linnea12533 skrev 2017-11-22 09:37:44 följande:
Hur har era sambos/män tagit det här med missfallet?
Här är det jag som är den känsliga och gråter medan min sambo redan från början var starkare och orkade se det som att det var bättre det hände nu än att barnet skulle födas och sen inte klara sig pga tex kromosomfel. Och det är ju sant, men i mig bor det en sån enorm sorg också att allt inte gick bra.
Min sambo tänker lite mer att vi tar det som det kommer och att jag ska sluta tänka så mycket på det. Men det är tyvärr lättare sagt än gjort, när allt fokus för min del ligger på att bli gravid igen. Jag vet att det i många fall är bättre att sluta fokusera alltför mycket på det och att det ibland är större chans att det tar sig då, men hur i all sin dar slutar man med det?
Precis som här. Mannen är ju inte i en kropp fylld med hormonomställning, blödningar som ständigt påminner. Han menar att det kommer att lösa sig och har heller inte denna stress kring att bli gravid nu, helst igår, även om han vill det. Han klarar att fokusera på annat på ett helt annat sätt än mig. Som sagt var, så skönt om det gick att själv tänka så.