LilV skrev 2017-12-08 20:34:59 följande:
Jag vet inte hur det är för er andra, men för mig är väntan värst. Vänta på att remiss ska skickas in, vänta på första möte på ivf-klinik, vänta på mens, vänta på svar att få börja behandling, vänta, vänta.
Jag är spruträdd, men jag vande mig fort, att ta sprutorna var ändå ngt att göra, ngt som hände. Tog Gonal-f och fyrmadel vid vårt första försök. Äggplock gick bra, vänta på hur det gick med befruktning var jobbigt, återföring var enkel fysiskt. Sen följde väntan igen och sen sorgen när första försöket misslyckades.
Vi grät, grät lite mer, sörjde och gick vidare och nu väntar vi igen. Väntar på januari då vi gör försök 2 med ny spruta-Menopur. Är taggad, men väntan känns olidlig.
Hur gör ni för att hantera allt väntande?
Väntan är värst, det är i väntan som man blir ledsen tycker jag. Men att ha ett nästa mål eller steg hjälper ändå tycker jag. Ett datum att hänga upp mig på, tre dagar till, sedan... därför är mens och de bitarna jobbigast, som man inte vet om och när de behagar komma, det är bara ett mörker av väntan.
Gissar att det är en erfarenhet vi ska ha nytta av någon gång i livet ändå. När andra är otåliga klarar vi väntan bättre? Heja oss som väntar!