hända kommer aldrig att hända. Alla hennes livsplaner som hon hade berättat för mig, sina romaner och historier, har plötsligt avslutade.
En del av mig har försvunnit, och jag som var en glad människa har tappat glädjen i mitt liv. Det var hon som fick mig att vara mer social och det var hon som stöttade mig det senaste året när jag försökte bli en bättre människa och ha ett bra ekonomi.
De flesta av mina vänner var också hennes vänner. Jag vet att jag kan prata med dem, men det känns som att ingen av de riktigt förstå vad jag går igenom. Jo, livet går framåt och allt kommer att bli bättre, men dagarna känns långa och lusten att gå upp varje morgon är låg.
Är det någon här som har gått igenom en liknande situation? Vad gör man för att försöka få ett liv igen?