8992 skrev 2017-12-07 18:24:44 följande:
Jag tror jag såg dig skriva om ditt BMI i en annan tråd? Fy fan så jävla hemskt för er! Att redan vara i en jobbig situation och att än en gång stöta på hinder kan verkligen ta knäcken på en. Begär hjälp av dietist eller liknande, kanske kan en PT med fokus på muskelmassa och viktökning hjälpa?
Det stämmer nog, var med i tråd om letrozol och om ivf, nu passade jag plötsligt inte in i någon av dem. Försöker verkligen gå upp, men vågen pekar snarast nedåt. Så knäppt eftersom det kanske oftast är det man vill, och nu när man vill att den ska upp så går den bara ner, hur mätt och svullen man känner sig.
Beroende på vad samtalet ger nu när sambon ska prata med läkaren så ska jag begära dietist och kurator. Det är bara för mycket för mig att hantera att dels inte kunna bli gravid och sen bli nekad hjälp och känna att allt hamnar som en stor skuld på mig, även fast man säger att så inte är fallet... samtidigt att jag måste upp ett kilo, och det ska hjälpa?! Som om man inte pendlar något kilo upp och ner hela tiden ändå..
Ingen annan med lågt BMI i tråden?