• Anonym (Vill flytta)

Får jag flytta med barnen?

Hej!

Jag är en tjej i 30 års åldern som har en särbo i en annan stad.

Jag har 2 barn på 5 och 11 år med mitt ex.

Jag har barnen mest. De är hos sin pappa varannan helg och nån natt varannan vecka, så det inte blir så långt innan pappan träffar barnen nästa gång.

Nu har pappan fått ett jobb vilket innebär att han kommer ligga borta i veckorna och jobba.

Vilket innebär att han inte kommer kunna, även om han vill, ha barnen varannan vecka.

Nu till min fråga.

Kan jag flytta till min särbo i en annan Stad, eller kan mitt ex säga att jag inte får flytta?

Tacksam för svar.

• Svar på tråden Får jag flytta med barnen?
  • Anonym (Vill flytta)
    Anonym (Ego) skrev 2017-10-05 20:59:43 följande:

Ja vad smart att utnyttja hans situation med att han just nu inte kan ha barnen varannan vecka.... kört hårt smart av dig

Han har inte haft dem på 2 år. Trots att han varit arbetslös.

Glömmer bort utv samtal, föräldrarmöten mm
  • Anonym (l)

Om du flyttar och skriver barnen på den nya adressen går det jättebra om pappan godkänner det. Om han inte godkänner så kommer det göras en utredning angående var barnen vistas större delen av tiden och de kommer bli skrivna där. Det enda som skulle kunna ställa till det för dig är om pappan helt plötsligt så gärna vill ha dem jämt att han säger upp sig från jobbet och kräver att de skall bo hos honom. Det bör inte gå igenom men gör det hela lite besvärligare.

• Anonym (-)
    Anonym (Ego) skrev 2017-10-05 20:59:43 följande:

Ja vad smart att utnyttja hans situation med att han just nu inte kan ha barnen varannan vecka.... kört hårt smart av dig

vad är det där för snack?

vadå utnyttja hans situation, det är ju han som väljer att jobba så att han inte kan ha sina barn lika mycket, (för att inte nämna att han alltså inte brydde sig ens när han var arbetslös) men nej varför lägga ansvaret på en vuxen man som är pappa när man kan dalta en vuxen man..

Nu finns det regler och lagar, men vad som gäller i det här fallet TS ska du höra med familjerätten och jurister om sen hör med ditt ex, det är ju möjligt att han går med på det eftersom han inte visat mycket intresse innan, för att inte glömma hör vad barnen tycker... de kanske vill bo kvar och nära sin pappa oavstet, och alla kompisar osv bästa hade varit om din särbo flyttat till din stad?
    Varför flyttar inte din särbo til dig istället? Eller har din särbo också barn? men om så varför ska du då flytta och dra upp dina barn om din särbo inte kan/vill, är särbon sen barnlös så blir det ju ännu mer svårförståeligt.
  • Anonym (moi)

Du är en fri människa (trots att du har barn) och har rätten att flytta precis vart du vill. Däremit kan du inte på eget bevåg bestämma var era barn ska bo om ni har gemensam vårdnad.

En sak är säker och det är att era barn inte kan bo kvar på din gamla adress om du flyttar. Du och pappan måste då gemensamt komma överens om barnen efter flytten ska bo hos dig, hos honom eller växelvis.

• Anonym (Vill flytta)
    Anonym (-) skrev 2017-10-05 22:07:01 följande:

vad är det där för snack?

vadå utnyttja hans situation, det är ju han som väljer att jobba så att han inte kan ha sina barn lika mycket, (för att inte nämna att han alltså inte brydde sig ens när han var arbetslös) men nej varför lägga ansvaret på en vuxen man som är pappa när man kan dalta en vuxen man..

Nu finns det regler och lagar, men vad som gäller i det här fallet TS ska du höra med familjerätten och jurister om sen hör med ditt ex, det är ju möjligt att han går med på det eftersom han inte visat mycket intresse innan, för att inte glömma hör vad barnen tycker... de kanske vill bo kvar och nära sin pappa oavstet, och alla kompisar osv bästa hade varit om din särbo flyttat till din stad?

Varför flyttar inte din särbo til dig istället? Eller har din särbo också barn? men om så varför ska du då flytta och dra upp dina barn om din särbo inte kan/vill, är särbon sen barnlös så blir det ju ännu mer svårförståeligt.

Min särbo har barn varannan vecka så han kan/vill ju inte flytta.

Eftersom jag har mina barn mest så kan jag tänka mig att flytta.

Den älsta flickan vill inte flytta, det vet jag.
  • Anonym (Vill flytta)
    Anonym (moi) skrev 2017-10-05 22:17:00 följande:

Du är en fri människa (trots att du har barn) och har rätten att flytta precis vart du vill. Däremit kan du inte på eget bevåg bestämma var era barn ska bo om ni har gemensam vårdnad.

En sak är säker och det är att era barn inte kan bo kvar på din gamla adress om du flyttar. Du och pappan måste då gemensamt komma överens om barnen efter flytten ska bo hos dig, hos honom eller växelvis.

Hur menar du med att inte bo kvar på min gamla adress? Om vi flyttar får de ju en ny adress.

Pappan kan ju inte ha dem eftersom han inte kommer vara hemma på hela veckan. Och då kan de ju inte bo hos honom.
  • Anonym (Ego)

Även om pappan är en skitstövel och inte anstränger sig angående barnen så här TS fortfarande Ego för en timme från pappan betyder även att barnen kommer få än mindre tid att träffa honom än idag..
    Okej om Pappan inte anstränger sig men hon straffar ju barnen som kommer få träffa sin pappa än mer sällan...

Dessutom alla kompisar dom har lärt känna 

Hon måste ju vara medveten om att om pappan redan nu är dålig på prioritera barnen så kommer det ju inte bli bättre med en flytt och vilka straffas jo barnen...

Jag tycker att man ska välja baren absolut främst jag är singel och varannan vecka med två barn skulle aldrig sätta mig i en sån situation att jag var tvungen att flytta på de sättet som hon vill...

Faktum är att jag skulle nog inte bli tillsammans med någon som bor en timme bort just av detta skäl..

• Anonym (Vill flytta)
    Anonym (Ego) skrev 2017-10-05 23:18:16 följande:

Även om pappan är en skitstövel och inte anstränger sig angående barnen så här TS fortfarande Ego för en timme från pappan betyder även att barnen kommer få än mindre tid att träffa honom än idag..

Okej om Pappan inte anstränger sig men hon straffar ju barnen som kommer få träffa sin pappa än mer sällan...

Dessutom alla kompisar dom har lärt känna 

Hon måste ju vara medveten om att om pappan redan nu är dålig på prioritera barnen så kommer det ju inte bli bättre med en flytt och vilka straffas jo barnen...

Jag tycker att man ska välja baren absolut främst jag är singel och varannan vecka med två barn skulle aldrig sätta mig i en sån situation att jag var tvungen att flytta på de sättet som hon vill...

Faktum är att jag skulle nog inte bli tillsammans med någon som bor en timme bort just av detta skäl..

• Anonym (moi)
    Anonym (Vill flytta) skrev 2017-10-05 22:49:10 följande:

Hur menar du med att inte bo kvar på min gamla adress? Om vi flyttar får de ju en ny adress.

Pappan kan ju inte ha dem eftersom han inte kommer vara hemma på hela veckan. Och då kan de ju inte bo hos honom.

Varannan vecka?
  • Anonym (Vill flytta)

[quote=78074816][quote-nick]Anonym (Vill flytta) skrev 2017-10-05 23:24:44 följande:[/quote-nick][/quote]

Pappan får ju träffa barnen varannan helg. Lika mycket som innan. Faktum är att pga av att han tar ett jobb som gör att han kommer vara borta hela veckorna på annan ort, så kommer han inte kunna träffa barnen mitt i veckan som han kan göra nu.

Så är inte han ego då, som tar ett jobb på annan ort, så han inte kan träffa barnen mera??

Svar på tråden Får jag flytta med barnen?