Inlägg från: Tobythegunn |Visa alla inlägg
  • Tobythegunn

Varför är snygga kvinnor så otrevliga?

Jag har märkt att nästintill alla snygga kvinnor jag möter är väldigt otrevliga. Nu talar jag mest om yngre tjejer på krogen, på gymmet och liknande ställen.

Kan ju ta krogen eller "utelivet" som exempel. Jag går ju ut för att träffa folk, och ja, jag tänker inte sticka under stolen med att jag helst vill träffa tjejer, jag börjar ju bli till åren och vill gärna hitta någon! Det skadar ju inte alls att skaffa killpolare heller men klubblivet är ju mångt och mycket en "singelscen"

Men VARJE gång jag försöker starta en konversation med en tjej så är hon så otroligt otrevlig :S Jag försöker ju bara vara trevlig och hitta nån att skratta lite med? Men nej dem verkar ju direkt tro att man är nåt slem som bara vill dra hem dem och sätta på dem, och är man då ingen supermodell kan man ju tydligen bara dra åt helvete.

Jag menar jag ser rätt bra ut, tränar och håller mig fit och fräsch, alltid glad, ler och skrattar så jag förstår inte vad som är så motbjudande med det? Jag kan ju förstå att vissa helt enkelt inte vill prata med folk, men varför inte bara vara lite artig istället för att totalt krossa ens självfötroende med typ " dra ditt äckel" eller liknande. Jag menar? vad är problemet?

Har därför också märkt att äldre kvinnor är mycket trevligare. Det spelar ingen roll om dem är intresserade eller inte, om dem inte vill prata med dig så är dem alltid mycket mer trevliga med det.

Skall man TOTALT ge upp i att försöka hitta en tjej? Jag är liksom inte alls kräsen! Det är verkligen inte så att jag försöker med kvinnor WAY OUT OF MY LEAGUE. Jag pratar gärna med alla, även om jag tycker du är oattraktiv! Jag gillar ju möte med nya människor, och även om det inte leder till en flickvän eller ett ligg så tycker jag det är kul att snacka. Varför finns det ingen som tänker som jag?

• Svar på tråden Varför är snygga kvinnor så otrevliga?
  • Tobythegunn
    CrazyTown skrev 2017-10-21 18:37:10 följande:

1. För att hon kan. Hon vet att det finns en kö av män bakom även om några dryper av pga hennes beteende

2. För att snygga tjejer aldrig har behövt att odla en trevlig personlighet (pga punkt 1)

Remmens skrev 2017-10-21 18:37:57 följande:
    Du har helt fel strategi om du vill få de kvinnorna på kroken.

De är trötta för att de är vana att folk stöter på dem.
    Fan sant...

• Tobythegunn
    Tecum skrev 2017-10-21 18:42:38 följande:

Snygga tjejer behöver inte vara trevliga, de kan välja och vraka bland män på krogen. Sedan är du inte rätt för dem och då de är vana vid en massa framstötar är de övertydliga med att de inte är intresserade för att slippa efterhängsenhet. Om du är ute efter trevligt umgänge är väl inte utseendet så viktigt, satsa då på tjejer med mer alldagligt utseende.

Jo det är ju det jag gör. Jag bryr mig inte så hemskt mycket om utseendet. Jag tycker det är viktigt att hon håller sig fit och fräsch mest bara. Ingen skitgris liksom. Såklart skall hon inte vara SKITFUL om man får säga så. Men tycker de "alldagliga" kvinnorna är likadana som de snygga..
  • Tobythegunn
    CarinaL26 skrev 2017-10-21 18:44:15 följande:
    Man blir inte otrevlig bara för att man är snygg såvida inte man har den personligheten. Men snygga (som ändå är subjektivt) tjejer uppvaktas i regel ofta och mycket mer än vad de är intresserad av. Otrevligheten kommer då av att de är trötta på att ständigt behöva hantera alla kåta män.
    Jag kan förstå den biten. Men det leder ju till mycket orättvist beteende. Dem kanske kastar bort deras "idealman" personlighetsmässigt då liksom. Jag var väldigt ytlig när jag var yngre men har märkt att personligheten faktiskt är viktigast. Låter klyschigt som fan, men jag har levt med en tjej som klassas som väldigt attraktiv, och hon var mer eller mindre ett svin och det gjorde mig fruktansvärt avtänd. Tillslut när jag såg på henne var hennes personlighet allt jag såg. Hennes sköna yttre var liksom borta.
  • Tobythegunn
    Kurlie skrev 2017-10-21 19:44:03 följande:

På din beskrivning låter det ju som att du gör närmanden på yngre, väldigt snygga tjejer. Vilka oftast inte är intresserade av äldre män och kan rakt av känna obehag av alla dåliga upplevelser.

Och nej, man är inte automatiskt otrevlig för man är snygg. Jag är skit snygg(förlåt Jante Sverige. det får man ju inte säga) och jag är trevlig som person men kan nog också låta bitsk om jag känner att en man inte ger sig eller inte alls passar min nivå utseendemässigt. Sorry men så är det nog i många fall. Man ska passa och även om personlighet är viktig ska det finnas en attraktion också.

Sen som någon nämner att kvinnor, väldigt attraktiva eller ej blir ofta raggade på och är trötta på det. Det är inte deras jobb att vårda ditt ego när de känner att du besvärar dem. För oavsett vad du säger vet ni båda vad du vill.

Och om du nu tycker äldre kvinnor är trevligare är det kanske för de passar dig, håll dig till dem.

Som jag har sagt tidigare, bara för att han inte passar dig utseendemässigt betyder det inte att han kan bli din bästa vän tex? Eller att ahns personlighet/charm kan falla dig i smaken. Min syster träffade en kille som var så, inte den snyggaste, men väldigt snäll och med en jättebra personlighet. Nu är dom gifta och skall ha barn. Jag tycker det är tråkigt att man på hand rakt av kastar sådana chanser i sjön. Jag gör inte det? Jag bryr mig inte så mycket om utseende hos tjejer. Jag är 27 år, raggar inte på 18 åringar nej. Och jag vill inte säga att jag raggar ens, för om jag får ligg eller inte bryr jag mig inte så mkt om. Jag tycker bara det är tråkigt med negativa folk. Och med detta inlägg undrar jag mest över varför många "yngre" snygga tjejer är så otrevliga. Men jag har nog fått svar på det. Dem är väl trötta på allt jävla raggande dom får.  Du låter otrevlig själv och det bevisar ju bara vad jag menar. Lmao.
  • Tobythegunn
    Pumakvinna skrev 2017-10-21 19:51:24 följande:

Skulle säga exakt detsamma om väldigt snygga män. De är ofta väldigt dryga snudd på socialt okompententa. De mindre snygga killarna är ofta de trevligaste och får utveckla andra talanger och attraktionsfaktorer.

Jag är själv en typiskt sån kvinna som varit bortskämd med uppmärksamhet, komplimanger, tafs och inviter och tagit mycket av det för givet. Betett mig som en lika dryg bitch i många fall. Man blir sån huvudsakligen för att man inte orkar och för att det finns överflöd. Och många män är så ointressanta och anstränger sig inte det minsta för att sticka ut i mängden. Jag skulle säga att många män har väldigt lite självkritik och är lite väl självgoda vilket tjejer känner av på mils avstånd. Tjejer värderar sig själv utifrån en skala, säkert samma med snygga killar och allt som inte håller måttet ignoreras eller ges ingen större vänlighet. Men
    det finns undantag. Det finns faktiskt vänliga snygga tjejer med hyfs som istället blivit ödmjuka pga sin skönhet. Jag tror att många snygga tjejer speciellt de yngre är väldigt osäkra och har dåligt självförtroende i grunden samtidigt som de i högre grad är villebråd för äckliga karlar och måste vara vaksamma konstant. De vet aldrig vem som kan vara ett potentiellt hot! De vet bara att de flesta vill ligga med dem. Men med åldern falnar skönhet och man ser mer till insidor.

Hehe ja det stämmer väl säkert. Har inte sån stor erfarenhet av män :) Men det har väl med utseendet att göra då. Det verkar ju som att är man snygg, får partners i överflöd så blir man väl trött på det och ingen sticker ut tillslut. Det låter ju fan logiskt! Hade inte tänkt på det tidigare! Men tack för inlägget!
  • Tobythegunn
    Remmens skrev 2017-10-21 19:11:43 följande:

[quote=78121102][quote-nick]Tobythegunn skrev 2017-10-21 18:49:13 följande:[/quote-nick]. Låter klyschigt som fan, men jag har levt med en tjej som klassas som väldigt attraktiv, och hon var mer eller mindre ett svin och det gjorde mig fruktansvärt avtänd. Tillslut när jag såg på henne var hennes personlighet allt jag såg. Hennes sköna yttre var liksom borta.[/quote

Samma sak där. Du är för snäll. Kvinnor beter sig väldigt undergivet och snällt om de är kära på riktigt. Det var du som med största sannolikhet lockade fram dåliga sidor hos henne.

Vad menar du med att jag är för snäll hela tiden? Skall jag vara dum? xD Jag 'r bara artig, trevlig glad och väluppfostrad. Skall jag inte vara det?
  • Tobythegunn
    Emerencia skrev 2017-10-21 19:41:57 följande:

Svarar man artigt tror vissa äckliga män att det fortfarande finns en chans. Så jävla tröttsamt, vissa äckel måste man hota med vakt och polis för dom ska fatta. Absolut ingen betydelse att jag är förlovad med ring på fingret. En idiot lyckades på något sätt få av mig ringen på någon sekund när jag visade den och sa att jag var upptagen. Fick till svar "inte längre". Många killar är usla på att ragga. Varför jagar du dessa snygga tjejer när du vet hur dom beter sig? Du säger att du själv börjar bli till åren, hitta en äldretrevlig kvinna istället då.

Har du seriöst vart med om det? Jag känner ingen man som skulle bete sig så, men ja det finns väl rötägg överallt. Men att hota för att få en man att försvinna? Really? xD och som sagt, jag jagar ingen xD Jag pratar gärna med alla, men blev bara så fundersam på detta mönster. Men jag tror jag fått svar på det iaf!
  • Tobythegunn

Jag tycker bara det är trevligare med glatt folk, såklart kan alla ju inte vara det. Men men, jag har fått svar på varför det är som det är.

Det är väl tröttsamt och fett irriterande att hela tiden bli raggad på! Inget jag själv skulle hålla med om, men alla är ju olika :D

Tack för era svar!

• Tobythegunn
    Kurlie skrev 2017-10-21 20:10:34 följande:
    Men du vet ju inte vilken situation dessa människor befinner sig i? De kanske är ute för att ha kul med sina vänner och inte letar varken nya vänner eller ragg.

Och eftersom du inte känner mig tar jag inte ett dugg illa vid mig av att du tycker jag låter otrevlig. Du är kanske själv inte så trevlig och rolig som du tror, kanske där problemet ligger. Och nä, 27 är inte gammalt och enligt min erfarenhet är kvinnor inte otrevliga mot en rolig snubbe de träffar ute, utan en de direkt känner vill ragga och kanske utstrålar en viss dryghet.

Hela min poäng är ju då att liksom " nej tyvärr, är inte intresserad, ha de bra och lycka till" istället för "stick äckel" eller "fuck off" Förstår du vad jag menar?

Det är ju inte snällt. 

Vi har väl olika uppfattningar då ^^ Jag tycker iaf inte att jag utstrylar dryghet eller liknande. tråkigt om folk tycker det. Men men!

• Tobythegunn
    Remmens skrev 2017-10-21 20:19:39 följande:
    Det kan du ju vara i viss utsträckning men du får visa attityd och goda ledaregenskaper också.

Med att du är för snäll menar jag att du verkar sätta kvinnor på piedestal och knappt vågar vidröra dem. Det tänder inte kvinnor utan får dem att se ner på dig.

Antingen får du sluta att stöta på annat än folk i bekantskapskretsen där du i så fall får gå efter någon genuint snäll och lite timid kvinna eller så får du utveckla ditt beteende.

Njae du läser nog för djupt in i det hela. Har aldrig haft problem att få kvinnor. well, det har ju blivit svårare på senare år, skall inte ljuga, men i yngre dar 18-24 var man ju igång som fasen!  Jag sätter dem verkligen inte på en piedestal xD och nej jag är inte rädd för dem! Jag är ingen cuck ^^

• Tobythegunn

Men ärligt! Jag tror det har mycket med den yngre generation att göra också! Dem beter sig mycket annorlunda än vad vi 80-90 talister gjorde.

Som exempel, jag har jobbat på förskolor och lågstadier och det är helt FRUKSTANSVÄRT va ungdomarna där är stöddiga och bråkiga.
    Jag minns själv min egen barndom och mina tonår, vi var inte ens i NÄRHETEN på deras nivå. Det är väldigt tråkigt. Det ligger nog mycket bakom det där som vi kan gå in på, men det är ju en helt annan diskussion!

• Tobythegunn
    Emerencia skrev 2017-10-21 21:20:23 följande:
    Ja, han tog min ring och jag hotade att skrika efter vakterna som stod några meter bort om han inte omgående gav tillbaka ringen. Har fått hota en del män för dom lyssnar inte, kontaktade min bror som hotade en kille med stryk om han inte slutade att ringa och sms:a mig. Så jo, det finns riktiga rötägg och man tar liksom inte den risken om man direkt inte är intresserad. Och det där men vänskapen, tillåt mig skratta. Ingen kvinna med två hjärnceller som kommunicera med varandra skulle gå på den lätta. Vad skulle en snygg blondin ha för vänskap med en äldre herre? Naglar, hår, senaste modet och kändisars bloggar? Ne, hon vill inte ha fler killar runt sig. Du svarade inte på varför du jagar dessa tjejer, kräsen kuk?

Jag har för mig att jag svarade? xD men men, varför jag jagar dessa tjejer? Njae jag jagar ingen anser jag, tycker det är tråkigt när folk är otrevliga bara. Men jag kan ändå förstå lite nu att om man nu blir uppraggad hela jävla tiden av i princip alla (som många snygga tjejer blir) så blir det väl tröttsamt! Tänkte inte på det förut! Om jag har kräsen kuk? Nej det tycker jag inte :)

och det där med vänskap, vadå man kan väl utveckla vänskap även om man är lite olika? Jag tycker också det låter lite roligt med "äldre herre" xD Jag är 27 år! haha. Men det är ju creepy om en gammal gubbe på 50-60 springer runt och letar tjejer i 20 års åldern. Jag tycker inte att jag faller in där riktigt xD

• Tobythegunn
    Emerencia skrev 2017-10-21 21:55:40 följande:
    Varför har du behov av att vara vän med snygga yngre kvinnor? Du skrev inte din ålder utan du sa "till åren", det är för mig någon på 40+ typ. Hon ser ingen anledning att vara vän med dig, hon har säkert massor av andra vänner. Tyckte inte riktigt du svara bra tidigare. Om det bara är vänskap du är ute efter så snacka med tjejer som är mindre snygga men trevliga istället då, varför jaga dessa snygga om du inte tycker dom är trevliga. Tycker det låter skumt.

Ta bort yngre då, och spara snygga kvinnor. Som sagt, jag jagar inte yngre kvinnor. Tycker det låter så fel. För det är ju inte så det är. Jag säger inte att alla snygga kvinnor är otrevliga, men alla otrevliga kvinnor jag har träffat är skitsnygga!

Jag formulerar mig väl kanske dåligt då! Jag är bättre på engelska!

Till åren kanske är 40+ men jag känner mig till åren nu när jag närmar mig 30 ^^ 

Vad jag är ute efter? Möte med människor bara! och sen se vart det leder! Det är vi väl alla? Jag tycker inte det låter dumt eller konstigt iaf!

• Tobythegunn
    Emerencia skrev 2017-10-21 22:14:24 följande:
    Av ditt inlägg uppfattade jag att du typ var runt 35-40 och raggade på 18-22 åringar. Sedan gnällde över att dom var otrevliga och undrade varför. Men det är oftast så med snygga människor, jag har inte många snygga vänner för jag gillar inte den egoistiska och bithiga attityden dom oftast har. Min faster och kusin är två exempel, egoistiska och utnyttnjade människor. Men skönheten faller, min faster är nu ensam förutom maken som är en riktigt idiot. Min kusins skönhet kommer också falla någon dag. Strunta i dessa kvinnor och lägg ingen energi och undra varför. Du vill inte vara vän med med den typen av kvinnor, dom suger ut en och lämnar en sedan som en trampad insekt på marken. Fånga istället upp dom få som är trevliga. Sedan är krogen sämsta stället att skaffa vänner, lättare med en hobby eller intresse. Har inga vänner som kommer från krogmiljö, det är ett ställe att ragga på i Sverige, inte skaffa vänner.

Jag förstår! ja det är väl så då :P Skönhet är en förbannelse sägs det ju xD kanske stämmer!

Jo, jag är redo att lämna kroglivet! Hade ju ändå min runda så skall ej klaga! Så tråkigt att vara ensam nu bara. Det är väl ingen som vill vara liksom? Well, kanske några enstaka eremiter hit och dit vill väl det men men...

Svar på tråden Varför är snygga kvinnor så otrevliga?