Inlägg från: 3hjärtan |Visa alla inlägg
  • 3hjärtan

40+ med BF sommaren 2018

mammielin skrev 2017-12-03 18:41:26 följande:

Hej! Hoppar in här :) Är gravid med fjärde barnet och är 40 år. Är i vecka 12. Hoppas illamåendet och tröttheten ska ge med sig. Känns att man är äldre och har ett hektiskt familjeliv. Undrar ibland vad jag gett mig in på ;) Om det är fler som väntar fjärde här så har jag skapat en fb grupp för oss. Dold och hemlig så skicka meddelande här om ni vill vara med.

Jag gör men väntar tills jag varit på kub innan jag vågar gå med!
  • 3hjärtan
    Jag är bara jag skrev 2017-12-04 19:47:43 följande:

Nån annan som kokar bort? Så fruktansvärt varm och svettig så jag går under! Var jag med sonen också, men inte så här tidigt vad jag minns. Hade ju aldrig jacka med honom fast han föddes på vintern. Och nu ska man ha mitt i sommaren om det går vägen!   Nåja, det är väl en fjärt i öknen jämfört med att bli gravid/få barn, men lite jobbigt måste jag säga ovanpå allt annat som migrän och illamående. Imorron åker gravidbyxorna på också. Orkar inte känna mig som en stoppad korv längre.

Snarare att jag fryser mer
  • 3hjärtan
    Sjuttiosjuan skrev 2017-12-04 20:00:54 följande:

Hej tjejer! Var på KUB idag och allt såg toppen ut! Vi har berättat för familjen nu och dom blev nästan gladare än vi haha:)

Nu är första milstolpen nådd!

Grattis till kub! Vad fick ni för siffror?
  • 3hjärtan
    Sjuttiosjuan skrev 2017-12-04 20:49:25 följande:

[quote=78246466][quote-nick]3hjärtan skrev 2017-12-04 20:03:34 följande:[/quote-nick]Grattis till kub! Vad fick ni för siffror?[/quote

Tack!

1:3060 på DS och 1:20000 på Tr 13 & 18

Nupp 1.5mm

Men vår donator är 31 så vet inte hur det skulle sett ut med min ålder.

Nu hänger jag inte med? Är det inte din ålder dom räknar på då?
  • 3hjärtan
    Milou3 skrev 2017-12-05 12:45:50 följande:

Blir nog kortvarig här :(

Känner mig inte alls lika gravid som i går och ena bröstet har slutat ömma nästan helt. Vaknade inte heller av illamående som jag känt lite svagt i någon vecka. Är bara i V.5 (4+4) men plussade redan äl+8!

Pallar inte ett till missfall!! Inget blod än och ingen jättevärk men molvärken som känts mer stretande i mitten av livmodern har tyvärr övergått till mer mensaktig känsla vid äggstockarna.

Håll tummarna för mig att allt är som det ska!

Håller tummarna! Men symtom kan minska för att öka sen igen
  • 3hjärtan

Ni som har mensvärk var gör det ont då?

Jag har som mensvärk nedanför magen på venusberget. Är det normalt tro? Blir så rädd för mf. Har även ont bak i ryggen

• 3hjärtan
    LinuteFrance skrev 2017-12-10 09:49:55 följande:

Hej!

Jag fyller 38 om ca en månad och har försökt att bli gravid i över ett år...men utan resultat ????

Har en som på 7 år från första äktenskapet.

Jag börjar förlora hoppet. Känner mig gammal.

Hur fort gick det för er, tjejer?..

Började sommaren -16. Detta är 4e gången jag är gravid. Så mitt problem är att det ska gå vägen men blir gravid fort. Blir också snart 38 och antar åldern spelar rätt stor roll in där.
  • 3hjärtan
    LinuteFrance skrev 2017-12-10 10:09:17 följande:

Ja, ålder spelar nog roll..jag är rädd, att det kan vara för sent för mig :(

Men dom allra flesta kan ju få barn vid 38. Har du koll på äl? Hur mkt har ni sex? Efter mensen bör ni ju ha var 3e dag sen några dagar i rad runt äl så det blir både innan på och efter äl.
Svar på tråden 40+ med BF sommaren 2018