Vi som har plussat efter IVF hösten 2017
Jag hade lite värkar igen under natten och sedan började slemproppen att lossna så nu händer det nåt, dock kan det fortfarande ta tid.. har nästan inga värkar just nu. Men lite spännande ändå!
Lycka till
Jag hade lite värkar igen under natten och sedan började slemproppen att lossna så nu händer det nåt, dock kan det fortfarande ta tid.. har nästan inga värkar just nu. Men lite spännande ändå!
Hej! Han är här nu vår lille pojke <3 Sådan lycka! Han kom på utsatt dag, 6/6. Allt har gått bra, både förlossningen o nu efter. Amningen är i gång och han är välmående.
Hur går det för dig?
Stort lycka till! Går in här då o då och kollar vad som händer! Hoppas du kommer igång snart!
Nyss varit till bm. Fick tid för överburenhetskontroll nu på lördag. Angående mina utslag så tog hon alla leverprover än en gång och bevakningen lades på förlossningen, minsta avvikelse och dem kommer ringa mig. Mina utslag är hemska o ilröda med lila/blå fläckar. Annars såg allt bra ut för mig o stormagen, SF 37. Känner mig som en flodhäst och vill bara att förlossningen sätter igång helst redan för 11 dagar sedan :)
Vår lilla tjej föddes äntligen igår på 41+0. Allt gick bra trots att det tog lång tid. Men i det stora hela är jag nöjd med förlossningen och hon är helt underbar! Nu är hon äntligen här! Och jag som trodde att jag väntade på en pojke men det blev en söt söt liten tjej! Helt fantastiskt!
Nu är våran efterlängtade son här efter en minst sagd spännande förlossning som startade med spontan vattenavgång på kvällen den 14/6 och avslutades med akutsnitt den 16/6 efter att läkarn konstaterar att babysen fastnat i mitt bäckene efter 10 timmar aktivt värkarbete.
Är överväldigad att man kan känna en sådan kärlek från första ögonkastet <3
Nu är våran ivfresa gjord och vi har bytt blad och kan påbörja nästa kapitell <3 <3 <3
Ojoj, vilken pärs det måste varit. Skönt att allt gick bra. Stort grattis :)
Stort stort grattis! Visst är det härligt med den där kärleken <3
Tur att allt gick bra trots allt. Nu börjat det nya livet!!
Kikar in för att önska er en super fin midsommarafton <3
Sen vill jag även tacka er alla för alla fina ord, alla tips och råd men framförallt för att ni förstått hela resan från första sprutan och framåt <3
Hur går de för alla? <3
Det går bra, vår lilla tjej blir 5 veckor imorgon! Det har gått bta, hon är nöjd för det mesta men är lite gråtig på kvällarna pga luft i magen. Hon äter bra och har bara gått upp i vikt! Men vi är ganska trötta haha. Värmen är också jobbig nu, vågar inte riktigt gå ut med henne så mkt. Hur går det för dig?
Jag har bf idag! Givetvis har ingen bebis tittat ut än och jag har inga känningar. Men hoppas på senare i veckan!
Oj, mitt inlägg blev inte färdigt.. skulle skriva att jag håller på att läsa en bok som heter Amning i vardagen där det står att amningsreflexen sitter kvar i flera månader och att man därför kan börja om från början om det inte funkar första tiden. Om du nu vill, pigan86 så kan du ju försöka iaf :)
Skönt att ni har AC hemma! Vi har inte det men som tur är blir lägenheten inte jättevarm. Men det hade varit kul att vara ute lite mer men det vågar jag inte, bara tidigt på morgonen eller kvällar..
Vad tråkigt att amningen inte kom igång.. men jag tror också att man kan börja nu trots att det gått en tid. Men huvudsaken är ju att han mår bra! Jag hade också lite tufft med amningen i början då jag fick sår i båda bröst och det gjorde så ont! Men nu är det bättre. Hon gick inte alls ner i vikt efter födelse vilket är nog ganska ovanligt men också skönt då hon vägde bara lite över 3 kg. Nu har hon gått upp 1.5 kg redan :D hur sover din pojke? Har ni fått nån rutin än? Vi har inte det så det är lite svårt att planera dagarna men det tar ju lite tid innan rutinerna sitter på plats. Hon har börjat le nu vilket är underbart!
Haha, nä jag har förstått att bebisar är väldigt olika och det är ju häftigt! Det viktigaste är ju givetvis att han får i sig det han behöver. Och sen är det ju praktiskt att kunna dela på matningen :)
Tack, ja jag hoppas också det.. vill så gärna träffa vem det nu är som har bott i magen så länge!
Jag uppdaterar när det händer något :)
[quote=78891134][quote-nick]pigan86 skrev 2018-07-18 11:58:03 följande:[/quote-nick]
Känn ingen press kring amningen. Den är tuff att få till! Men soM du vill amma så kan du i början pumpa igång brösten och ge det som du får ur på flaska. Och erbjuds bröstet när han inte är vrålhungrig. Finns såna amningsnappar till brösten också som gör att känslan blir mer lik en flaska. Men som sagt, kämpa inte för mycket med amningen om flaska/ersättning funkar fint för er. Huvudsaken är ju just det, att ni mår bra tillsammans!
Det kom en bebis till slut! En liten pojk som fick plockas ut med snitt den 30/7 efter att vattnet gått men en envis hinnkant var kvar efter nästan ett dygn värkarbete. Jag har inte läst journalen än men enligt personalen på operation så hade han legat lite snett. Hur som helst är jag jättenöjd med hela upplevelsen och vi planerar för att åka hem i morgon. :)