• Nube

Vi som har plussat efter IVF hösten 2017

pigan86 skrev 2018-06-07 11:54:56 följande:

Håller tummarna för dig idag, hoppas din kropp är mogen och även att bejbisen vill komma <3 de här med att passera bf var inte så spännande ;)

Tack! Dock har det inte hänt så mycket, livmodertappen var 3 cm men mjukt.. jag var inte öppen alls och hon kunde inte göra hinnsvepning. Så troligen får jag vänta iaf ytterligare en vecka till, nästa torsdag ska jag ringa till förlossningen och boka tid för igångsättning om ingenting händer innan dess. Ja ja, inte så mycket mer att göra än vänta!
  • Nube
    pigan86 skrev 2018-06-07 18:02:27 följande:

Ajdå vad trist. Hoppas de hinner sätta igång av sig själv före de. Jag oroar mig för att bli igångsatt, vet egentligen inte varför men vill verkligen inte bli igång satt själv :) Fast iofs är ju de bättre än att ingenting händer :/

Ja, hoppas också att nåt händer innan men just nu känns det ganska hopplöst. Hur ser planeringen ut för dig? När blir igångsättningen isåfall?
  • Nube
    EimearX skrev 2018-06-07 20:09:30 följande:

Blev tipsad om hinnsvepning idag av bekanta när jag beklagade mig på Facebook. Hade inte hört talas om det innan. Imorrn är jag 41+3 så ska ringa till förlossningen då och boka in tid för igångsättning. Värt att fråga om man kan få komma in tidigare och testa den där svepningen men det kan ju vara samma för mig att det inte funkar än. Försöker ha pepptalks med magen men hon har redan fattat att man inte lyssnar på sin mamma... ;) 

Vi försöker också prata med magen men ingen som vill lyssna där heller :D När ska du bli igångsatt då? Hinnsvepningen kan du absolut fråga om. Min barnmorska kunde inte göra det idag då jag var så omogen men ska dit nästa fredag igen och då ska hon försöka. Men hoppas på att bebisen tittar ut innan dess!
  • Nube
    EimearX skrev 2018-06-09 23:14:56 följande:

12 dagar över tiden idag...

Ringde förlossningen igår och ska ringa tillbaka på måndag för att få en mer specifik tid att åka in för igångsättning. Hoppas att inte hela världen föder barn på måndag så jag får komma dit redan på förmiddagen. 

Frågade om hinnsvepning och de brukade inte göra det där men att jag kunde fråga min bm på mvc. Gjorde det och hon svarade att det inte alltid hjälper vid första barnet utan mest bara gör ont. 

Har sedan i eftermiddags haft ett enormt tryck ner mot underlivet så fort jag går och rör på mig så hoppas att det beror på att bebisen börjar göra sig redo. Håll tummarna! 

Hur går det för er andra? 

Vad lustigt att det skiljer sig så mycket, min bm sa att hon kan göra hinnsvepning på fredag för att se om det hjälper.. sen vet man inte om det ger någon effekt.

Så du ska bli igångsatt imorgon? Hur känns det?

Jag är på bf +6 idag och vaknade inatt med mensvärk som sedan försvann efter några timmar. Hade också tryck neråt igår så jag hoppas att kroppen förbereder sig lite iaf men jag skulle gärna vilja känna mer!
  • Nube
    pigan86 skrev 2018-06-10 17:29:23 följande:

Har fått en sådan extrem klåda dem senaste dagarna att jag vill riva av mig huden alltså. Har kliat i några veckor men tycker de blivit värre nu under helgen. Önskar att jag hade ett badkar eller pool för vatten är underbart, ids dock inte stå i duschen hur länge som helst :D

Annars är allt som tidigare, sammandragningar och tryck neråt. Ingenting som gör jätte ont utan mest molande. Halsbränna som tusan o ingenting hjälper där heller.

Känner mig grymt less och hela jag utstrålar en negativ energi. Längtar till tisdag så jag får träffa min bm igen. Behöver få ventilera med henne och veta vad nästa steg blir för just nu börjar jag tappa all motivation. Vill ha onda värkar som triggar igång viljan i mig igen.

Vad jobbigt med klåda! Undrar vad det kan bero på?

Jag vill också ha onda värkar men har endast mild mensvärk om inte ens det! Och jag blir så trött nu på alla som ringer och sms:ar och frågar om det har hänt nåt.. så jobbigt även om jag vet att det inte är illa menat.
  • Nube
    kattnos skrev 2018-06-08 13:24:09 följande:

Besök hos bm idag. Bebis har huvudet nedåt! Något ruckbart än så länge men det är ju över en månad kvar. Hela besöket var bebis oerhört aktiv och bm ville kolla hjärtljuden tre gånger innan hon var nöjd, med promenadpaus emellan. Tidigare besök har bebis sovit så det blev ju lite högre frekvens nu :) Men allt ser bra ut så det är skönt. Inte många besök kvar nu, förhoppningsvis. Babyskydd är också hyrt nu, känns skönt att ha det gjort.

Lider med er som gått över bf, det är ju inget konstigt men man vill såklart ha ut sin bebis som man väntar på och längtar efter. Hoppas det händer för någon i helgen!

Vad skönt att bebisen ligger huvudet nedåt, det är en bra början :) Jobbar du fortfarande eller är du ledig redan?

Ja, det är lite jobbigt att gå över tiden.. vissar dagar känns bättre och vissa värre.. just nu känns det som att bebisen kommer aldrig komma ut. Men nu är det max lite mer än en vecka kvar och sedan blir det igångsättning. Kort väntan egentligen om man tänker hur lång tid det tog att bli gravid + hela graviditeten hittills.
  • Nube
    galadriel80 skrev 2018-06-04 21:38:47 följande:

Ja samma här vissa lite mildare och vissa gör ont så ja gråter och inte vet riktigt vart jag ska ta vägen. När det bara kommer sådana och de är tätare åker vi in :) Nu ska jag kolla så bebisen rör sig som vanligt, har glömt bort det lite mellan smärtan.

Hur känns det för dig nu?

Hur har det gått för dig? :)
  • Nube
    pigan86 skrev 2018-06-10 22:53:14 följande:

Gravidklåda gissar jag, har googlat både bilder och text o det ser ut som så, vissa får de och andra inte. Dem tror de beror på att huden stramas åt och hormoner. Försvinner i regel kort efter förlossningen. Så ytterligare en anledning att längta :)

Känner samma, ids inte ens svara på såna sms nåmer. Har sagt att de är jobbigt när alla frågar, vissa accepterar medan andra inte fattar vinken. Är ju inte direkt så att man håller inne barnet för skoj skull, jag o min sambo längtar och väntar också på leverans. Men som du säger vilö dem ju inge illa, men de är jobbigt i längden. Speciellt när de är många som frågar, det blir tjatigt att behöva förklara sig.

Vad skönt att klådan försvinner då, hoppas det är snart dags!
  • Nube

Jag hade lite värkar igen under natten och sedan började slemproppen att lossna så nu händer det nåt, dock kan det fortfarande ta tid.. har nästan inga värkar just nu. Men lite spännande ändå!

• Nube
    galadriel80 skrev 2018-06-11 14:39:44 följande:

Hej! Han är här nu vår lille pojke <3 Sådan lycka! Han kom på utsatt dag, 6/6. Allt har gått bra, både förlossningen o nu efter. Amningen är i gång och han är välmående.

Hur går det för dig?

Stort lycka till! Går in här då o då och kollar vad som händer! Hoppas du kommer igång snart!

Stort grattis! Vilken lycka, verkligen :) Hur var förlossningen?

Det går helt ok för mig, bf +7 idag och det verkar som sagt hända nåt.. slemproppen fortsätter att lossna, trodde att vattnet hade gått men det var bara en vattning flytning. Det har kommer lite blod också under morgonen och värkar har jag också haft under dagen, dock inga regelbundna men ändå. Så jag tror och hoppas att inom några dagar är bebisen här :)
Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017