Inlägg från: Charlieellerså |Visa alla inlägg
  • Charlieellerså

För oss med ma/MF i bagaget från Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL

Jag har aldrig innan tagit någonting utöver gravidvitaminer för att bli gravid eller så. Men Nu har jag faktiskt kört på rosenrot från första mensdag då jag läst om att den har positivt effekt på både lust och ägglossning. Tänker att det inte kan skada iallafall. Äter sedan innan melatonin för sömnproblem vilket också sägs öka äggkvaliteten eller liknande.

Äter ni andra något som ska öka oddsen?

• Charlieellerså
    linnea12533 skrev 2017-12-06 16:35:32 följande:

Åh jättesnällt om du ville fråga henne om hon vet det!

Sköterskan ringde upp nu. Och läkaren tyckte att hcg hade sjunkit för långsamt så de ville följa upp det tills dess att det blir under 5. Ny provtagning nästa torsdag och så förhoppningsvis svar senast fredag för sen skulle de gå på julledighet i 3 veckor. Men jag känner som så, visar hcg fortfarande lika högt då och ingen läkare hinner ta emot mig innan jul så ringer jag till det större sjukhuset 7 mil bort (inom samma landsting iaf) och ber att få träffa en läkare där. Ibland är det dumt att bo på en liten ort.

Men så dumt att de inte gör ett nytt vul för att kolla så inga rester syns. Eller har de redan gjort det?

Medicinen heter Primolut-nor. Finns tydligen även någon dom heter gestapuran med liknande effekt. Tänker också att det skulle räcka med någon dag för att ta nya hcg-prover för att se om det sjunker i bra takt.
  • Charlieellerså
    linnea12533 skrev 2017-12-06 19:51:57 följande:

Tack ska fråga efter de tabletterna om det fortfarande är lika högt nästa vecka.

Problemet med ett vul är att de inte ens förra gången (den 9/12) såg några rester. Så är ju tveksamt om de skulle kunna se något nu.

Kanske bara är så att mensen behöver komma igång så att eventuella minimala rester kommer ut då. Och då kan det ju kanske va idé med dessa tabletterna.

Jag hade ju positiva gravtest fram till mensen kom nu. Alltså i fyra veckor. Hcg var alltså minst över 25 fram till dess. De såg inga rester hos mig heller ju. Men nu är de tvärblanka-äntligen. Håller tummarna att ditt hcg är i botten snart ( för att sedan stiga med en ny graviditet <3
  • Charlieellerså
    linnea12533 skrev 2017-12-06 20:24:25 följande:

Natalben gravid. Väldigt smidigt faktiskt. Ganska dyra men då får man ju 2 i 1 så att säga

Var finns de att köpa?
  • Charlieellerså
    EnLitenTrea skrev 2017-12-06 20:31:26 följande:

Måste fråga er, gick ni upp något under graviditeterna innan MA / MF ? Jag gick ju hela 17 v och drog på mig 3 kg. Känns så jäkla surt nu när jag inte ens fick någon bebis, känner att jag vill gå ner innan vi ev börjar igen.

Jag tränar ganska mycket i vanliga fall & tycker det känns så jobbigt med dessa extra kilon. Jag sliter som ett djur för att hålla vikten så jag vet hur tufft det kommer att vara att få bort dessa... förlåt för gnäll ;)

Längtar efter första plusset här i tråden, nu är det ju snart dags för äl för vissa, spännande...

själv har jag inte blött idag, så skönt.

Ha en skön kväll

Detta är ett perfekt forum att få gnälla av sig och ventilera. Jag tänker att 3 kilo på 17 veckor låter lite men jag förstår hur du menar då det ändå inte genererade i en liten frisk bebis. Jag tänker att de kanske försvinner med att hormonbalansen återställs, brösten och vlodvolymen blir mindre igen och så?

Jag väger för lite i vanliga fall. Antagligen på grund av mina magproblem( välutredd och man finner ingen annan diagnos än ibs). Men under dessa 12 veckor gick jag upp fem kilo. Nu väger jag okej och hoppas jag får behålla den vilten då även fertiliteten påverkas negativt av undervikt. Samt att jag ser mycket bättre ut med några fler kilon.

Vad skönt att slippa blödningen.
  • Charlieellerså
    linnea12533 skrev 2017-12-07 06:56:45 följande:

Så jobbigt för dig med dessa magproblem. Jag har också en orolig mage men har inte fått något annat namn på det än ibs. Och när såna här jobbiga saker händer blir magen än mer orolig. Antar att det kan vara likadant för dig också? Stress och oro brukar ju inte direkt göra saken bättre.

Ja. Samma här, magproblemen blir värre av stress. Så nu har den varit sämre igen. Under graviditeterna har jag knappt problem alls utöver illamåendet då. Hur mår din mage under graviditet? IBs känns som ett så dåligt svar på så stora magproblem men samtidigt får man ju vara glad att det inte är något värre. :/
  • Charlieellerså
    Elinmariajosefin skrev 2017-12-07 10:47:26 följande:

Idag blöder jag värre än jag gjort de senaste dagarna. Blödningen började i fredags och har varit konstant sen dess men nu hoppas jag att allt är på väg att komma ut. Var osäker på om jag skulle sjukskriva mig en vecka men nu är jag glad att jag gjorde det! Hur gjorde ni andra? Var ni hemma från jobbet efter MF/MA?

Jobbigt att blöda men förhoppningsvis tar det med allt ut.

Jag pluggar så jag hamnade efter i skolan i samband m ma men sjukskrev mig inte. Var inlagd i två dygn pga den stora blodförlusten och då vilade jag bara.
  • Charlieellerså
    EnLitenTrea skrev 2017-12-07 20:46:27 följande:

Tänk så olika våra kroppar funkar, vissa kämpar som galningar för att hålla vikten medans andra gör allt för att lägga på sig, hi hi . Skönt att du fått behålla dina kilon, vet av vänner med liknande besvär att undervikt är så svårt att få bukt med.

Jag tränade på lunchen idag, kändes så skönt att komma igång med rutiner igen. Och dag 2 utan blödningar. Känns helt sjukt att förra onsdagen födde jag ett barn & idag känns kroppen som vanligt.

Fick hem papper från begravningsbyrå idag, det var sjukt jobbigt och känns helt galet att signera vårt barns begravningsattest. Men nu vet vi att han får vila i närheten av oss...

Åh så tungt. Vad ni behövt/behöver gå igenom. Du gör det bra som ändå tar tag i rutiner igen . Så fint att han får en plats vid er.

Ja, det är verkligen olika hur våra kroppar fungerar. Jag skulle behöva träna upp lite styrka men hinner och orkar inte ta tag i det just nu. Skriver c-uppsats nu och vill bara jobba bort den. Inte för att jag tror att det blir mer träningstid när jag börjar jobba i januari, hihi. Cd 9 nu. Brukar ha Äl mellan dag 14-18. Får se hur det blir denna månad.
  • Charlieellerså
    vinterbebis12 skrev 2017-12-07 21:51:25 följande:

Angående tillskott har jag provat det mesta genom åren. Tex rosenrot och nattjlusolja. Alla gånger jag blivit gravid har varit efter en längre ledighet med mycket sol och vila. Nu tar jag omega3, multivitaminer samt b och d-vitamintillskott. Tar även extra järn en period eftersom jag blödit nästan konstant senaste fem veckorna. Har tagit melatonin regelbundet senaste året (förutom under graviditeten) och denna IVF ökade vår befruktningsgrad från 50-60 till 80 %.

Wow vilken ökning i befruktningsgrad. Ja, sol och vila låter som ett bra recept.
  • Charlieellerså
    EnLitenTrea skrev 2017-12-07 21:28:59 följande:

Vad pluggar du?

Jag pluggar till förskollärare efter att ha jobbat inom skola men även förskola många år innan. Nu ska jag satsa på att jobba heltid så att jag om det går vägen kan vara hemma länge med nästa barn.
Svar på tråden För oss med ma/MF i bagaget från Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL