Inlägg från: 3hjärtan |Visa alla inlägg
  • 3hjärtan

40+ med BF sommaren 2018

Rindi skrev 2017-12-14 13:09:06 följande:

Vad skönt, grattis! Vilken vecka/dag?

7+1
  • 3hjärtan
    Kanskeigen skrev 2017-12-15 22:03:05 följande:

Någon mer som mår illa?

Era bästa tips?!?!

Jag mår illa!!!

Så jobbigt. Haft svårt att få i mig vätska. Vill kräkas av allt jag dricker. Igår droppade jag i citron i vattnet och kunde dricka ett helt glas. Sen äta ofta och lite. Men får ändå kräkas och ha ett konstant illamående. V 7+ nu och började kräkas V5+6
  • 3hjärtan
    Rindi skrev 2017-12-16 22:24:20 följande:

Jag!! Jag fick en läkare på VC att skriva ut Lergigan comp till mig när jag blev gravid i somras, så jag har det hemma. Jag började må illa 5+0 med morgonulkningar. Nu på 6+4 kräks jag på riktigt varje morgon sedan några dagar tillbaka. Jag måste skrida fram när jag går, göra försiktiga rörelser och inte ens prata för fort för då kräks jag. Allra bäst funkar att göra så lite som möjligt, dvs äta lagom, vila och sova. Funkar sådär med två barn plus bonusbarn...

Hur kan du jobba?
  • 3hjärtan
    Rindi skrev 2017-12-17 09:37:55 följande:

Det kan jag inte. Är heltidssjukskriven pga utmattning sedan innan (är på bättringsvägen nu, men sjukt segt). Det var likadant när jag väntade mina söner (snart 8 o 10 år). Med första trodde jag det var normalt att kräkas typ dygnet runt men kunde ha ganska flexibel arbetstid. Med tvåan ville läkaren på MVC sjukskriva mig men jag skulle vara så jäkla bror duktig och inte acceptera det. Men jag gick ner till 75 procent (fast utan sjukskrivning. Helt idiotiskt). Då fick jag också medicin (Lergigan) som faktiskt hjälper lite och det blev räddningen. Eller, helt ärligt mådde jag väldigt dåligt mentalt av försöka vara så förbannat tapper (trotsig tvååring, orimlig jobbpendling, stressigt jobb, oförstående man). Min dåvarande BM avrådde mig från att skaffa flera barn, till och med. Efter tvåan lovade jag mig själv att om jag någonsin skulle bli gravid igen skulle jag kräva heltidssjukskrivning. Nu behöver jag inte det den här gången eftersom jag redan är det Men mina dagar går åt till att få barnen fram och tillbaka till skolan och sedan vila/sova så mycket jag kan. Och att försöka behålla det jag får i mig.

Fy vad jobbigt.
  • 3hjärtan

Hur ska man orka med illamående ?

Varit uppe en halvtimme och spytt 3 ggr. Mår illa om jag ligger,sitter eller rör på mig så vet ej var jag ska ta vägen.

Vill bara må bra!

• 3hjärtan
    InaLo skrev 2017-12-17 13:02:42 följande:

Fy vad jobbigt. Här gnäller jag över illamåendet men kräkas har jag bara gjort 1 gång. Inte så kul att känna sig så krass strax innan jul när man har många måsten.

Bm har sagt att det är ok att ta omembrasol för halsbränna och jag tycker det hjälper mot illamåendet.

Jag tycker det hjälper mot illamåendet att alltid att ha bubbelvatten och knäckebröd/ banan med mig vart jag en går.

Men är nog jobbigt att bara må illa också
  • 3hjärtan
    Milou3 skrev 2017-12-18 12:27:38 följande:

Är det någon mer som har rosa flytningar här ( eller haft) och ev någon liten blidstrimma i flytningen och allt varit bra med bebis ändå?

Haft dessa rosa flytningar i en vecka nu, som iof avtagit senaste dagarna men i morse kom det igen :(

Har symptom och mår mer och mer illa och på VUL i torsdags så pickade hjärtat. Blir ju supernojig!!

För mig har det inte varit bra då. Men vet många som haft så och allt gått bra! Så tror allt går bra för dig!
  • 3hjärtan
    Milou3 skrev 2017-12-19 08:04:31 följande:

Man kan ju ändå inte göra något mer än att gå på sina VUL och hålla tummarna hårt.

Hur länge blödde du och när kom missfallet?

Första gången blödde jag till v12. Sen visade kub kromosomfel så gjorde abort v17. Men slutade blöda i v12.

Första mf började blödning V5. V6 gjorde jag vul som var bra. Men fortsatre av och till med blodiga flytningar. V7-8 nytt vul och då fanns inget hjärta och foster i stl som v6+5

Andra mf började jag mes blodiga flytningar samma dag som plusset. Veckan efter plusset började jag blöda som en mens och blödde ut allt själv.

Men kom ihåg att en blödning ej behöver betyda nåt!

Man kan blöda pga sköra slemhinnor också vilket är helt ofarligt
  • 3hjärtan

Ni som mår illa,har ni viss dagar som är bättre?

Är inne på min andradag nu med bara lätt illamående. Rädd det är dåliga tecken. V 7+6

Svar på tråden 40+ med BF sommaren 2018