• öland88

Någon planerar barn 4 eller flera?

Hej!

Någon mer än oss som planerar bebis 4 eller högre siffra ?

Någon som vill följas åt?

• Svar på tråden Någon planerar barn 4 eller flera?
  • Charlieellerså
    Eleonoratösen skrev 2017-11-20 21:20:18 följande:

Vi är inne på försök fyra och hoppas på ÄL snart. Känner mig så ledsen och litar inte riktigt på min kropp. Vi hade förmånen att att bli gravida på första eller andra försöket med de andra tre, men det är ju snart 8 år sedan jag var gravid sist. 

Har dessutom gått ner massor i vikt men är normalviktig nu och har mens och ÄL, men känns som man antingen är för gammal eller gått ner för mycket för att det ska gå.

Denna månaden började jag med bidrottninggele. Tanken är att ÄL ska bli mer regelbunden, starkare ÄL och det som alla får som positiv effekt: fin hy. Men inte ens fin hy tycker jag. Nästan mer finnar än vanligt däremot. Men fortsätter och hoppas hoppas! 

Hopaas det går bra för er andra och spännande för er som närmar er BIM!!

Får jag fråga hur gammal du är? Ge inte upp vid försök fyra. För mig har det tagit sig två gånger på försök ett med första barnet och nu med det fjärde som slutade med ma. Tvåan tog tre försök och rätten som är 16 månader tog det åtta försök. Så olika. Är 37 och fyller 38 i vår
  • Eleonoratösen
    Charlieellerså skrev 2017-11-20 21:35:49 följande:
    Får jag fråga hur gammal du är? Ge inte upp vid försök fyra. För mig har det tagit sig två gånger på försök ett med första barnet och nu med det fjärde som slutade med ma. Tvåan tog tre försök och rätten som är 16 månader tog det åtta försök. Så olika. Är 37 och fyller 38 i vår
    Är egentligen inte "gammal", är 33 år och maken är 38. Han känner mest att han kanske börjar bli för gammal för bebis,men så känner inte jag. Längtar så mycket efter en bebis. 

Nä, vi kommer nog inte ge upp än och vet att även om man har ÄL, och har sex då, och alla förutsättningar stämmer så är det bara en "liten" chans att blir gravid!
  • Mamma Camilla

Hoppar in här jag med, har 4 barn på 17,12,11 & 3 <3

Jag är 35 snart 36 och min man 40

Blev oplanerat gravid i Februari men det var naturligtvis så välkommet men slutade i missfall i v7, men efter det så har vi försökt utan resultat.. Är väl kanske naturens sätt att tala om att det räcker eller så spelar åldern största rollen. Har ätit rosenrot, folsyra t o bisolvon.. men nu har jag läst att grapefrukt allra helst vit ska vara en hjälp på traven så det är min nya ?grej? och så bidrottninggele som jag köpt. Vi sa som så att vi kör till efter jul sen ger vi upp då är det nog inte meningen att vi ska.

• Baraentilligen

Välkommen! :) Och lycka till!

Imorse på äl+10/11 fick jag en skymt av något som kan vara början till ett positivt test! Så spännande!! Hög temperatur och ömma bröstvårtor är de tecknen som gör mig ganska övertygad om att det är en liten en på gång. Utöver det har jag sedan igår halsbränna vilket jag annars inte har. Hoppas att det är ett starkare streck på testet imorgon så att jag blir övertygad. Nu var det väldigt svagt, men det var där vilket det inte varit på tidigare test. Så, håll tummarna!

• Baraentilligen
    3hjärtan skrev 2017-12-21 19:17:21 följande:

Nr 4 här. Är i v8

Grattis!

Äl+9 här. Hoppas på en trevlig julklapp:)
Svar på tråden Någon planerar barn 4 eller flera?