pigan86 skrev 2018-05-17 16:27:09 följande:
Okej vad skönt att du kan styra så över ditt arbete, det underlättar säkert mkt.
Nackdelen med att vara helt ledig från jobb är att tiden går så sakta, iaf för mig. Blir så rastlös trots min trötthet, vill så mkt men orkar ingenting. Nu är iaf huset städat och allt klart inför bejbisens ankomst. Min sambo har vart ledig i 2 veckor och går tillbaka till jobbet på måndag. Men sen när barnet kommer tar han ut 10 dagar och sedan går han på semester vid midsommar. Så otroligt skönt att vi kan vara hemma tillsammans den första tiden.
Toppen att mvc besöket gick bra o skönt att magen växer. Jag ska dit på tisdag och att jag upplever att magen sjunkit och nu är mer ivägen :D
Har "bara" gått upp 10kg så magen har varit liten och behändig trots att jag legat normalt på kurvan. Men gick ner nästan 6kg i början pga illamående och äckelkänsla för mat, levde på drickyoghurt, vatten och frukt i nästan 2 månader, de var det enda jag lyckades behålla.
Ja, dagarna går fort på jobbet och man har lite annat att tänka på.
Jag upplever också att magen har sjunkit nu och den hade bara växt 1 cm sedan förra besöket för två veckor sedan jämfört med 2 cm per två veckor tidigare. Jag har också haft liten mage och har legat precis under nedersta kurvan hela tiden. Därför fick jag gå på extra ultraljud för att se hur bebisen växer men allt var bra.
Idag hade jag ganska mycket mensvärk efter jobbet men det försvann när jag vilade lite. Mycket spännande!