• Nube

Vi som har plussat efter IVF hösten 2017

pigan86 skrev 2018-05-31 11:36:20 följande:

Med tanke på mina känningar så går de jäkligt segt. Dem sista dagarna har allt lugnat ner sig igen. Bejbisen rör sig som vanligt i magen men upplever inte alls samma tryck. BF imon men börjar misstänka att de blir att passera datumet med råge. Hur känns de för dig?? :)

Det känns ungefär likadant här, har lite ont ibland och det trycker men inget annat och ingenting som egentligen gör så ont.. var hos mvc igår och bebisen ligger långt ner så det är bra iaf. Har nästa bokat besök nästa torsdag om inget händer innan dess. Bebisen hade ganska högt hjärtljud igår så jag fick vänta lite och kolla igen, då hade det gått ner. Barnmorskan trodde att det kan ha varit värmen eller att det börjar bli trångt i magen. Nu ska jag försöka bara vila och ta det lugnt.
  • Nube
    Mm79 skrev 2018-05-31 13:29:19 följande:

Ja det tänkte jag nog göra. Kanske har man tur och får igångsättning nu

Inatt kom rätt så onda värkar, men ganska glest... hoppades på att dem skulle tillta under dagen, men nej, avtog istället tills morgonen. Kommer lite då och då nu. Något händer ju, men det går inte fort.

Det låter lovande med värkarna iaf, hoppas det kommer igång nu utan igångsättning! Lycka till :)
  • Nube
    ijo skrev 2018-05-31 14:34:23 följande:

Vår tjej kom för 2 veckor sedan <3 Så märkligt att hon varit en fryst snöflinga som nu ligger här och sover sött :)

Visst är det fantastiskt! Stort grattis :)
  • Nube
    pigan86 skrev 2018-05-31 14:39:55 följande:

Det känns inte som att jag gör annat än flyttar mitt stora arsel mellan sängen o soffan just nu. Älskar sommaren o värmen men just nu orkar jag inte med den, den tar verkligen knäcken på mig. Är glad att vi installerat värmepump så vi kan använda ac funktionen nu när de är så pass varmt både ute och inne. Natten till idag bjöd åter igen på sammandragningar o förvärkar så har sovit ca 3 timmar allt som allt. Känns som att jag bara gnäller o klagar just nu.

Har nyss haft min svägerska på besök och nu ska jag lägga mig i sängen o försöka slappna av, känner mig öm inuti magen eller hur man ska förklara :)

Jag klarar inte heller värmen riktigt även om jag skulle vilja passa på och vara ute mycket mer än vad jag gör.. men det går helt enkelt inte :/ Tur så har vi också ganska svalt hemma så att det går bra att vara här inne.. jag flyttar mig också mellan sängen och soffan haha! Försöker planera in små saker varja dag men idag har jag bara varit hemma och slappat..
  • Nube
    Mm79 skrev 2018-05-30 17:38:40 följande:

Går segt här, övertid 6 dagar nu. Har haft förvärkar sedan i söndags, men inga starka riktiga värkar än. Kom ut nu! Blir annars TUL och lottning till igångsättning 1/6.

Hur gick det med lottningen idag?
  • Nube
    Mm79 skrev 2018-06-02 07:56:10 följande:

Vi hann aldrig till lottningen, han kom 1 juni halv 3 på natten av sin egen vilja :) Helt fantastisk bebis <3

Då så, ännu bättre :) Stort grattis till er!!
  • Nube

Bf idag och har lite känningar i magen sedan inatt men inget jätteont mest bara tryck och obehag. Har dock inte kunnat sova sedan kl 3 inatt.. nu fixar jag hemma lite och väntar med spänning hur det utvecklas. Troligen är det bara förvärkar. Hur mår ni andra?

• Nube
    galadriel80 skrev 2018-06-04 16:15:54 följande:

Hoppas det drar igång för dig snart nu då!

Jag hade värkar hela fredagsnatten, 1 var 10:onde minut som varade ca 1 minut. Ringde förlossningen som sa jag kunde ta maxdos med alvedon om det var jobbigt eller komma in om det var för smärtsamt. Men det avtog på lördag fm. Sen började det igårkväll igen ännu starkare och med 8 min mellan. Hade tid hos BM imorse och som tur är kunde hon göra en undersökning för att se vad som hänt. Jag är öppen 1 cm och hon sa att hon höll fingrarna ett tag så nu är det 2 cm. Har haft värkar till och från i dag, 1 i timmen typ, skönt att sova lite :) Så nu hoppas jag det drar igång rejält i natt eller i morgon.

Kram och lycka till. Blir roligt att läsa hur det gått sen.

Vad spännande! Vi ligger ungefär i samma fas då. Har haft känningar hela dagen idag, ibland lite starkare och ibland lite mildare men det är nåt som händer. Men nu får vi se vad som händer under natten, om det blir mer värkar eller om de slutar.. ååh tänk om bebisen är här redan imorgon! Hur mår du annars, gör det mycket ont eller kan du hantera värkarna?
  • Nube
    pigan86 skrev 2018-06-04 15:14:51 följande:

Jag har haft förvärkar i hur länge som helst känns det som. Nu har dem även börjat göra sig påtaglig fast jag vilar. Ser så framemot dem riktiga värkarna.

Min sambo jobbar eftermiddag denna vecka o de är svårt att få tag på honom när han jobbar så med min tur kommer väl bejbisen denna vecka. Har några krisnummer att ringa ifall jag inte får tag i honom men oron finns såklart där ändå. Hade kännts bättre om han var ledig :)

Vad roligt att du också har värkar nu! Hoppas sambon är hemma när det väl händer. Vi har fixat och packat resten nu ifall vi måste åka in under natten eller imorgon. Svårt att veta om värkarna är på riktigt eller om kroppen bara luras...
  • Nube
    galadriel80 skrev 2018-06-04 21:38:47 följande:

Ja samma här vissa lite mildare och vissa gör ont så ja gråter och inte vet riktigt vart jag ska ta vägen. När det bara kommer sådana och de är tätare åker vi in :) Nu ska jag kolla så bebisen rör sig som vanligt, har glömt bort det lite mellan smärtan.

Hur känns det för dig nu?

Det låter som att du har kommit lite längre i värkarna då mina gör inte så ont att jag inte vet hur jag ska hantera dom. Det är säkert inte långt kvar för dig då! Känner du dig förberedd eller känns det nervöst? Jag känner mig ganska lugn (än så länge) hoppas bara kunna sova och samla krafterna innan det börjar på riktigt.

Ha det bra nu och uppdatera gärna hur det går! :)
Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017