• Längtarsåefterbarn

Bf juli 2018

Hej!

Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.

Plussade imorse och är överlycklig!

Är det någon mer som precis plussat?

Behöver någon att prata lite med :)

• Svar på tråden Bf juli 2018
  • Jean89A
    NeaK skrev 2017-11-06 20:37:47 följande:

Då jag både jobbar 100% och pluggar samtidigt kommer inte jag vara så aktiv i den här tråden längre men om ni vill vara med i gruppen på FB så skicka er mail som ni använder på FB i ett PM så lägger jag till er där! Eventuellt att jag sen fram i januari när vi alla har gått över vecka 12 så tänker jag att jag gör gruppen offentlig då andra kan se deltagare men inte inläggen.. MEN absolut inte än!!

Ja blir gärna med i gruppen. Men ja önskar att gruppen inte blir offentlig. Tycker det är blir mer personligt om vi inte blir för många. Dom andra två grupperna ja är med i med mina andra barn är vi inte mer än 50 och den andra 100 och hundra tycker jag är ett Max läge i så fall men vi är riktigt bundisar och vi är som ett team. Hoppas ni känner så med
  • Jonassandra

Hej, jag och min man plussade idag och med vårt tredje barn! Har BF 17 Juli! Hoppas så att det går an denna gången då vi för två månader fick vårt första missfall. Jag skulle väldigt gärna vilja vara med i den hemliga gruppen på FB, hur göra man för att gå med där? :)

• Mjauram

Plussade i fredags 4/10! Är i v 5, 4+3 :)

• Iowhannah
    Jonassandra skrev 2017-11-06 22:26:08 följande:

Hej, jag och min man plussade idag och med vårt tredje barn! Har BF 17 Juli! Hoppas så att det går an denna gången då vi för två månader fick vårt första missfall. Jag skulle väldigt gärna vilja vara med i den hemliga gruppen på FB, hur göra man för att gå med där? :)

Grattis! Hur gamla är storasyskonen?
  • Iowhannah
    Jonassandra skrev 2017-11-06 22:26:08 följande:

Grattis! Hur gamla är storasyskonen?
  • Iowhannah
    Mjauram skrev 2017-11-06 23:17:36 följande:

Plussade i fredags 4/10! Är i v 5, 4+3 :)

Grattis! Första barnet?
  • Sama1189
    Horisonten skrev 2017-11-06 13:53:31 följande:
    Ne alltså jag hade jättemycket äl flyttningar söndagen den 22/10 som vart borta på måndagen. För få var de mer vattnings och glatta. Så misstänker ju äl den 23/10 eller 24/10. Och brukar haft oftast 27 dagar i mellan mina cyklar vanligast. Plus minus någon dag. Så oftast kanske mellan 26-29 dagar. Men utgår jag ifrån min app där jag fyllt i mena cykeln så har jag haft 27 dagar i mellan cyklarna. Så mensen kommit på dag 28 så att säga.

När kan man göra tidigt ultraljud? Är det ifrån v 8+0?
    Jag ska få gå på datering 29/11, eftersom jag aldrig hann få tillbaka min mens efter jag slutat med ppiller har jag heller ingen aning om när jag blev gravid men under oktober iallafall då jag slutade med p piller den  7 oktober, ringde barnmorskan som bokade in datering och sa att man måste vänta åtminstonde tills vecka 7 för att dem ska kunna göra en uppfattning p, vilken vecka man är i.
    dagarna går så otroligt långsamt känns som en hel evighet tills det är dags :)
  • Mibutanche

Hej! Jisses det känns konstigt att skriva här igen, men jag plussade igår! Det blir 4e barnet, jag har en (snart) 5 månaders liten tjej som just nu ligger o sover på mitt bröst <3 och visserligen ville vi ju ha en till hyfsat snart men kunde inte drömma om att det skulle gå SÅ snabbt! Beräknat till 13 juli så då kommer det vara knappt 13 månader mellan dom.

• tiiitti
    Iowhannah skrev 2017-11-06 13:48:10 följande:

Hur kändes det när det högg till? Om jag var du så skulle jag nog ringa gyn för att få kolla upp det. Dessutom, inget blir bättre av att du är orolig för MF.

Livmodern växer ju, vilket såklart känns, men jag har aldrig känt starka menssmärtor, bara lite dovt molande.

Högg till i livmodern liksom, men har inte haft ont mer sen dess.

Tog ett nytt graviditetstest med veckoindikator idag.

På BIM stod det ju gravid 1-2 veckor

Idag stod det gravid 3+ , så det är ju ett gott tecken på att hcg stigit iallafall. Kändes lite lugnare för tillfället, även om MF såklart kan hända efter det med.

Tror jag ska fråga bm på inskrivningen om jag kan få ett tidigt Ultraljud.
Svar på tråden Bf juli 2018