40+ med BF sommaren 2018
Gör de ul eller vul vid kub?
Gör de ul eller vul vid kub?
Hej:) En till "gammal mamma" men iaf en ung pappa ;)
Min 4:e, sambons första. Kommer vara 44 när bebis föds om allt går bra. Sambon 31. Denna bebis är planerad till juli:) Väldigt efterlängtad av både oss, storasyskon, mostrar o fastrar!
Det behöver det verkligen inte göra. Jag fick en blödning i vecka 9. Åkte in till gyn och allt såg bra ut. Började blöda igen i vecka 15 och har åkt fram och tillbaka till akuten och gyn sedan dess. Och allt ser bra ut. Är nu i vecka 16 och blöder varje dag. Och det är tydligen normalt. Hoppas att allt går bra för dig.
Jag har haft alla möjliga sorter. I vecka nio fick jag en klarröd blödning. Som om något brast i mig och så rann det bara blod. Den övergick i rostig blödning och sedan brun. De senaste jag haft har varit större roströda som övergått i mörkbruna. Som mensblödningar kan vara de sista dagarna. Sedan 30/12 har jag inte slutat blöda, utan de har gått lite fram och tillbaka mellan rost och brunt.
Tyvärr måste jag hoppa av denna tråden. Skulle ha varit i 6+6 idag och fick en lätt blödning igår och hade en dålig känsla hela veckan, idag bekräftades mina misstankar. Det fanns inget å se - men grav testet är ff positivt. Bara vänta å se. Förmodligen måste vi göra ivf om vi vill ha ett barn till.Vet inte om jag orkar detta igen...
Finns en hemlig grupp från 35+. Skicka mig ett privat meddelande med namn och beskrivning av profilbilden på fb
Vad heter fb-gruppen?
Jag har inte skrivit i tråden förut, tror jag, men jag blir 40 i år och väntar 3:e barnet i juli.
Nu har jag gjort KUB. Fick 1:11000 på downs och 1:2000 på de andra två. Innan kub var jag säker på att vi skulle göra nipt ändå, oavsett resultat. Men nu vacklar jag lite. Får man falskt positivt, vilket kan hända om jag förstått det rätt, på nipt måste man ju göra FVP ?i onödan? samtidigt skulle jag känna mig mycket lugnare om resultatet var negativt, jämfört med den lilla oro som ändå, av någon anledning, finns efter KUB. Vi fick ju bra siffror som jag förstått det, men det är ju ändå bara en sannolikhet.. tycker att det är ofantligt svårt att bestämma hur vi ska göra..
Någon som har någon tanke? Hur har ni gjort som fått bra på KUB? Gjorde ni nipt ändå? Visst är mina siffror bra?
Ja, jag borde det ja :) Men så finns den där lilla oron. Läste någonstans att med KUB upptäcks 80% av avvikelserna, medan 20% får bra siffror trots avvikelse.. genast snurrar ju hjärnan några extra varv
+3kg går in i v14 imorn
Dom andra gångerna har jag gått upp runt 23 kg
Va länge sen jag vägde mig innan. Men vågen visa sist på 3kg mer. Går in i v 9 idag. Är redan tjock så inte bra..ska börja ta mer promenader när jag blir piggare. Är så sjukt trött fortfarande. Lär få utskällning av bm på inskrivningen 2feb pga vikten..
En jag känner fick det när hon vägde ungefär som jag..medför risker o så ju tyvärr..
Skäll och kritik är ju alltid onödigt. Men att diskutera vikt och hälsosam livstil och vikten av det är väl mer lämpligt. Även att prata om konsekvenser med för stor viktuppgång är väl ok. Men man får ha en professionel ton.
Hojta till om ni vill vara med i hemlig 35+ grupp på fb
Ja tack!
Jag med!
Jag vill verkligen inte kejsarsnitt. Livrädd för att det ska bli det 4e gången nu
Har ni gått fått er tidigare barn på, före eller efter bf?
Hur tror ni fet blir denna gången?
Ja men visst är det märkligt!! Men det är ju väldigt praktiskt med en kille till då han kommer ju kunna ärva en hel del saker :) Har dock inte fler pojknamn just nu!!
Rindi- härligt. Grattis till flickan
Hej alla! Jag hoppas också in här om det är okej????. Jag fyller 40 i år & väntar mitt 4:e barn i juli. Mina (våra) tidigare barn är 13, 10 & 8 år. Ska bli jättespännande & roligt att få en liten till????.