Ellifant skrev 2017-12-12 07:40:22 följande:
De tre sista stumuleringarna jag har gjort var med Gondel-f och sen en ägglossningsprutan när mm ser att ägget är över 18 mm. Efter det får man en gel eller tabbletter som ska hjälpa slemhinnan en liten bit till! Detta kanske hade varit något för er! (Efter som vi har lite manlig faktor så behöver vi ivf)
När äggblåsorna växer släpper dom ut ett ämne som gör att slemhinnan växer. Har ni någon gång kollat med blod prov om du har haft äl?
Förstår verkligen att psyket är skit! Vi fick avsluta vår första ivf för tre veckor sen då mina ägg stockar inte sar som de skulle! Nu är alla ivf:at som jag hade kontakt med då gravida och igår fick jag även reda på att min bästa vän är gravid efter två försök! Jag känner att livet är sjukt orättvist i bland! Har sjukt svårt att känna glädje i livet just nu när man får slag eller slag i ansiktet! Usch!!
Jag kom liksom aldrig så långt, inte ens med trippel dos fick jag en äggblåsa över 11mm.. och ingen slemhinna. Så inget blodprov, för jag får inte ens en misstänkt äl, det blir bara noll och ingen mens, så piller för den... Så min frustration nu är väl lite att jag inte vet vad jag kan vänta, vad som finns för hjälp och när. Men jag har fått telefontid på torsdag och ska fråga lite mer då. Sen har kag tagit reda på numret till hjälplinjen så man kan få prata av sig nästa gång man blir sådär otroligt ledsen. Jag tror framför allt min sambo behöver avlastning, det blir tungt för honom att bara stå brevid och inget kunna göra.
Förstår dig precis, hela kontoret är på smällen och luncherna handlar om hur snabbt det gått eller hur oplanerat det var.
Och där sitter man och vill helst av allt börja gråta, men istället ska man gratulera ytterligare en... suck!