Inlägg från: linnea12533 |Visa alla inlägg
  • linnea12533

För oss med ma/MF i bagaget från Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL

Zanda skrev 2017-12-08 19:45:00 följande:
    Jag har plussat! 6+2 idag så förbi dan där mitt tidiga missfall kom, en liten milstolpe!
    Måste kännas underbart. Längtar tills den dagen jag kan säga det samma ( om nu den dagen kommer).
  • linnea12533
    Tumvante skrev 2017-12-09 15:59:26 följande:
    Tack för att du frågar. Har ägglossning nu igen tror jag... men vi hoppar denna cykeln, och så pratar med läkaren 20 dec om detaljer för ivigbehandlingen, och sen i januari mitt i den cykeln, ska jag få en ivig behandling innan vi försöker igen (läkaren menar att jag bör ha en behandling innan, och flera efter eftersom att jag mister så tidigt)....

men ja, har läst på och studier visar olika resultat, vissa visar att det hjälper, andra visar att det inte har effekt.. men ja, prova ska vi ju... prova allt!

Jag ska testas för bakteriell vaginos hos min gynekolog nästa fredag... vill utesluta så mycket som möjligt. Man kan också skicka mensblod till en klinik i Grekland, som analyserar alla bakterier... men vi är på resa när jag har näsa mens... så då kan jag ej skicka något... skickar om jag mister ännu en graviditet...
    Vet du vad en sån behandling innebär? Dom vet inte anledningen till att din kropp gör så mer än det de hittade på blodprovet? Du har ingen auto-immun sjukdom för det har jag hört kunde påverka precis så?
    Håller tummarna att det går bra för dig. Skönt ändå om det är ägglossning du har redan nu. Då måste det gått väldigt fort efter ditt MF va? Själv tror jag ju inte att jag ännu haft nån äl trots att det gått 5 veckor nu sedan ma bekräftades. Har testat med äl-test flera ggr men alltid lika negativt nu. Vill bli redo att försöka på nytt nu.
  • linnea12533
    Tumvante skrev 2017-12-09 16:01:36 följande:
    Grattis! Härligt! Håller tummarna för att ni får se hjärtblink den 22.a!
    Det håller vi alla tummar vi har för, Zanda! Du får va den första utav oss o sen hoppas vi andra få följa strax efteråt.
  • linnea12533
    Elinmariajosefin skrev 2017-12-10 14:35:16 följande:

Varning för känsligt innehåll!!

Måste bara få råd från nån som varit i samma sits. Har blött sen förra fredagen, ungefär som en vanlig mens vilket är ganska rikligt för mig. I fredags började blödningen tillta och jag har fått gå på toaletten minst en gång i timmen för att byta binda. När jag sitter på toaletten så rinner det bokstavligt talat blod ur mig och det tar liksom inte slut. Kommer också väldigt mycket klumpar och levrat blod vilket såklart är bra för då kommer förhoppningsvis allt ut. Det som gör mig orolig är mängden blod. Hur mycket kan man blöda innan det blir farligt? Ska till gyn imorrn bitti men börjar fundera på om jag behöver åka in ikväll. Är ensam hemma med dottern på 2,5 år vilket gör det hela ännu mer oroligt.

Oj. Jag kan tyvärr inte ge dig något råd här då jag som sagt inte alls haft nån blödning alls att tala om vid mitt MF/ma. Tänk som så att det är bra att det kommer ut. Jag skulle själv önska att det kunde göra det för mig. Men om jag var du skulle jag nog ringa sjukvårdsrådgivningen och rådfråga dem. Du ska ju inte blöda hur mycket som helst tänker jag. Bättre att fråga en gång för mycket än för lite. Speciellt när du har din lilla dotter hemma också, så du inte blir alltför dålig. Ring och fråga vad de säger. Skriv gärna igen sen. Kram
  • linnea12533
    Elinmariajosefin skrev 2017-12-10 18:22:28 följande:

Är inne på gynakuten nu. Blev väldigt dramatiskt med ambulans då jag tuppade av. Men kvicknade snabbt till och både blodtryck och hb är okej så nu väntar jag bara på att få göra vul för att se vart blödningen kommer ifrån och om det är normalt. Dotterns libero fick rycka in som nödlösning då förlossningsbindorna inte räckte. Tack för era svar!

Oj. Skönt att veta att du är i trygga händer nu i alla fall. Du får uppdatera oss vad som händer.
  • linnea12533
    Elinmariajosefin skrev 2017-12-10 18:22:28 följande:

Är inne på gynakuten nu. Blev väldigt dramatiskt med ambulans då jag tuppade av. Men kvicknade snabbt till och både blodtryck och hb är okej så nu väntar jag bara på att få göra vul för att se vart blödningen kommer ifrån och om det är normalt. Dotterns libero fick rycka in som nödlösning då förlossningsbindorna inte räckte. Tack för era svar!

Var du ensam hemma med dottern när du tuppade av?
    Hoppas det fick bra för henne.
  • linnea12533
    Elinmariajosefin skrev 2017-12-11 13:13:04 följande:

Är nu på väg hem från sjukhuset med tårarna brännandes bakom ögonlocken. Känner mig så otroligt besviken efter dagens möte med läkaren. Först fick jag vänta två timmar trots att jag hade en bokad tid och efter att hon undersökt mig förklarade hon att anledningen till att jag har blödit så mycket är för att moderkakan troligtvis har lossnat litegrann och att blodkärlen blottas. Dock blöder jag inte just nu och därför ansågs jag inte vara ett akutfall som behövde ta upp en akutoperationstid. Mina alternativ var att vänta en vecka på att få bli skrapad eller att åka hem med cytotec och då valde jag cytotec trots att jag absolut inte vill men alternativet att vänta klarar jag inte.

Fick också veta att anledningen till att det inte går att fastställa ålder på fostret är för att det har börjat svälla upp och bli deformerat. Att få den informationen och samtidigt veta att jag inte får hjälp att bli av med det förrän om en vecka kändes som en käftsmäll.

Är nu på väg hem för att utföra en abort på mig själv. Allt känns tusen gånger värre än det gjort senaste dagarna och tron om att allt skulle vara avklarat och den bearbetningen vi gjort är nu som omkullkastad.

(Vill påpeka att jag absolut inte tycker att det är fel att välja cytotec, men efter denna långdragna process hade jag bara önskat att jag fått hjälp med detta och slippa vara med om fler störtblödningar)

Kram på dig!
    Se nu till att du inte blöder alltför mycket. Utan då ska du givetvis åka in direkt igen. Hoppas du har din sambo/man eller någon annan hos dig när du ska göra detta?! Skriv igen under kvällen/morgondagen om du känner att du vill prata av dig. Jag kikar in här med jämna mellanrum. Om det kan vara till någon som helst tröst. Det är ett elände vi går/gått igenom allihop men vi ska igenom det tillsammans. Och sen ska vi lyckas och förhoppningsvis fortsätta följas åt även sen. Stor kram och skriv direkt du känner att du vill och behöver.
  • linnea12533
    Elinmariajosefin skrev 2017-12-11 18:14:00 följande:
    Tack <3 det blir som terapi för mig att skriva av mig här. Universum verkar vilja mig väldigt illa.. två av tabletterna kom ut efter 2,5 timme så nu lär jag tillbaka till gyn för fjärde gången på en vecka. Varför kunde jag inte bara få bli skrapad?! Denna gång ska dom föra in tabletterna rektalt. Hur mycket förudmjukelse ska man gå igenom?
    Ibland känns livet bra motigt. Jag är inte i min bästa form idag jag heller psykiskt men nog sjutton ska vi ta oss igenom det här, både du och jag och alla andra i tråden. Har du fått hjälp ikväll igen nu på gyn med ytterligare en tablett eller? Vet din lilla dotter om något ännu? Kram
  • linnea12533
    Elinmariajosefin skrev 2017-12-11 19:32:10 följande:
    Jag frågade om det gick att vänta till imorgon bitti då min sambo är bortrest och vi har ca 45 min till sjukhuset. Dottern har varit hos farmor sen igår em så jag kände bara att jag ville ha hem henne och inte spendera ytterligare en kväll på gynakuten. Så imorrn kl 9 ska jag in igen. Min dotter förstår inte så mycket av det som händer, hon ville vara med mig inne på toaletten igår och blåsa på det onda när hon såg att jag blödde. Men som tur var blev hon inte rädd eller ledsen och idag har farmor sagt att jag är på jobbet för att inte oroa henne. Min sambo har avbrutit sin resa och kommer hem ikväll.

Sänder den lilla styrka jag har till dig och hoppas att du får en bättre dag imorgon <3
    Tack <3
    Så gullig din dotter var. Det är tur vi har våra barn att glädjas åt.
    Kram och hoppas natten blir lugn för dig.
  • linnea12533
    Elinmariajosefin skrev 2017-12-12 09:14:19 följande:
    Natten har varit lugn. Ingenting har kommit ut :( sitter på gyn igen och kan nog bli sittandes många timmar då jag återigen inte klassas som ett akutfall :( sambon och dottern skjutsade hit mig och dottern började kaskadkräkas i bilen, precis vad man behövde idag liksom!
    Har du fått komma hem? Hänt nåt än?
    Nej men inte magsjuka nu också till råga på allt. Hoppas inte du blir smittad av det också när kroppen redan har det tufft nog just nu. Har hon varit mer dålig under dagen?
Svar på tråden För oss med ma/MF i bagaget från Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL