Vi som har plussat efter IVF hösten 2017
Jag fick börja med järntabletter reda efter första provtagningen och jag blev mycket piggare ganska fort! Sen är det ju jobbigt om man har problem med magen för man blir ju lite hårdare av tabletterna även om det inte utgjort något problem i sig för mig.
Vi bor i hus men har inte heller något eget rum till bebis utan gör ett hörn i vårt sovrum. Får väl se om vi isolerar en av våra sidovindar i framtiden men man måste ju inte ha ett eget rum första tiden :) Än så länge har vi bara köpt bebis första klädesplagg och ska ta över spälsåbg från en vän men snart är det dags att börja kika på de större sakerna som vagn och så. Men jag tycker verkligen att det är en djungel med funktioner, finesser, tillbehör och Gud vet allt så det känns nästan lite jobbigt. Jag vill liksom inte köpa en vagn som ?har allt? om jag inte behöver hälften av grejerna eller om de inte passar just våra behov.
Hur vanligt är det för övrigt med s.k ?död mans grepp? på barnvagnar? Maken tyckte att det verkar vara en bra grej men jag har inte hittat några vagnar som jag förstått haft den funktionen.
Då vi bor en bit norr om polcirkeln och vintrarna är långa var ett av kraven att de skulle vara rejäla däck på vagnen så man tar sig fram oavsett årstid. Vi tittade runt lite på internet och valde till sist en crescent. Rejäla mönstrade däck och som tur var hade dem kampanj då vi beställde så vi har både liggdel + sittdel till samma vagn.
Men de finns så mkt olika modeller, former, märken osv osv. Vet inte om vi ens kommer trivas med vagnen den frågar kan nog först besvaras om några månader. Har iaf provkört den här hemma och de känns bra. Den rullar bra och väger inte speciellt mkt.