Inlägg från: Charlieellerså |Visa alla inlägg
  • Charlieellerså

För oss med ma/MF i bagaget från Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL

vinterbebis12 skrev 2017-11-28 19:31:04 följande:

Var på kontroll idag. Har nyligen haft ÄL och får förmodligen mens inom ett par veckor. Alla värden var topp. Skönt!

Hur mår ni?

Härligt att höra : ) Så skönt att veta att kroppen är återställd igen. Hur går ni vidare med kliniken nu?

Jag fick nog min mens nyss misstänker ( och hoppas) jag. Om det är så är jag glad då mina gravtester fortfarande är svagt positiva. Har ju misstänkt pms sista dagarna då jag varit extremt trött och känt mig frusen och labil. Kan stämma då.
  • Charlieellerså
    linnea12533 skrev 2017-11-28 20:19:54 följande:

Härligt! Då borde ni hinna med ett försök med ivf innan jul va?

Jag gjorde mig till och tog ett ägglossningstest (hade inget graviditetstest hemma) idag. Dessvärre glömde jag att läsa av det och kom inte på det förrän efter flera timmar. Gör ett nytt försök imorrn. Bara intresserad av att veta om hcg sjunkit nu till normal nivå eller inte men får se imorrn. Vet inte om det är sämre att använda ägglossningstest då istället för graviditetstest, men det var det enda jag hade hemma just nu.

Hoppas hcg-nivån är återställd nu så du får sikta framåt!.
  • Charlieellerså
    Tumvante skrev 2017-11-28 22:03:37 följande:

Tack. Har börjat blöda. Och något misstänksamt kom ut också.

Ringde kliniken, och läkaren ringde upp. Han berättade om mina sista blodprov... jag har vävstyp som uppträder oftare hos kvinnor med många missfall och förhöjt värde på antinukleära antikroppar, vilket tyder på att mitt immunförsvar angriper graviditeterna.... så jag ska in och diskutera behandling med honom (när mitt nya jobb kan...).

Lät som om det skulle kunna bli omfattande, med immunglobulin behandling...

puh. Tungt, men lite lättad över att ha ett möjligt svar.

Förstår att det känns tungt men nu kanske du får en rakare väg att gå mot att få din lilla bebis tillslut. Har läst om flera här på fl som fått samma provsvar och börjat behandla och sedan fullföljt graviditeterna efter det. Kämpa på. En lite ska det bli
  • Charlieellerså
    linnea12533 skrev 2017-11-29 15:24:41 följande:

Hur går det, har det fortsatt så du tror det är mens du har fått? Då kom den ju väldigt snabbt för dig i så fall för ägglossningen borde ju inte kommit igång innan hcg var tillräckligt lågt. Men bara att tacka och ta emot om något går som man önskar.

Jag blöder inte mycket men känslan är ändå mens. Mår precis som jag brukar göra då och har samma känsla i kroppen. Och definitivt mer blod än sista veckorna. Svårt att säga till 100% men den kom på dag 28 som mensen brukar göra på ett ungefär. Men visst kan man ha mens utan att det föregåtts av en ägglossning va? Hoppas verkligen! Hur ser det ut med ditt hcg?
  • Charlieellerså
    linnea12533 skrev 2017-11-29 15:22:43 följande:

Tog ett graviditetstest nu och det var negativt, så nu borde ju kroppen vara redo att börja om igen. Hoppas på snar ägglossning. Men är rädd att den kan dröja när jag oroar mig så mycket och tänker på det hela tiden. Svårt att låta bli att göra det bara.

Var ändå skönt att få bevis på att hcg sjunkit nu. Det enda som oroar mig desto mer istället är det att brösten fortfarande ömmar. Det är precis på samma ställe på båda brösten som det ömmar vid tryck.

Vad skönt att gravtestet är negativt. Då behöver du nog inte oroa dig för att ömmande bröst är kopplat till hcg iallafall. Åh vad jag önskar oss alla att vara tillbaka på banan och få plussa igen.
  • Charlieellerså
    Tumvante skrev 2017-11-29 21:45:38 följande:

Tack för det. Jag satsar på att kunna börja behandling i januari/februari senast... hoppas på att hinna innan dottern blir 3... blir svårt, då hon blir det i oktober...

Då håller jag tummarna att du får sätta igång behandling då. Åh, känner igen den där stressen över att man ville ha syskonen tätt och att det inte blev så.
  • Charlieellerså
    linnea12533 skrev 2017-11-30 07:03:29 följande:

Vill bara säga att jag känner sånt oerhört stöd från er alla här i gruppen! Känns som ni blivit mina vänner fast vi inte ens har något ansikte eller namn på varandra. Hoppas vi alla får följas åt under roligare former framöver. Kram på er <3

Detsamma känner jag. Så värdefullt det varit under dessa jobbiga veckor. Man känner igen sig så mycket i tankar och känslor som det annars känns som om man är ensam om. Och håller med, hoppas vi får följa varandra i graviditeten framöver. Kram <3
  • Charlieellerså
    linnea12533 skrev 2017-11-30 07:03:29 följande:

Vill bara säga att jag känner sånt oerhört stöd från er alla här i gruppen! Känns som ni blivit mina vänner fast vi inte ens har något ansikte eller namn på varandra. Hoppas vi alla får följas åt under roligare former framöver. Kram på er <3

Detsamma känner jag. Så värdefullt det varit under dessa jobbiga veckor. Man känner igen sig så mycket i tankar och känslor som det annars känns som om man är ensam om. Och håller med, hoppas vi får följa varandra i graviditeten framöver. Kram <3
  • Charlieellerså
    EnLitenTrea skrev 2017-11-29 21:36:30 följande:

Hej, nu ansluter även jag till er...

efter en extremt turbulent graviditet fick vi idag föda fram vår änglapojke i v 16. Det var det absolut jobbigaste vi varit med om men vi fick fantastisk hjälp på sjukhuset av läkare, kurator samt präst.

Min man är helt förstörd & jag är så rädd att han inte ska klara av att göra ett försök till att få vår efterlängtade sladdis, vi får se, oavsett kommer vi att avvakta ett par månader och bara hämta krafter...

Har inte hunnit läsa in mig i tråden hur det är med er, men hoppas att ni mår lite bättre & att vi snart även få se dom första plussen

Kram på er!

Så otroligt tungt det låter. Att behöva genomgå en förlossning också. Visst var det så att fostret hade någon kromosomavvikelse? Har följt dig i en annan tråd också om jag inte minns fel. Skickar massor med styrka att orka ta dig/ er igenom det här och ta nya tag. Kram
  • Charlieellerså
    Tumvante skrev 2017-11-30 09:30:50 följande:

Fast nu är där 8 år mellan mannen och hans storasyster. Visst, de lekte inte ihop som små, men de är rätt tajta nu. Men... inte som mig och mina systrar (har 2 och 4 år till dem)... men med 4 år emellan kan man fortfarande vara supertajt med sitt syskon iaf... så om jag spränger 3-årsgränsen... så missar de lite lek i småbarnsåren, men resten av livet så...

Ja, man får tänka så. På sikt betyder de där åren mindre. Så skönt ändå att veta att kromosomavvikelsen inte är ärftlig även om det inte tar bort sorgen över det som nu hänt. Jag tror att det är bra att kunna prata öppet om det som hänt. Det är ju ändå ett trauma och svårt att dölja sorgen och alla känslor.
Svar på tråden För oss med ma/MF i bagaget från Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL