Inlägg från: linnea12533 |Visa alla inlägg
  • linnea12533

För oss med ma/MF i bagaget från Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL

Tumvante skrev 2017-11-25 20:50:34 följande:
    Skulle vara i vecka 5+0 igår. Nytt blodprov på onsdag.

Jag känner bara att jag vill få en dunderkur med antibiotika.

Jag har en dotter på två år sedan tidigare. Hon är första graviditeten, och väldigt okomplicerad...

kram
    Hoppas hcg ökat rejält tills på onsdag för dig. Det var ju ändå en ökning förra gången för dig, men det kanske var för lite då? Så dåligt insatt i hur det ska vara...
    Vi har ju också en dotter sen innan, 10 år nu. Den graviditeten tog sig på en gång, typ när vi började försöka. Så hade nog aldrig riktigt trott att det skulle bli annorlunda den här gången. Men så är vi ju iofs äldre nu också så det kan väl spela in också. Får jag fråga hur gammal du är?
    Sen hade jag nog de flesta graviditetskrämpor man kan tänka sig och det var väl också det som gjorde att jag anade oråd den här gången när jag inte kände några tecken alls. Men så har man ju hört att man mår mindre illa om man väntar en pojke så nånstans inbillade jag mig att det var en liten kille därinne. Men men, nu gick det ju inte hela vägen.
    Vinterbebis, Charlie och Zanda: har ni både tjejer och killar så ni kan uttala er om ifall ni mått mindre illa när ni väntat en pojke än en tjej? Eller är det bara slumpen tror ni?! (Som ni hör så försöker jag fokusera på lite andra saker än själva missfallet, är väl ett sätt att hantera det på. )
    Kram på er alla och ha en fin söndag
  • linnea12533
    Tumvante skrev 2017-11-26 14:48:17 följande:
    Jag blir 35 om en knapp månad. Jag har gett upp ganska ordentligt med denna grav. Mina symptom är som bortblåsta nu också. (Lite Molvärk, spända bröst och klump i halsen)... så jag hoppas jag börjar blöda snart så att vi kan komma igång på nytt. Skulle ringa efter blodprov onsdag, men kommer r8nga imorgon och be om antibiotika... inte säker de går med på det. Tänker bara att det är underligt att det första missfallet gick till hela 8+3 och de senare 4 har dött redan i vecka 5-7. Kan ju vara en bakterie som smög sig upp i första missfallet... eller kanske redan i förbindelse med att jag födde dottern. Mina 17 blodprov visar ju liksom inget ser det ut som. Jaja... nu behöver jag inte oroa mig för att berätta något om växande mage för nya jobbet iaf... och prövotider...
    Ge inte upp än! Vi håller tummarna att det går vägen, men jag förstår känslan. Har de inga teorier alls om varför du får så många upprepade missfall? För med din dotter var det aldrig något sådant problem innan hon blev till?
    Skriv gärna och berätta när du varit i kontakt med sjukvården i veckan.
  • linnea12533

Jösses va tankarna snurrar ibland. Vaknade inatt alldeles svettig och tankarna bara snurrade. När ska mensen komma? När ska vi lyckas bli gravida igen? Kan vi göra nåt för att underlätta?.....
    Och så oron över att mina bröst ömmar fortfarande. Tycker det borde gått över nu.

• linnea12533
    Charlieellerså skrev 2017-11-27 07:26:05 följande:
    Så jobbigt. Att inte ens natten kan få vara vilotid från tankarna. Kan det vara så att mensen är på gång och att du är öm i brösten därför?
    Tror dessvärre inte det är så för brösten har ömmat ända sen jag var gravid. Det har liksom inte avtagit.
  • linnea12533
    vinterbebis12 skrev 2017-11-28 19:31:04 följande:

Var på kontroll idag. Har nyligen haft ÄL och får förmodligen mens inom ett par veckor. Alla värden var topp. Skönt!

Hur mår ni?

Härligt! Då borde ni hinna med ett försök med ivf innan jul va?
    Jag gjorde mig till och tog ett ägglossningstest (hade inget graviditetstest hemma) idag. Dessvärre glömde jag att läsa av det och kom inte på det förrän efter flera timmar. Gör ett nytt försök imorrn. Bara intresserad av att veta om hcg sjunkit nu till normal nivå eller inte men får se imorrn. Vet inte om det är sämre att använda ägglossningstest då istället för graviditetstest, men det var det enda jag hade hemma just nu.
  • linnea12533
    vinterbebis12 skrev 2017-11-28 21:38:49 följande:
    Mensen måste komma innan fredag för att vi ska hinna ett försök så tveksamt.

Håller tummarna att ditt hcg sjunkit.
    Jaha, ja men hoppas ändå. Annars blir det efter jul då.

Ja jag hoppas det sjunkit nu. Vill bara framåt framåt framåt.
  • linnea12533
    Tumvante skrev 2017-11-28 22:03:37 följande:
    Tack. Har börjat blöda. Och något misstänksamt kom ut också.

Ringde kliniken, och läkaren ringde upp. Han berättade om mina sista blodprov... jag har vävstyp som uppträder oftare hos kvinnor med många missfall och förhöjt värde på antinukleära antikroppar, vilket tyder på att mitt immunförsvar angriper graviditeterna.... så jag ska in och diskutera behandling med honom (när mitt nya jobb kan...).

Lät som om det skulle kunna bli omfattande, med immunglobulin behandling...

puh. Tungt, men lite lättad över att ha ett möjligt svar.
    Lider med dig. Men som sagt, skönt att få reda på en trolig anledning och hoppas du får hjälp snabbt. Kram
  • linnea12533

Tog ett graviditetstest nu och det var negativt, så nu borde ju kroppen vara redo att börja om igen. Hoppas på snar ägglossning. Men är rädd att den kan dröja när jag oroar mig så mycket och tänker på det hela tiden. Svårt att låta bli att göra det bara.
    Var ändå skönt att få bevis på att hcg sjunkit nu. Det enda som oroar mig desto mer istället är det att brösten fortfarande ömmar. Det är precis på samma ställe på båda brösten som det ömmar vid tryck.

• linnea12533
    Charlieellerså skrev 2017-11-28 22:28:11 följande:
    Härligt att höra : ) Så skönt att veta att kroppen är återställd igen. Hur går ni vidare med kliniken nu?

Jag fick nog min mens nyss misstänker ( och hoppas) jag. Om det är så är jag glad då mina gravtester fortfarande är svagt positiva. Har ju misstänkt pms sista dagarna då jag varit extremt trött och känt mig frusen och labil. Kan stämma då.
    Hur går det, har det fortsatt så du tror det är mens du har fått? Då kom den ju väldigt snabbt för dig i så fall för ägglossningen borde ju inte kommit igång innan hcg var tillräckligt lågt. Men bara att tacka och ta emot om något går som man önskar.
  • linnea12533
    EnLitenTrea skrev 2017-11-29 21:36:30 följande:

Hej, nu ansluter även jag till er...

efter en extremt turbulent graviditet fick vi idag föda fram vår änglapojke i v 16. Det var det absolut jobbigaste vi varit med om men vi fick fantastisk hjälp på sjukhuset av läkare, kurator samt präst.

Min man är helt förstörd & jag är så rädd att han inte ska klara av att göra ett försök till att få vår efterlängtade sladdis, vi får se, oavsett kommer vi att avvakta ett par månader och bara hämta krafter...

Har inte hunnit läsa in mig i tråden hur det är med er, men hoppas att ni mår lite bättre & att vi snart även få se dom första plussen

Kram på er!

Beklagar verkligen och lider med dig.
    Den här tråden vill man faktiskt inte hälsa någon välkommen till, men vi får enorm stöttning av varandra, så känn dig alltid välkommen att skriva om vad som helst. Efter en sån här upplevelse vet man aldrig vilka tankar som snurrar.

Vad hände, fick du ett sent missfall? Skriv gärna och berätta när du orkar. Vi finns här.

Själv börjar jag återhämta mig sakta men säkert. Graviditetstestet negativt nu igår så känns som vi kan börja blicka framåt igen. Men visst får man dippar när allt känns nattsvart. En krossad dröm. Men som sagt, hoppas vi alla får plus snart igen som går hela vägen den här gången. Nu är det allas vår tur igen!
    Kram
Svar på tråden För oss med ma/MF i bagaget från Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL