• Tobythegunn

Varför är snygga kvinnor så otrevliga?

Jag har märkt att nästintill alla snygga kvinnor jag möter är väldigt otrevliga. Nu talar jag mest om yngre tjejer på krogen, på gymmet och liknande ställen.

Kan ju ta krogen eller "utelivet" som exempel. Jag går ju ut för att träffa folk, och ja, jag tänker inte sticka under stolen med att jag helst vill träffa tjejer, jag börjar ju bli till åren och vill gärna hitta någon! Det skadar ju inte alls att skaffa killpolare heller men klubblivet är ju mångt och mycket en "singelscen"

Men VARJE gång jag försöker starta en konversation med en tjej så är hon så otroligt otrevlig :S Jag försöker ju bara vara trevlig och hitta nån att skratta lite med? Men nej dem verkar ju direkt tro att man är nåt slem som bara vill dra hem dem och sätta på dem, och är man då ingen supermodell kan man ju tydligen bara dra åt helvete.

Jag menar jag ser rätt bra ut, tränar och håller mig fit och fräsch, alltid glad, ler och skrattar så jag förstår inte vad som är så motbjudande med det? Jag kan ju förstå att vissa helt enkelt inte vill prata med folk, men varför inte bara vara lite artig istället för att totalt krossa ens självfötroende med typ " dra ditt äckel" eller liknande. Jag menar? vad är problemet?

Har därför också märkt att äldre kvinnor är mycket trevligare. Det spelar ingen roll om dem är intresserade eller inte, om dem inte vill prata med dig så är dem alltid mycket mer trevliga med det.

Skall man TOTALT ge upp i att försöka hitta en tjej? Jag är liksom inte alls kräsen! Det är verkligen inte så att jag försöker med kvinnor WAY OUT OF MY LEAGUE. Jag pratar gärna med alla, även om jag tycker du är oattraktiv! Jag gillar ju möte med nya människor, och även om det inte leder till en flickvän eller ett ligg så tycker jag det är kul att snacka. Varför finns det ingen som tänker som jag?

• Svar på tråden Varför är snygga kvinnor så otrevliga?
  • CrazyTown

1. För att hon kan. Hon vet att det finns en kö av män bakom även om några dryper av pga hennes beteende

2. För att snygga tjejer aldrig har behövt att odla en trevlig personlighet (pga punkt 1)

• Remmens
    Tobythegunn skrev 2017-10-21 18:34:37 följande:

Jag har märkt att nästintill alla snygga kvinnor jag möter är väldigt otrevliga. Nu talar jag mest om yngre tjejer på krogen, på gymmet och liknande ställen.

Kan ju ta krogen eller "utelivet" som exempel. Jag går ju ut för att träffa folk, och ja, jag tänker inte sticka under stolen med att jag helst vill träffa tjejer, jag börjar ju bli till åren och vill gärna hitta någon! Det skadar ju inte alls att skaffa killpolare heller men klubblivet är ju mångt och mycket en "singelscen"

Men VARJE gång jag försöker starta en konversation med en tjej så är hon så otroligt otrevlig :S Jag försöker ju bara vara trevlig och hitta nån att skratta lite med? Men nej dem verkar ju direkt tro att man är nåt slem som bara vill dra hem dem och sätta på dem, och är man då ingen supermodell kan man ju tydligen bara dra åt helvete.

Jag menar jag ser rätt bra ut, tränar och håller mig fit och fräsch, alltid glad, ler och skrattar så jag förstår inte vad som är så motbjudande med det? Jag kan ju förstå att vissa helt enkelt inte vill prata med folk, men varför inte bara vara lite artig istället för att totalt krossa ens självfötroende med typ " dra ditt äckel" eller liknande. Jag menar? vad är problemet?

Har därför också märkt att äldre kvinnor är mycket trevligare. Det spelar ingen roll om dem är intresserade eller inte, om dem inte vill prata med dig så är dem alltid mycket mer trevliga med det.

Skall man TOTALT ge upp i att försöka hitta en tjej? Jag är liksom inte alls kräsen! Det är verkligen inte så att jag försöker med kvinnor WAY OUT OF MY LEAGUE. Jag pratar gärna med alla, även om jag tycker du är oattraktiv! Jag gillar ju möte med nya människor, och även om det inte leder till en flickvän eller ett ligg så tycker jag det är kul att snacka. Varför finns det ingen som tänker som jag?

Du har helt fel strategi om du vill få de kvinnorna på kroken.

De är trötta för att de är vana att folk stöter på dem.
  • Remmens

Min åsikt är dessutom att snygga tjejer är trevligare om vi frånsett på krogen.

De arga bittra är de gula som blivit illa behandlad av män.

• Tobythegunn
    CrazyTown skrev 2017-10-21 18:37:10 följande:

1. För att hon kan. Hon vet att det finns en kö av män bakom även om några dryper av pga hennes beteende

2. För att snygga tjejer aldrig har behövt att odla en trevlig personlighet (pga punkt 1)

Remmens skrev 2017-10-21 18:37:57 följande:
    Du har helt fel strategi om du vill få de kvinnorna på kroken.

De är trötta för att de är vana att folk stöter på dem.
    Fan sant...

• Tecum

Snygga tjejer behöver inte vara trevliga, de kan välja och vraka bland män på krogen. Sedan är du inte rätt för dem och då de är vana vid en massa framstötar är de övertydliga med att de inte är intresserade för att slippa efterhängsenhet. Om du är ute efter trevligt umgänge är väl inte utseendet så viktigt, satsa då på tjejer med mer alldagligt utseende.

• CarinaL26
    CrazyTown skrev 2017-10-21 18:37:10 följande:

Man blir inte otrevlig bara för att man är snygg såvida inte man har den personligheten. Men snygga (som ändå är subjektivt) tjejer uppvaktas i regel ofta och mycket mer än vad de är intresserad av. Otrevligheten kommer då av att de är trötta på att ständigt behöva hantera alla kåta män.
  • Remmens
    Tobythegunn skrev 2017-10-21 18:41:29 följande:

Fan sant...

Du är alldeles för snäll. Därför får du inga kvinnor. Jag var där själv när jag var 16. Så jobbade jag hårt på mitt beteende och något år senare gick det hur lätt som helst. Från i princip inget till kvinnor i överflöd.
  • Tobythegunn
    Tecum skrev 2017-10-21 18:42:38 följande:

Snygga tjejer behöver inte vara trevliga, de kan välja och vraka bland män på krogen. Sedan är du inte rätt för dem och då de är vana vid en massa framstötar är de övertydliga med att de inte är intresserade för att slippa efterhängsenhet. Om du är ute efter trevligt umgänge är väl inte utseendet så viktigt, satsa då på tjejer med mer alldagligt utseende.

Jo det är ju det jag gör. Jag bryr mig inte så hemskt mycket om utseendet. Jag tycker det är viktigt att hon håller sig fit och fräsch mest bara. Ingen skitgris liksom. Såklart skall hon inte vara SKITFUL om man får säga så. Men tycker de "alldagliga" kvinnorna är likadana som de snygga..
  • Tobythegunn
    CarinaL26 skrev 2017-10-21 18:44:15 följande:
    Man blir inte otrevlig bara för att man är snygg såvida inte man har den personligheten. Men snygga (som ändå är subjektivt) tjejer uppvaktas i regel ofta och mycket mer än vad de är intresserad av. Otrevligheten kommer då av att de är trötta på att ständigt behöva hantera alla kåta män.
    Jag kan förstå den biten. Men det leder ju till mycket orättvist beteende. Dem kanske kastar bort deras "idealman" personlighetsmässigt då liksom. Jag var väldigt ytlig när jag var yngre men har märkt att personligheten faktiskt är viktigast. Låter klyschigt som fan, men jag har levt med en tjej som klassas som väldigt attraktiv, och hon var mer eller mindre ett svin och det gjorde mig fruktansvärt avtänd. Tillslut när jag såg på henne var hennes personlighet allt jag såg. Hennes sköna yttre var liksom borta.
  • Remmens

[quote=78121102][quote-nick]Tobythegunn skrev 2017-10-21 18:49:13 följande:[/quote-nick]. Låter klyschigt som fan, men jag har levt med en tjej som klassas som väldigt attraktiv, och hon var mer eller mindre ett svin och det gjorde mig fruktansvärt avtänd. Tillslut när jag såg på henne var hennes personlighet allt jag såg. Hennes sköna yttre var liksom borta.[/quote

Samma sak där. Du är för snäll. Kvinnor beter sig väldigt undergivet och snällt om de är kära på riktigt. Det var du som med största sannolikhet lockade fram dåliga sidor hos henne.

Svar på tråden Varför är snygga kvinnor så otrevliga?