• pigan86

Vi som har plussat efter IVF hösten 2017

Nube skrev 2018-06-11 10:47:52 följande:

Jag hade lite värkar igen under natten och sedan började slemproppen att lossna så nu händer det nåt, dock kan det fortfarande ta tid.. har nästan inga värkar just nu. Men lite spännande ändå!

Jag har också haft värkar i natt, var svårt att slappna av men lyckades somna vid 3 och när jag sen vaknade vid 6 hade dem avtagit i styrka. Just nu molar de men inte alls i samma styrka som i natt. Håller tummarna att vi får våra små snart <3

Lycka till
  • pigan86
    galadriel80 skrev 2018-06-11 14:39:44 följande:

Hej! Han är här nu vår lille pojke <3 Sådan lycka! Han kom på utsatt dag, 6/6. Allt har gått bra, både förlossningen o nu efter. Amningen är i gång och han är välmående.

Hur går det för dig?

Stort lycka till! Går in här då o då och kollar vad som händer! Hoppas du kommer igång snart!

Ett stort GRATTIS, vad skönt att allt gått bra <3
  • pigan86

Nyss varit till bm. Fick tid för överburenhetskontroll nu på lördag. Angående mina utslag så tog hon alla leverprover än en gång och bevakningen lades på förlossningen, minsta avvikelse och dem kommer ringa mig. Mina utslag är hemska o ilröda med lila/blå fläckar. Annars såg allt bra ut för mig o stormagen, SF 37. Känner mig som en flodhäst och vill bara att förlossningen sätter igång helst redan för 11 dagar sedan :)

• pigan86
    Nube skrev 2018-06-13 17:34:14 följande:

Vår lilla tjej föddes äntligen igår på 41+0. Allt gick bra trots att det tog lång tid. Men i det stora hela är jag nöjd med förlossningen och hon är helt underbar! Nu är hon äntligen här! Och jag som trodde att jag väntade på en pojke men det blev en söt söt liten tjej! Helt fantastiskt!

Åh vad kul, stort grattis till prinsessan <3
  • pigan86

Nu är våran efterlängtade son här efter en minst sagd spännande förlossning som startade med spontan vattenavgång på kvällen den 14/6 och avslutades med akutsnitt den 16/6 efter att läkarn konstaterar att babysen fastnat i mitt bäckene efter 10 timmar aktivt värkarbete.

Är överväldigad att man kan känna en sådan kärlek från första ögonkastet <3

Nu är våran ivfresa gjord och vi har bytt blad och kan påbörja nästa kapitell <3 <3 <3

• pigan86
    Hoppfullhet skrev 2018-06-20 07:27:21 följande:

Ojoj, vilken pärs det måste varit. Skönt att allt gick bra. Stort grattis :)

Tack så mycket. Det är tur att man "glömmer bort" hur ont de gör, för nu bara några dagar senare så minns jag inte förlossningen som någonting dåligt utan jag tänker tillbaka på den med positiv känsla. Tråkigt att ha blivit "tjuvad på finalen" men samtidigt så mår vi bra och barnet blev aldrig påverkad av händelseförloppet <3
  • pigan86
    Nube skrev 2018-06-21 18:32:50 följande:

Stort stort grattis! Visst är det härligt med den där kärleken <3

Tur att allt gick bra trots allt. Nu börjat det nya livet!!

Jo det är så underbart <3

Först nu förstår jag vad riktig kärlek är, allt känns så magiskt. Vill stanna i denna känsla föralltid.
  • pigan86

Kikar in för att önska er en super fin midsommarafton <3

Sen vill jag även tacka er alla för alla fina ord, alla tips och råd men framförallt för att ni förstått hela resan från första sprutan och framåt <3

• pigan86
    Nube skrev 2018-07-16 14:28:37 följande:

Det går bra, vår lilla tjej blir 5 veckor imorgon! Det har gått bta, hon är nöjd för det mesta men är lite gråtig på kvällarna pga luft i magen. Hon äter bra och har bara gått upp i vikt! Men vi är ganska trötta haha. Värmen är också jobbig nu, vågar inte riktigt gå ut med henne så mkt. Hur går det för dig?

Allt går bra för oss också, vi lever i våran bubbla här hemma. Gossen blev 1 månad nu idag/igår beroende på om man sovit än (16 juli). Han gick ner rätt mkt första dagarna och mina bröst producerade ingen mjölk så fick vi börja flaskmata honom istället. Nu såhär en tid senare är jag fortfarande ledsen då jag verkligen ville amma mitt barn men samtidigt är jag glad att han är friskt och mår bra och ökar stadigt i vikt. Värmen tar knäcken på oss också, är glad att vi har värmepump i huset så vi kan nyttja AC funktionen.
    kattnos skrev 2018-07-16 19:09:56 följande:

Jag har bf idag! Givetvis har ingen bebis tittat ut än och jag har inga känningar. Men hoppas på senare i veckan!

0

Oj vad spännande, håller mina tummar och tår att bejbisen kommer snart. Kan tänka mig att du lider av värmen just nu? Har du haft nå känningar? Kramar i massor och lycka till <3
  • pigan86
    kattnos skrev 2018-07-17 14:36:13 följande:

Oj, mitt inlägg blev inte färdigt.. skulle skriva att jag håller på att läsa en bok som heter Amning i vardagen där det står att amningsreflexen sitter kvar i flera månader och att man därför kan börja om från början om det inte funkar första tiden. Om du nu vill, pigan86 så kan du ju försöka iaf :)

Aha det visste jag inte, är inte så påläst om just amningen. Han tar flaskan så bra nu och tror inte att han skulle ha tålamod att bli ammad faktiskt. Han har verkligen inget tålamod, allt ska ske nu och på en gång och helst igår :D

Men kanske är värt ett försök ändå, tack för tipset.

Håller tummarna att de kickar igång för dig snart.
    Nube skrev 2018-07-17 14:42:27 följande:

Skönt att ni har AC hemma! Vi har inte det men som tur är blir lägenheten inte jättevarm. Men det hade varit kul att vara ute lite mer men det vågar jag inte, bara tidigt på morgonen eller kvällar..

Vad tråkigt att amningen inte kom igång.. men jag tror också att man kan börja nu trots att det gått en tid. Men huvudsaken är ju att han mår bra! Jag hade också lite tufft med amningen i början då jag fick sår i båda bröst och det gjorde så ont! Men nu är det bättre. Hon gick inte alls ner i vikt efter födelse vilket är nog ganska ovanligt men också skönt då hon vägde bara lite över 3 kg. Nu har hon gått upp 1.5 kg redan :D hur sover din pojke? Har ni fått nån rutin än? Vi har inte det så det är lite svårt att planera dagarna men det tar ju lite tid innan rutinerna sitter på plats. Hon har börjat le nu vilket är underbart!

Vi är ute på bakgården i princip hela dagarna, altanen där är i skugge hela dagarna så där ligger gossen i vagnen och jag läser o grejsar i trädgården.

Vad skönt att hon inte gick ner i vikt. Haha då väger hon fortfarande mindre än vad min gosse gjorde när han föddes. Förstår inte hur han kan vara så stor redan, varken jag eller min karl är speciellt stora. Dock så har han storfödda barn på sin sida av släkten så de kommer väl därifrån. Våran son vägde nästan 5 när han föddes :)

Vi har fått hyfade rutiner tycker jag med tanke på att de bara gått en månad. Han sover mellan 3-6 timmar i stöten under nätterna, vaknar 2-3 ggr och äter o får ren blöja och somnar för de mesta om rätt så fort. Vi är rätt bortskämda med sömn då vi tar varannan matning just nu när vi båda är lediga. Vi brukar kliva upp vid 10 tiden men ibland stannar vi kvar i sängen längre om vi inte har något planerat för dagen.

Våran gosse ler också, längtar tills han börjar ljuda och skratta <3
  • pigan86
    kattnos skrev 2018-07-18 06:22:58 följande:

Haha, nä jag har förstått att bebisar är väldigt olika och det är ju häftigt! Det viktigaste är ju givetvis att han får i sig det han behöver. Och sen är det ju praktiskt att kunna dela på matningen :)

Tack, ja jag hoppas också det.. vill så gärna träffa vem det nu är som har bott i magen så länge!

Jag uppdaterar när det händer något :)

Jo de är rätt skönt då jag är morgonpigg och min sambo kvällspigg. Så de föll sig rätt naturligt att han tar förnatten och jag morgontimmarna. Kan även tycka att de är mysigt att få lite egentid med gossen på morgonen, han brukar vara lite extra gosig då :)
  • pigan86
    Emsoff skrev 2018-07-24 02:07:47 följande:

[quote=78891134][quote-nick]pigan86 skrev 2018-07-18 11:58:03 följande:[/quote-nick]

Känn ingen press kring amningen. Den är tuff att få till! Men soM du vill amma så kan du i början pumpa igång brösten och ge det som du får ur på flaska. Och erbjuds bröstet när han inte är vrålhungrig. Finns såna amningsnappar till brösten också som gör att känslan blir mer lik en flaska. Men som sagt, kämpa inte för mycket med amningen om flaska/ersättning funkar fint för er. Huvudsaken är ju just det, att ni mår bra tillsammans!

I början hade jag svårt att acceptera att amningen inte fungerade och kunde inte riktigt knyta an till mitt barn. Varje gång han nekade bröstet mådde jag mer o mer dåligt och hans pappa var den som fick ge honom flaskan. Jag grät av frustration varje dag och det kändes som att mitt barn inte ville ha mig. Nu däremot är de oftast bara min famn som duger när han är trött och gnällig. Jag kommer inte amma detta barn, vågar inte ens pröva igen, för den känslan jag hade tidigare var hemsk och både jag, min sambo och vårat barn förtjänar inte det.

Trodde att amningen skulle vara så självklar, var nog de som sårade mest. Trodde aldrig de skulle vara så svårt och att mjölken skulle rinna till direkt. Kanske får jag chansen om vi skaffar fler barn och fungerar de inte då heller så vet jag att flaskan fungerar alldeles perfekt i våran familj :)
  • pigan86
    kattnos skrev 2018-08-01 23:18:48 följande:

Det kom en bebis till slut! En liten pojk som fick plockas ut med snitt den 30/7 efter att vattnet gått men en envis hinnkant var kvar efter nästan ett dygn värkarbete. Jag har inte läst journalen än men enligt personalen på operation så hade han legat lite snett. Hur som helst är jag jättenöjd med hela upplevelsen och vi planerar för att åka hem i morgon. :)

Vad skönt att du är nöjd och jag hoppas ni alla mår bra. Ett stort grattis till gossebarnet <3
Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017