Inlägg från: 3hjärtan |Visa alla inlägg
  • 3hjärtan

40+ med BF sommaren 2018

Idis123 skrev 2017-12-20 18:21:03 följande:

Önskar verkligen också att man kunde tänka så. Tycker det kan gå i några dagar men sen kommer man in i samma spår igen. Kanske svårt med våra erfarenheter. Och inte gör ens ålder det lättare, jag läste att du är 37, jag är 38. Snart fredag, håller tummarna att allt ser fint ut!!! Vi har tid den 3/1 för Nipt och VUL men funderar på om vi ska försöka ta det i mellandagarna istället.

Vilken vecka är du i 3/1?
  • 3hjärtan
    Idis123 skrev 2017-12-20 14:48:27 följande:

Vi har också gjort ett avbrytande på grund av DS. Efter MA i augusti är jag gravid igen och vi har bestämt att gå på Nipt direkt, för att det kan göras vid v 10+0 och om vi skulle behöva avbryta igen (om vi kommer så långt) så är det skönt att kunna göra det så tidigt som möjligt. Men det är verkligen dyrt! Men oavsett siffra på Kub skulle vi nog vilja gå vidare med Nipt så vi kände att vi kör det på en gång. Håller tummarna för er! Usch, denna ständiga oro...

Hur fick du reda på ds förra gången? Vilken vecka gjorde du abort?
  • 3hjärtan
    Idis123 skrev 2017-12-20 18:47:49 följande:

Är i v 12 i början av januari.

Vi fick 1:3 på Kuben, och sedan fick vi bekräftat genom fostervattenprov. Aborten skedde i v. 15. Hur blev det för er?

Jag fick dåligt på t18 1:54 på kub så fick nipt. Nipt visade t21. Gjorde då fvp som också sa t21. Så abort v17 (16+)

T21 hade inga siffror som dom hade gått vidare på. Så jäkla tur T18 drog ner så vi kunde gå vidare. Annars hade jag suttit med en ds bebis nu som kanske skulle ha varit jättesjuk.
  • 3hjärtan
    Rindi skrev 2017-12-22 18:07:28 följande:

VUL idag med tickande hjärta, v 7+3 och fostret mätte ca 1,5 cm vilket stämmer med graviditetslängden. Nu ska jag läsa på ännu lite mer om de olika NIPT man kan göra (utökad mm) och boka tid för det samt nytt UL någon dag innan.

Grattis!
  • 3hjärtan

[quote=78296055][quote-nick]Pyret180818 skrev 2017-12-22 05:31:36 följande:[/quote-nick]Godmorgon!

Jag är endast 37 men ser att det är några till strax under 40 som har smugit sig in i denna tråd.

Jag har två barn sen innan den äldsta är 15.

Lever med en ny man sen några år tillbaka och om allt går som det ska så kommer pyret i augusti!har intw riktigt förstått det än, vill bara att de mest kritiska veckorna ska vara över!

Grattis allihopa till era plus! ????[/

En till 37 åring här

• 3hjärtan
    Millimo skrev 2017-12-22 18:51:18 följande:

Hej. Jag smyger också in i denna tråd. Har precis fyllt 39 men hoppas det är ok. Jag är nu inne i v 17. Har gjort 2 tidiga vul där de sett ett tickande hjärta och allt såg bra ut. Inför kub var jag jätteorolig för att få dåliga siffror. Allt såg bra ut denna gång med, men nu hittade de 2 små hjärtan. Så lycklig men så svårt att smälta.

Men va??

Jag som var nöjd att dom aldrig sa att det var 2. Shit om vi får höra det längre fram.

Hur kunde det missas???

Stort grattis iaf!
  • 3hjärtan
    Pyret180818 skrev 2017-12-23 06:12:31 följande:

Vi får lov att gnälla, vi är gravida och inte 20 längre 

Jag mår själv illa dygnet runt sedan någon dag tillbaka, frisk luft, sova och att inte glömma bort att äta hjälper.. att inte heller äta för mkt (det gör också det värre) halsbränna, gasig, rapig och yrsel... hela dagarna. Hahaha låter som jag är en 85 årig gammal gubbe.

Vet inte riktigt hur jag ska klara av nyår eftersom jag oftast den senaste veckan gärna somnar kl 20 på kvällen.. Får väl sova middag!

Byxorna är dessutom redan för trånga! Hur är det för  er?

MEN jag är superlycklig och detta är trots allt helt jäkla underbart!!! 

Vill lägga mig kl19 ochkan bara ha mjukisbyxor
  • 3hjärtan

Vilka gör kub? Nipt ?

Här blir det iaf nipt och kanske kub med. Tänkte i v12+ så man har svar i v14+.

Har inskrivning början av året hos BM.

Svar på tråden 40+ med BF sommaren 2018