• erikaABC

Vilken choklad är godast? Ljus, mörk eller vit?

Vilken Choklad tycker ni är godast? Ljus, mörk eller vit?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken choklad är godast? Ljus, mörk eller vit?
  • Aniiee
    Spagettimonstret skrev 2017-10-12 20:41:50 följande:

Alltså nu måste jag iväg till ICA och fylla på!

hehe, så blir det...
    Jag älskar kanske mindre än vad jag gjorde förr, men mer än du nånsin får veta
  • erikaABC
    Efraim Barkbit skrev 2017-10-12 20:57:17 följande:
    Njae inte extrem men lite dyrare än O?boy
    ok
  • erikaABC
    Aniiee skrev 2017-10-12 20:58:44 följande:
    sankyo =)

måste bli bättre på att använda den, bara.
    ser fram emot!
  • erikaABC
    Aniiee skrev 2017-10-12 20:59:08 följande:
    hehe, så blir det...
    Det verkar bli rusning efter choklad...
  • Aniiee
    Efraim Barkbit skrev 2017-10-12 19:32:00 följande:

Glömde ju rent...

När det gäller drick-choklad så är Van Houten helt oslagbar.

sådan slags drickchoklad (om jag... eh... inte för  den själv.....) vill ja ha ögonblink. Kanske inte så mycket för smaken, mer för nostalgin.....
  • Aniiee
    erikaABC skrev 2017-10-12 21:02:45 följande:
    Det verkar bli rusning efter choklad...
    Jag har redan choklad hemma. Alla möjliga varianter.  Jag har kvar av Tony's, jag har Marabou mjölk och mörk (som jag ska baka på...), ekorrens rich&milky, fazer blå, en hel drös japanska kitkat OOOOOOOCH...... chokladglass. B&J's half baked, för att vara frysnoga....

*chocoholic deluxe*
  • Efraim Barkbit
    Aniiee skrev 2017-10-12 21:03:16 följande:

sådan slags drickchoklad (om jag... eh... inte för  den själv.....) vill ja ha ögonblink. Kanske inte så mycket för smaken, mer för nostalgin.....

Såklart och som Malmö-bo minns man med glädje jätte-kartongen med ögonkakao på taket av Emil Mazettis chokladfabrik, på Bergsgatan. Den söta doften av vanilj och kakao var tydlig runt fabriken. Nästan lika god som doften runt Malacos lakritsfabrik på Norra Grängesbergsg.
  • erikaABC
    Aniiee skrev 2017-10-12 21:03:16 följande:
    Så fin förpackning!
  • erikaABC
    Aniiee skrev 2017-10-12 21:06:14 följande:
    Jag har redan choklad hemma. Alla möjliga varianter.  Jag har kvar av Tony's, jag har Marabou mjölk och mörk (som jag ska baka på...), ekorrens rich&milky, fazer blå, en hel drös japanska kitkat OOOOOOOCH...... chokladglass. B&J's half baked, för att vara frysnoga....

*chocoholic deluxe*
    Du kommer inte drabbas av att lagren tar slut då
  • erikaABC
    Efraim Barkbit skrev 2017-10-12 21:13:35 följande:
    Såklart och som Malmö-bo minns man med glädje jätte-kartongen med ögonkakao på taket av Emil Mazettis chokladfabrik, på Bergsgatan. Den söta doften av vanilj och kakao var tydlig runt fabriken. Nästan lika god som doften runt Malacos lakritsfabrik på Norra Grängesbergsg.
    Låter verkligen härligt!
Svar på tråden Vilken choklad är godast? Ljus, mörk eller vit?