• Tobythegunn

Varför är snygga kvinnor så otrevliga?

Jag har märkt att nästintill alla snygga kvinnor jag möter är väldigt otrevliga. Nu talar jag mest om yngre tjejer på krogen, på gymmet och liknande ställen.

Kan ju ta krogen eller "utelivet" som exempel. Jag går ju ut för att träffa folk, och ja, jag tänker inte sticka under stolen med att jag helst vill träffa tjejer, jag börjar ju bli till åren och vill gärna hitta någon! Det skadar ju inte alls att skaffa killpolare heller men klubblivet är ju mångt och mycket en "singelscen"

Men VARJE gång jag försöker starta en konversation med en tjej så är hon så otroligt otrevlig :S Jag försöker ju bara vara trevlig och hitta nån att skratta lite med? Men nej dem verkar ju direkt tro att man är nåt slem som bara vill dra hem dem och sätta på dem, och är man då ingen supermodell kan man ju tydligen bara dra åt helvete.

Jag menar jag ser rätt bra ut, tränar och håller mig fit och fräsch, alltid glad, ler och skrattar så jag förstår inte vad som är så motbjudande med det? Jag kan ju förstå att vissa helt enkelt inte vill prata med folk, men varför inte bara vara lite artig istället för att totalt krossa ens självfötroende med typ " dra ditt äckel" eller liknande. Jag menar? vad är problemet?

Har därför också märkt att äldre kvinnor är mycket trevligare. Det spelar ingen roll om dem är intresserade eller inte, om dem inte vill prata med dig så är dem alltid mycket mer trevliga med det.

Skall man TOTALT ge upp i att försöka hitta en tjej? Jag är liksom inte alls kräsen! Det är verkligen inte så att jag försöker med kvinnor WAY OUT OF MY LEAGUE. Jag pratar gärna med alla, även om jag tycker du är oattraktiv! Jag gillar ju möte med nya människor, och även om det inte leder till en flickvän eller ett ligg så tycker jag det är kul att snacka. Varför finns det ingen som tänker som jag?

• Svar på tråden Varför är snygga kvinnor så otrevliga?
  • Emerencia

Svarar man artigt tror vissa äckliga män att det fortfarande finns en chans. Så jävla tröttsamt, vissa äckel måste man hota med vakt och polis för dom ska fatta. Absolut ingen betydelse att jag är förlovad med ring på fingret. En idiot lyckades på något sätt få av mig ringen på någon sekund när jag visade den och sa att jag var upptagen. Fick till svar "inte längre". Många killar är usla på att ragga. Varför jagar du dessa snygga tjejer när du vet hur dom beter sig? Du säger att du själv börjar bli till åren, hitta en äldretrevlig kvinna istället då.

• Kurlie

På din beskrivning låter det ju som att du gör närmanden på yngre, väldigt snygga tjejer. Vilka oftast inte är intresserade av äldre män och kan rakt av känna obehag av alla dåliga upplevelser.

Och nej, man är inte automatiskt otrevlig för man är snygg. Jag är skit snygg(förlåt Jante Sverige. det får man ju inte säga) och jag är trevlig som person men kan nog också låta bitsk om jag känner att en man inte ger sig eller inte alls passar min nivå utseendemässigt. Sorry men så är det nog i många fall. Man ska passa och även om personlighet är viktig ska det finnas en attraktion också.

Sen som någon nämner att kvinnor, väldigt attraktiva eller ej blir ofta raggade på och är trötta på det. Det är inte deras jobb att vårda ditt ego när de känner att du besvärar dem. För oavsett vad du säger vet ni båda vad du vill.

Och om du nu tycker äldre kvinnor är trevligare är det kanske för de passar dig, håll dig till dem.

• Kurlie
    Emerencia skrev 2017-10-21 19:41:57 följande:

Svarar man artigt tror vissa äckliga män att det fortfarande finns en chans. Så jävla tröttsamt, vissa äckel måste man hota med vakt och polis för dom ska fatta. Absolut ingen betydelse att jag är förlovad med ring på fingret. En idiot lyckades på något sätt få av mig ringen på någon sekund när jag visade den och sa att jag var upptagen. Fick till svar "inte längre". Många killar är usla på att ragga. Varför jagar du dessa snygga tjejer när du vet hur dom beter sig? Du säger att du själv börjar bli till åren, hitta en äldretrevlig kvinna istället då.

Word på detta!
  • Pumakvinna

Skulle säga exakt detsamma om väldigt snygga män. De är ofta väldigt dryga snudd på socialt okompententa. De mindre snygga killarna är ofta de trevligaste och får utveckla andra talanger och attraktionsfaktorer.

Jag är själv en typiskt sån kvinna som varit bortskämd med uppmärksamhet, komplimanger, tafs och inviter och tagit mycket av det för givet. Betett mig som en lika dryg bitch i många fall. Man blir sån huvudsakligen för att man inte orkar och för att det finns överflöd. Och många män är så ointressanta och anstränger sig inte det minsta för att sticka ut i mängden. Jag skulle säga att många män har väldigt lite självkritik och är lite väl självgoda vilket tjejer känner av på mils avstånd. Tjejer värderar sig själv utifrån en skala, säkert samma med snygga killar och allt som inte håller måttet ignoreras eller ges ingen större vänlighet. Men
    det finns undantag. Det finns faktiskt vänliga snygga tjejer med hyfs som istället blivit ödmjuka pga sin skönhet. Jag tror att många snygga tjejer speciellt de yngre är väldigt osäkra och har dåligt självförtroende i grunden samtidigt som de i högre grad är villebråd för äckliga karlar och måste vara vaksamma konstant. De vet aldrig vem som kan vara ett potentiellt hot! De vet bara att de flesta vill ligga med dem. Men med åldern falnar skönhet och man ser mer till insidor.

• Tobythegunn
    Kurlie skrev 2017-10-21 19:44:03 följande:

På din beskrivning låter det ju som att du gör närmanden på yngre, väldigt snygga tjejer. Vilka oftast inte är intresserade av äldre män och kan rakt av känna obehag av alla dåliga upplevelser.

Och nej, man är inte automatiskt otrevlig för man är snygg. Jag är skit snygg(förlåt Jante Sverige. det får man ju inte säga) och jag är trevlig som person men kan nog också låta bitsk om jag känner att en man inte ger sig eller inte alls passar min nivå utseendemässigt. Sorry men så är det nog i många fall. Man ska passa och även om personlighet är viktig ska det finnas en attraktion också.

Sen som någon nämner att kvinnor, väldigt attraktiva eller ej blir ofta raggade på och är trötta på det. Det är inte deras jobb att vårda ditt ego när de känner att du besvärar dem. För oavsett vad du säger vet ni båda vad du vill.

Och om du nu tycker äldre kvinnor är trevligare är det kanske för de passar dig, håll dig till dem.

Som jag har sagt tidigare, bara för att han inte passar dig utseendemässigt betyder det inte att han kan bli din bästa vän tex? Eller att ahns personlighet/charm kan falla dig i smaken. Min syster träffade en kille som var så, inte den snyggaste, men väldigt snäll och med en jättebra personlighet. Nu är dom gifta och skall ha barn. Jag tycker det är tråkigt att man på hand rakt av kastar sådana chanser i sjön. Jag gör inte det? Jag bryr mig inte så mycket om utseende hos tjejer. Jag är 27 år, raggar inte på 18 åringar nej. Och jag vill inte säga att jag raggar ens, för om jag får ligg eller inte bryr jag mig inte så mkt om. Jag tycker bara det är tråkigt med negativa folk. Och med detta inlägg undrar jag mest över varför många "yngre" snygga tjejer är så otrevliga. Men jag har nog fått svar på det. Dem är väl trötta på allt jävla raggande dom får.  Du låter otrevlig själv och det bevisar ju bara vad jag menar. Lmao.
  • Tobythegunn
    Pumakvinna skrev 2017-10-21 19:51:24 följande:

Skulle säga exakt detsamma om väldigt snygga män. De är ofta väldigt dryga snudd på socialt okompententa. De mindre snygga killarna är ofta de trevligaste och får utveckla andra talanger och attraktionsfaktorer.

Jag är själv en typiskt sån kvinna som varit bortskämd med uppmärksamhet, komplimanger, tafs och inviter och tagit mycket av det för givet. Betett mig som en lika dryg bitch i många fall. Man blir sån huvudsakligen för att man inte orkar och för att det finns överflöd. Och många män är så ointressanta och anstränger sig inte det minsta för att sticka ut i mängden. Jag skulle säga att många män har väldigt lite självkritik och är lite väl självgoda vilket tjejer känner av på mils avstånd. Tjejer värderar sig själv utifrån en skala, säkert samma med snygga killar och allt som inte håller måttet ignoreras eller ges ingen större vänlighet. Men
    det finns undantag. Det finns faktiskt vänliga snygga tjejer med hyfs som istället blivit ödmjuka pga sin skönhet. Jag tror att många snygga tjejer speciellt de yngre är väldigt osäkra och har dåligt självförtroende i grunden samtidigt som de i högre grad är villebråd för äckliga karlar och måste vara vaksamma konstant. De vet aldrig vem som kan vara ett potentiellt hot! De vet bara att de flesta vill ligga med dem. Men med åldern falnar skönhet och man ser mer till insidor.

Hehe ja det stämmer väl säkert. Har inte sån stor erfarenhet av män :) Men det har väl med utseendet att göra då. Det verkar ju som att är man snygg, får partners i överflöd så blir man väl trött på det och ingen sticker ut tillslut. Det låter ju fan logiskt! Hade inte tänkt på det tidigare! Men tack för inlägget!
  • Tobythegunn
    Remmens skrev 2017-10-21 19:11:43 följande:

[quote=78121102][quote-nick]Tobythegunn skrev 2017-10-21 18:49:13 följande:[/quote-nick]. Låter klyschigt som fan, men jag har levt med en tjej som klassas som väldigt attraktiv, och hon var mer eller mindre ett svin och det gjorde mig fruktansvärt avtänd. Tillslut när jag såg på henne var hennes personlighet allt jag såg. Hennes sköna yttre var liksom borta.[/quote

Samma sak där. Du är för snäll. Kvinnor beter sig väldigt undergivet och snällt om de är kära på riktigt. Det var du som med största sannolikhet lockade fram dåliga sidor hos henne.

Vad menar du med att jag är för snäll hela tiden? Skall jag vara dum? xD Jag 'r bara artig, trevlig glad och väluppfostrad. Skall jag inte vara det?
  • Tobythegunn
    Emerencia skrev 2017-10-21 19:41:57 följande:

Har du seriöst vart med om det? Jag känner ingen man som skulle bete sig så, men ja det finns väl rötägg överallt. Men att hota för att få en man att försvinna? Really? xD och som sagt, jag jagar ingen xD Jag pratar gärna med alla, men blev bara så fundersam på detta mönster. Men jag tror jag fått svar på det iaf!
  • Kurlie
    Tobythegunn skrev 2017-10-21 20:00:29 följande:

Som jag har sagt tidigare, bara för att han inte passar dig utseendemässigt betyder det inte att han kan bli din bästa vän tex? Eller att ahns personlighet/charm kan falla dig i smaken. Min syster träffade en kille som var så, inte den snyggaste, men väldigt snäll och med en jättebra personlighet. Nu är dom gifta och skall ha barn. Jag tycker det är tråkigt att man på hand rakt av kastar sådana chanser i sjön. Jag gör inte det? Jag bryr mig inte så mycket om utseende hos tjejer. Jag är 27 år, raggar inte på 18 åringar nej. Och jag vill inte säga att jag raggar ens, för om jag får ligg eller inte bryr jag mig inte så mkt om. Jag tycker bara det är tråkigt med negativa folk. Och med detta inlägg undrar jag mest över varför många "yngre" snygga tjejer är så otrevliga. Men jag har nog fått svar på det. Dem är väl trötta på allt jävla raggande dom får.  Du låter otrevlig själv och det bevisar ju bara vad jag menar. Lmao.

Men du vet ju inte vilken situation dessa människor befinner sig i? De kanske är ute för att ha kul med sina vänner och inte letar varken nya vänner eller ragg.

Och eftersom du inte känner mig tar jag inte ett dugg illa vid mig av att du tycker jag låter otrevlig. Du är kanske själv inte så trevlig och rolig som du tror, kanske där problemet ligger. Och nä, 27 är inte gammalt och enligt min erfarenhet är kvinnor inte otrevliga mot en rolig snubbe de träffar ute, utan en de direkt känner vill ragga och kanske utstrålar en viss dryghet.
  • Tobythegunn

Jag tycker bara det är trevligare med glatt folk, såklart kan alla ju inte vara det. Men men, jag har fått svar på varför det är som det är.

Det är väl tröttsamt och fett irriterande att hela tiden bli raggad på! Inget jag själv skulle hålla med om, men alla är ju olika :D

Tack för era svar!

Svar på tråden Varför är snygga kvinnor så otrevliga?